Inlägg från: Ignoramus |Visa alla inlägg
  • Ignoramus

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Kläder: nej. Lägger kanske 500:- om året på kläder, om ens det. Köper nya byxor när alla andra har spruckit i grenen, hehe

Skor: Noooope. Vill ha såna som inte går sönder på en gång, det är allt.

Handväskor: Aldrig ägt en.

Smink: Har sminkat mig tre gånger någonsin, aldrig frivilligt.

Relationer: intresserar mig inte nämnvärt.

Med visst undantag för relationer har jag Aldrig pratat om något av de ovanstående med andra kvinnor. Verkligen aldrig. Så jag kan inte förstå din världsbild överhuvudtaget, men jag tycker den känns sorgligt ytlig och fördomsfull.

Mina intressen är för övrigt hundträning, tv-spel, serier (både comics och tv-serier), bollsporter, roller derby, teckna och animera.

• Ignoramus

Hår: Borstar det när det blir tovigt, kanske en gång i halvåret. Senast jag var hos frisören var nog sju-åtta år sedan.

Ögonbryn: Noppade två gånger, inte heller det speciellt frivilligt. Kommer inte göra om det.

Ignoramus skrev 2018-10-04 13:28:04 följande:

Kläder: nej. Lägger kanske 500:- om året på kläder, om ens det. Köper nya byxor när alla andra har spruckit i grenen, hehe

Skor: Noooope. Vill ha såna som inte går sönder på en gång, det är allt.

Handväskor: Aldrig ägt en.

Smink: Har sminkat mig tre gånger någonsin, aldrig frivilligt.

Relationer: intresserar mig inte nämnvärt.

Med visst undantag för relationer har jag Aldrig pratat om något av de ovanstående med andra kvinnor. Verkligen aldrig. Så jag kan inte förstå din världsbild överhuvudtaget, men jag tycker den känns sorgligt ytlig och fördomsfull.

Mina intressen är för övrigt hundträning, tv-spel, serier (både comics och tv-serier), bollsporter, roller derby, teckna och animera.

• Ignoramus
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 12:04:59 följande:

Bla, bla bla....

Just kläder, skor, handväskor, smink och relationer är det enda de kvinnor jag har omkring mig pratar om. Hör samma saker från manliga bekanta. Det finns otaliga undersökningar som styrker detta. Inte minst alla de som profiterar på kvinnors shopping.

Tydligen är det en mycket öm tå för alla som tror på ett könlöst samhälle. Jag tror på ett jämstallt samhälle där män är män och kvinnor kvinnor. Väntar bara på radikalfeminister med skäggtransplantat.

• Ignoramus

[quote=79110330][quote-nick]Ignoramus skrev 2018-10-04 14:15:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Fl lever visst sitt egna liv idag. Du säger emot dig själv; ett jämställt samhälle är ett accepterande och inkluderande samhälle, vilket innebär att alla får vara sig själva, vilket innebär att det inte kommer vara indelat i manliga män och kvinnliga kvinnor, utan ett vitt spektrum med allt däremellan.

Du blir positivt förvånad över hur många som har "manliga" intressen säger du, samtidigt som du vill behålla samhällsnormernas skillnader. Varför det? Är det inte roligare med en partner som uppskattar samma saker i livet som dig själv, än att hen ska prata om handväskor och smink/vapen och bilar eller ett annat stereotyp intresse som du inte delar överhuvudtaget?

Har som sagt aldrig haft en enda tjejkompis som någonsin yttrat sig om kläder, smink, ögonbryn eller handväskor. Och thank god for that! På samma sätt som jag inte haft en enda killkompis som nånsin pratat om bilar eller öl eller muskler. Ok, rätt ska vara rätt, en har faktiskt pratat öl ett par gånger.

• Ignoramus

Haha, men gu, vilken kvinna! Nästan så att jag funderar på att börja spela för det andra laget!

Trollbeppe skrev 2018-10-04 23:01:06 följande:

Jag träffade ett kort tag en kvinna som verkade helt fixerad av hundar. Jag gillar också hundar, och har inga problem att dejta en hundägare. Hon hade två väldresserade hundar, och dessa hundar och hundar i allmänhet var hennes passion. Hundens historia från stenåldersmänniskor som tämjde varg till modern avel, till rasegenskaper, till hundpsykologi osv. Givetvis jobbade hon som veterinär med, så en fråga om "Hur var det på jobbet" styrde även det in henne på samma ämne.

Kanske något för dig TS? Hon nämnde aldrig väskor, skor osv. och relationer som diskuterades blev hundar det med.

• Ignoramus
    Heilena skrev 2018-10-05 02:15:49 följande:

Jag gillar tv-spel, datorspel, metalkonserter och kampsport. Vad har du själv för intressen förutom att runka, tänka på sex och se ned på kvinnor?

Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?