• Celaena

Sambon tjatar om att farmor ska passa vår bebis

Mandel skrev 2018-10-10 14:52:10 följande:

Har inte läst hela tråden med alla inlägg, men jag förstår inte problemet.

Farmor passar barnet en stund när du och din sambo kan passa på att ta ett träningspass ihop. Tar kanske 2-3 timmar med transport, träning och dusch.
    Vad är problemet?
    Hade det rört sig om heldag eller övernattning kan jag förstå sig, men några timmar?

Fast vad är poängen med att tvinga sig själv att lämna ifrån sig sitt spädbarn mot sin vilja? Barnet har ingen nytta av det och inte mamman heller uppenbarligen? Tids nog kommer nog farmor vara barnvakt, varför ska det vara så bråttom?
  • Celaena
    annabellelee skrev 2018-10-11 19:48:52 följande:

Men det jag inte fattar är varför du inte för att vara snäll, inte för att du behöver barnvakt, låter farmor sitta och ha en liten egen stund med bebisen?

Det gör inte din relation till bebisen mindre viktig.

Fast det är hennes barn, inte en sak hon lånar ut för att vara snäll. Om det inte känns bra för henne så ska hon inte göra det. Svårare än så är det inte. Barnet är bara tre månader, det kommer finnas massor av tid för farmor att vara barnvakt, varför är det så himla bråttom? 
  • Celaena
    annabellelee skrev 2018-10-11 19:48:52 följande:

Men det jag inte fattar är varför du inte för att vara snäll, inte för att du behöver barnvakt, låter farmor sitta och ha en liten egen stund med bebisen?

Det gör inte din relation till bebisen mindre viktig.

Alla är olika också och för vissa är det verkligen riktigt jäkla jobbigt att separeras från bebisen när den är liten. Det är helt okej och det går över och det finns ingen som helst anledning att stressa upp en nybliven mamma för att göra någon annan nöjd. 
Svar på tråden Sambon tjatar om att farmor ska passa vår bebis