Sambon tjatar om att farmor ska passa vår bebis
Åh, man förstår din svärmor/farmor , hon är glad och stolt, är hon farmor till fler?
Men ha den stilen och bara klampa på det är inte ok. Jag hoppas att inte hon lägger sig i vad man ska göra och inte göra. ( har inte läst varje inlägg) såg att hon inte lyssnar när du ska amma osv. Det ör din och barnets grej.
Vet du en sak? Gör din grej gå på promenader, gå ut gå på café, babyaktiviteter din grej du är mamma och mammaledig. Jag tycker att ni kan komma överens att Ni kan träffas under andra omständigheter, middag, lunch, fika ute eller hemma en stund sen vill du vara med familjen. Lägg upp planer och schema för det?
Jag har många syskon, mina barn har många kusiner. Är typ aldrig själv speciellt när jag fick barnen.
Jag ville vara hemma första tiden själv med min familj, sen fick jag den sociala sjukan ( sällskapssjukan haha, ) gick ut på caféer, babysim och träffa kompisar och familj, släkt. Det gjorde jag en period och va hemma själv och gick på öppna förskolan sen hemåt hade hemma dagar och utedagar.
Du ska inte ha en press för att farmor kommer det ska kännas mysigt när folk kommer på besök. Sen är det skitjobbigt också när det är släkt.
Prata med sambo du tycker att det är inte ok. Han får sluta och vara mammas pojke det är din sambo nu. Berätta du tycker att det är helt ok farmor är här men det är erat hem. Du vill inte ha en press. Planera in farmortid i kalendern,