Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 09:38:44 följande:

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

Smink, ja det har jag hemma, men handlar kanske en gång i halvåret, då något är slut eller torkat in.
    Kläder, när jag är på humör kan jag tycka det är roligt. I höst har jag shoppat loss, 700 kronor har jag lagt ner på två månader (men då ingick även en tröja till sambon) varav en höstjacka för halva reapriset (en typ jag letat efter länge, bingo).
    Handväska, det var nog tre år sedan jag köpte en sist.
    Relationer, ja, det är intressant.
    Men det jag ägnar tid åt är handarbete och jag älskar att arbeta i trädgården, allt från att gräva, rensa ogräs till att plantera (men har ingen just nu)
    Vad jag pratar med mina vänner om. Igår så pratade jag och väninna om trafikplanering, speciellt cyklar, eller snarare bristen på.
    Annars så tränar jag, ser inte det som ett intresse, utan faller under kategorin "nödvändiga saker", men lopp gillar jag att springa (och då måste man ju träna innan).

Sedan det klassiska läsa, ut och gå (speciellt med sambon). Heminredning sådär, men tack och lov har jag en sambo som gillar sådant.
    Nu ska jag renovera en gammal möbel som har sett bättre dagar.
  • sextiotalist
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 09:38:44 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-04 11:53
    Jag glömde ju hår! Inte minst ögonbryn. Ber tusen gånger om ursäkt att jag missade detta :/

Hår och ögonbryn, jag är nöjd med formen på mina ögonbryn, det enda jag gör är att färga dom då och då, för de har blivit ljusare.
    Klipper gör jag alltför sällan, men jag tonar håret när det behövs.
  • sextiotalist
    AndreaBD skrev 2018-10-04 14:23:21 följande:
    Smart att köpa tre likadana handväskor, jag skulle nog också göra det om jag hittade en idealisk sån! Har köpt skor och byxor dubbelt för att det var exakt det jag ville ha.

Och jag känner igen det med prat om renoveringar - men jag håller själv på med det pratat, och med renoveringarna - och semester.
    Så gör min sambo, hittar han ett par byxor han trivs med, så köper han flera par, samma sak med skor.
    Jag är inte alls så, gillar omväxling.
Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?