Inlägg från: Mandel |Visa alla inlägg
  • Mandel

Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?

Nu är jag inte så värst intresserad av kläder, skor, handväskor och smink även om jag har dessa saker. Ser det väl kanske mer som ett nödvändigt ont.

Gillar inte shopping av annat än mat då det är kul att botanisera bland hyllorna och få inspiration och hitta nya saker - till familjens förtret
    Gillar att köra bil och tittar hellre på maskiner/bilar och verktyg än inredning.

Annars tycker jag om att vara i naturen antingen att gå eller att köra MTB. Längdskidor går också bra.
    Handlar nog mer om att göra saker tillsammans än vad man just gör. Helt okej att renovera och bygga saker om man gör det tillsammans istället för att jag får göra det själv. Samma med trädgårdsarbete osv. tillsammans är roligare än att vara ensam.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 10:19:06 följande:

Nu blir jag ännu mer nyfiken på vilka kvinnor det är som driver den ökande shoppingen?

Är det kvinnliga fejkkonton på Instagram och Facebook som har 1000+ "vänner" och lägger ut allt som händer i det egna men även övriga familjens liv?

Är alla kvinnor familjens ofrivilliga projektledare?

Kan bara tala för mig själv och jag lägger sällan ut lyckliga familjerbilder eller bilder på mitt hem eller shopping osv.
    Mer inlägg rörande matproduktion och saker jag gör. Ex när jag kör MTB i skogen, när jag är stolt över att ha backat snyggt med släp, snickart/renoverat något som jag är stolt över osv.

Och tyvärr är jag familjens ofrivilliga projektledare. F-n vad jag önskar mig en karl som kunde ta mig med storm och bestämma saker som rör familjen och driva igenom projekt osv. utan att hela tiden fråga mig och lägga allt på mig...
    Är så trött på att det jag inte tar tag i aldrig blir gjort så jag kräks! Och det gäller allt!
  • Mandel
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 11:56:12 följande:

Måste säga att jag är positivt överraskad över att kvinnor har så många "manliga" intressen.

Vore intressant om det finns något samband mellan ålder och intressen?

Har aldrig lekt med dockor eller varit intresserad av hästar eller smink.
    Lekte med bilar redan som liten och sprang omkring i skogen mest hela tiden.
    Har aldrig gillat rosa eller volanger.

Tror dock ingen som ser mig skulle tycka att jag är "manlig" av mig utan det märker de när de lärt känna mig
  • Mandel
    KarlSamuelsson67 skrev 2018-10-04 13:24:44 följande:

Tråden är nu läst 754 ggr och nästan bara pojkflickor har svarat för att "motbevisa" mig genom att rabbla upp "manliga" intressen som de håller på med.

Kanske just för att detta med typiskt manligt och typiskt kvinnligt inte existerar i samma utsträckning längre?

Självklart finns det gott om kvinnor som är osjälvständiga likväl som det finns gott om kvinnor som verkligen inte är det.
    De män som vill ha "hjälplösa" kvinnor söker sig nog efter det så om du upplever att kvinnor i din närhet bara har typiskt kvinnliga intressen så borde du kanske granska  ditt umgänge lite bättre och se varför ni valt dessa kvinnor om ni inte uppskattar dem för vilka de är
Svar på tråden Vad har ni kvinnor för intressen förutom kläder, skor, handväskor, smink och relationer?