Inlägg från: Anonym (Förkrossad!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förkrossad!)

Ni som avbrutit aborten

Anonym (Förkr­ossad!­)

Idag 11:31

Jag tog det första abortpillret igår men ångrar mig djupt!!! Jag försökte kräkas upp det igår men det gick inte.. Jag ska egentligen fortsätta aborten imorgon men jag vill verkligen inte. Jag har läst sagor om de som ångrat sig och kunnat behålla barnet.. Snälla ge mig hopp!

Vad jag förstått så kan barnet överleva och man går då på extra ul och kontroller.. 

Jag ska även försöka få tag på gyn och be om råd..

• Svar på tråden Ni som avbrutit aborten
  • Anonym (Förkrossad!)
    Anonym (Fullfölj inte) skrev 2018-10-05 21:31:48 följande:

Jag var i samma sits som du, var i vecka 12 tror jag o tog den första tabletten. Fullföljde inte aborten jag kom till de bokade andra besöket där jag egentligen skulle slutföra aborten men jag berättade att ja ångrade mig djupt.

Jag fick göra ett ultraljud ganska direkt för o se om fostret levde, allt såg fint ut o jag fullföljde graviditeten. När jag berättade för barnmorskan o läkare frågade jag om de finns några risker för barnet att fullfölja graviditeten så var den ?enda? risken att man har högre risk för missfall de närmsta veckorna. Allt gick bra för mig o graviditeten blev helt normal o en frisk o kry pojke föddes fullgången, han är 4,5 år idag.

Jag talade med kliniken idag och jag avvaktar. Jag ska på ul om 1v ca.. och de sa också att enda risken var missfall. Håller tummar och tår!
  • Anonym (Förkrossad!)

Kom blödningar igår.. även en grå liten klump. Typ i form och storlek av en stor vitböna.. Sen avtog allt blod och jag har inte blött sedan dess. Bara liite liite grann i troskydd.. Så jag kommer att kontakta gyn igen.

• Anonym (Förkrossad!)
    Anonym (M) skrev 2018-10-14 06:32:37 följande:

Hur gick det TS?

Jag fick missfall.
Svar på tråden Ni som avbrutit aborten