Känner inga fosterrörelser längre, hjälp!!
Hej alla!
Jag är i vecka 23+3, alltså i vecka 24. Jag har sedan 1,5 månader känt buffar. Från början någon enstaka buff men de senaste veckorna/senaste månaden har jag känt ganska regelbundet. För en vecka sen började jag känna lite mindre så jag åkte in till förlossningen och bebis huvud var neråt och hon sparkade uppåt så det var en anledning till att jag ej känt så mycket. Några dagar senare började jag känna ännumindre rörelser så jag åkte in igen. Fick veta att allt fortfarande såg bra ut. Igår hade det gått 2 hela dagar av att jag inte känt en ENDA buff/spark, så jag åkte in ytterligare en gång och läkaren sa att det såg bra ut och att bebis sparkade på morderkakan och det kan vara därför jag inte känner av så mycket. Men jag får panik! Har tidigare känt henne konstant och nu har jag knappt känt något på en vecka, det gör att jag mår sjukt dåligt! Har någon varit med om samma? Känner verkligen att något är fel, men förlossningen säger att det är för tidigt för att man ska känna regelbundna rörelser för hon är tydligen för liten fortfarande och har därför gott om plats därinne. Samtidigt står det på 1177.se att från vecka 24 ska man ta minskade fosterrörelser på allvar. Hjälp!