• cb66

Cissi Wallin

Mongoliet skrev 2018-10-04 10:51:57 följande:

Jag hatar Virtanen men ska Cissi Wallin få sitta oemotsagd hos Malou när hon säger att hon ev ska betala skadestånd till sin våldtäktsman. Hon står ju åtalad för grovt förtal. Tyvärr gör allt detta att jag orkar inte bry mig.

Virtanen som blivit anklagad av 12 kvinnor för våldtäkt och sexuella övergrepp fick sitta oemotsagd hos Malou så varför inte Cissi?

Virtanen blev aldrig fälld men det är uppenbart att han är ett svin. Sen kan man ju undra varför inte tidningarna som publöicerade hans namn är anklagade för förtal.
  • cb66

Cissi driver en kampanj rätt hårt på sociala medier men samtidigt har Viratenen fått massa exklusiv sändningstid. Uppdrag granskning var väldigt vinklat, skulle vara en granskning av medias uthängning av honom men handlade mer om Cissis val att namnge honom. När hon fick frågan om hur hennes namngivning skulle påverka hans familj stängde jag av. Inga problem med att man granskar medias publicering men man fick intrycket av att Virtanen var helt oskyldig och hade blivit utsatt av en kampanj från 12 tjejer som inte kände varandra.

• cb66
    Mongoliet skrev 2018-10-04 10:48:32 följande:

Hela hennes karriär är ju social media. Nu sitter hon & gnäller hos Malou att det är för jävligt att hon måste sitta i polisförhör när hon är gravid. Brukar inte kvinnor själva säga att graviditet inte är någon jävla sjukdom. Ska man som gravid ha lite fri lejd i samhälllet. Lite som en diplomat kanske?

Hon har en rätt framgångsrik karriär som journalist, krönikör, har också varit med i några filmer och haft många uppdrag för olika tidningar.
  • cb66
    Mongoliet skrev 2018-10-04 11:16:16 följande:
    Är det mer vi inte ska lämna till rätten?
    Virtanen är inte friad för något han har gjort. Åtalen är nedlagda på grund av brist på bevis eller liknande. hade detta hänt idag så hade han nog blivit fälld. Kvinnor anmäler i högre grad när det händer nåt, polisen är bättre utbildad för att säkra bevis tidigt och de nya lagarna om samtycke och våldtäkt mot barn gör det enklare att fälla folk.

Virtanen har betett sig som ett svin mot unga kvinnor. Han har fått sitt straff i form av arbetslöshet och vanära. Problemet är att TV framställer honom som helt oskyldig trots vittnesmål från oberoende källor.
  • cb66
    Ignoramus skrev 2018-10-04 12:12:45 följande:

Nä visst, men det är ju ett problem att våldtäktsmän fortfarande kommer undan med "jag sov när jag gjorde 13-åringen gravid" (50+-mannen har numera även fått typ 100 tuss i skadestånd för lidande) eller "det var en ren olyckshändelse att jag körde upp två fingrar i underlivet". Det senare trots att han dessutom ändrat sin historia flera gånger. Inför en mansskatt eller nåt så att mer pengar läggs på utredningar. Utbilda rättsväsendet att sluta försöka förflytta skulden till kvinnan.

Men ja, jag fasthållet att det är brottsoffrets fulla rätt att namnge sin förövare på sin blogg/instagram/Facebook-sida/whatever. Det är inte förtal.

Den stora skillnaden är att kända människor och de som har förtroendeuppdrag straffas hårdare av samhället. Se bara på hur mycket Anders Borg fick "böta" när han viftade med kuken på en privatfest. Han förlorade 4 miljoner i intäkter. Som rörmokare hade jag aldrig förlorat jobbet om jag gjort samma sak på en fest, kanske hade några vänner lämnat mig eller skällt ut mig.

En chef som tafsar förlorar jobbet, en vanlig anställd får en utskällning. Virtanen förlorar jobbet och har svårt att få jobb efteråt, hade han varit snickare kanske han hade fått byta firma på sin höjd. Killar som Timell blir i stort sett arbetslösa för livet. Så pöbelns dom slår väldigt olika och är orättvis.
Svar på tråden Cissi Wallin