• Olivera

Känner inga fosterrörelser längre, hjälp!!

Du kanske ska be om ett samtal på MVC? Så du får det ordentligt utrett och kan sluta oroa dig? Jag var likadan med första barnet , så hemskt och jobbigt. Men jag tror det är helt normalt och vanligt att det känns olika i olika faser av graviditeten, beroende just på hur barnet snurrar och har sig. Men jag förstår din oro, och känner du panik så tror jag det är bättre att åka in till gynakuten än att sitta hemma med stigande ångest! Mödravården är ju för DIG också, inte enbart barnet ska må bra och tas hand om - du också :)

• Olivera

Dvs: jag kan ju omöjligen säga säkert men det LÅTER helt normalt. Däremot låter det som att du är mycket orolig, och ganska ihållande? Så jag tycker du ska reda ut det av den anledningen !

• Olivera

Det jag tänker på är att någon sitter ner med dig och dels undersöker fysiskt men också pratar igenom det ordentligt med dig, din oro och hur det brukar vara och precis vad du ska göra när/om du blir orolig igen. Så att du verkligen känner att du blivit lyssnad på och fått fråga om allt. Och att de gör ett extra UL kanske ? För mig var det lugnande iaf, gjorde mycket att få se fostret röra sig TROTS att jag inte kände något. Då förstod jag att det verklige kan vara full snurr därinne och ändå inte kännas något :)

Svar på tråden Känner inga fosterrörelser längre, hjälp!!