Inlägg från: Anonym (Trean) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trean)

Vi som har BIM november 18

Pixma skrev 2018-11-12 18:56:58 följande:

Alltså...vad tror ni????

BIM idag

Jag tycker det är ganska tydligt faktiskt. Vågar mig på ett grattis!
  • Anonym (Trean)
    Pixma skrev 2018-11-12 21:30:10 följande:

Tänker köpa "riktiga " test på apoteket imorgon. Vill gärna att det ska vara ännu lite mer tydligt positivt. Men tack så mycket, känns så roligt!

Förstår det. Tycker dock ditt test visar mycket tydligare än vad mitt gjorde bim-3 (bild på s 99 i tråden) och det resulterade i tydliga plus två dagar senare. Just saying :) Förstår det känns superspännande! Håller alla tummar för dig!
  • Anonym (Trean)
    Evi82 skrev 2018-11-13 06:59:56 följande:

Bim -5-6

Åh grattis!!! Jag ser plus på båda två!!!
  • Anonym (Trean)
    Jsv17 skrev 2018-11-12 22:37:32 följande:

Jag är också tillbaka, plussade i Oktober tråden, men fick ett tidigt missfall Vi får hoppas vi plussar snabbt igen! <3

Å vad tråkigt :( men hoppas du snabbt får plus igen. Jag fick tidigt MF i slutet av augusti och är nu i vecka 5 och väldigt orolig för ett nytt MF. Ingen rolig upplevelse alls även om det är i tidig graviditet. Styrkekramar. Jag håller tummarna för dig!
  • Anonym (Trean)
    småfossingar skrev 2018-11-13 09:02:24 följande:

Bim -5/6 idag, tog ju babyplans tidiga test igår som jag anade en super svag skugga på, har nu bara test som mäter 25 kvar och ett digitalt, tålamod är inte min starka sida så orkade inte vänta på de tester jag beställde igår utan tig ett test som mäter 25 imorse. Vad tror ni?

Jag ser. Även om det är svårt så vänta ngn dag eller två så blir det nog starkt och fint ska du se. Jag tror iaf på julibebis för er :)
  • Anonym (Trean)
    småfossingar skrev 2018-11-13 09:32:51 följande:

Som sagt tålamod, inte min bästa sida så tog det digitala oxå.. kommer ju 2 till med det jag beställde igår så kan ju ta fler och se att hcg stiger.

:)

!!!STORT GRATTIS!!!
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Vågarintebliglad) skrev 2018-11-13 10:05:01 följande:

Blev missfall idag för min del... Lycka till ni andra!

Men NEJ så tråkigt. Särskilt som du skrev att ni haft lite svårt att få till plusset. :(

Jag själv fick tidigt MF (vecka 5-6) i slutet av augusti och är nu gravid igen. Nu vet jag ju såklart inte att det kommer gå vägen denna gång heller men det jag egentligen ville skicka med som pepp är att det ju ändå gick förhållandevis snabbt efter MF och jag håller alla tummar jag har att det går minst lika fort för er och att lilla pyret stannar kvar då. Styrkekramar.
  • Anonym (Trean)

1/11 teresee, kstadtjej87, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

6/11 Va1kyrja, Sångfågeln87

7/11 Incognita, CE, LoveEver

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

10/11 Strösocker

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18, Anonym signatur (Trean) 

12/11 Missempi , Mezzy, Pixma

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon,

15/11 April2, Granskott

16/11 SofieElise,

17/11 Clemmentina, marängsviss, EllieJo

18/11 småfossingar

19/11 JohannaLi, Evi 82 , MammsenS,

20/11 idaisraelsson, Ängel, Tredtopp, nathel

21/11 Sara11, NervösaNatta, Skitfrustrerad

22/11 väntarpåplusset, CarrooJ, Tiolina

23/11 Miichaella, lw12, Solgul

24/11 Persi91, Tirin

25/11 saraholm

26/11 Mia86a, Piffan87, DoriaP, mallllllin

27/11 Cassandra92

28/11 LinaLinnea, Jagerika

29/11 minnie768

30/11 em0ma, Canary, Ma18, Jsv17, Kstadtjej87

Pluslista:

Emmas92 bim -1

Pemmelie BIM -1

Va1kyrja BIM -3

LoveEver BIM +1

EllieJo BIM -7

småfossingar BIM -5

Anonym signatur (trean) BIM -2

• Anonym (Trean)
    småfossingar skrev 2018-11-13 10:16:09 följande:
    Mia86a skrev 2018-11-13 10:00:55 följande:

Åh, stort grattis!!

Tack så mycket, vågar inte riktigt tro på det än måste se ett hjärta picka på ul först, har haft missfall tidigare så då blir man ju lite pessimistisk.
    Man blir verkligen skeptisk efter att ha upplevt missfall. Men vi håller tummarna för att de små stannar kvar och är försiktigt lyckliga så länge tycker jag :).
  • Anonym (Trean)
    tisse_tuss skrev 2018-11-14 09:56:06 följande:

Tog det här testet nu imorse på ÄL+9 (BIM-3), kan det vara ett sånt spökstreck som ändå verkar ganska vanligt på Clearblue? Fick nämligen tokblankt på Testlagret.

Har inga symptom alls (inte ens PMS) så hade räknat med att det var kört, de två gånger jag varit gravid innan (tidiga missfall) så har jag haft extremt ömma bröst och lite illamående när jag plussat. Kan jag vara gravid utan symptom eller är det bara ett spökstreck?

Jag tycker det ser ut som ett plus. Jag fick ett svagt plus med cb tre dagar innan bim och ett nästan osynligt med testlagret (fastnade knappt på bild) som fortsatte vara väldigt svagt fram till bim. - bild finns på s. 99 i den här tråden om du vill jämföra med ditt plus. Två dagar senare (eller var det en dag senare minns inte) så var det starkt och blått och digitala visade gravid 1-2. Jag vågar mig på ett grattis :)
  • Anonym (Trean)
    tisse_tuss skrev 2018-11-15 10:12:54 följande:

Tack alla ni som kommenterade på min bild med test, ni hade rätt - idag visade cb digital POSITIVT! Jag är GRAVID! Efter 14 månaders försök! Men har haft två tidiga missfall innan dess i v. 5 och v. 6 så är totalt livrädd nu. Har inga symptom heller som jag haft de tidigare graviditeterna, inte ens ömma bröst som jag har varje månad oavsett gravid eller ej. Är det ett dåligt tecken att jag inte känner någonting?

Å hurra!!! Det såg onekligen positivt ut! Jag har också haft ett tidigt MF (v 5-6) och förstår vad du menar. Hoppas du ändå kan njuta lite - tänk vilken belöning efter 14 månader! Nu är det väl ändå er tur! Stort stort grattis och välkommen till julitråden!
  • Anonym (Trean)
    Skitfrustrerad skrev 2018-11-15 16:30:31 följande:

Tja.. har en fråga till er som varit/är gravida. Hur har era flytningar påverkats, om alls, innan ni plussade? Jag har BiM 21/11. I vanliga fall brukar min pms börja typ nu men jag känner absolut ingenting. Det enda jag reagerar på är att mina flytningar påminner om flytningarna jag brukar ha runt ägglossning, och så brukar det inte vara innan mens. De brukar vara tjockare och krämigare. Nu är de ganska tunna och ?slemmiga?. Jag vet när jag hade ägglossning för jag använde cb ägglossningstest och jag hade det precis då jag förväntade mig (6-7/11) så jag vet att jag inte gått vilse i min cykel.

Har dock inga förhoppningar. Vi fick bara till två försök den här månaden. Vi blev så sjukt osams mitt under ägglossningen att vi missade de två sista fertila dagarna.

Tycker bara det är knepigt med ingen pms och konstiga flytningar!

Jag hade nu lite blödningar (mest brunt) innan bim och trodde det var mens på g men inget annat faktiskt innan plusset! Med ettan hade jag också lite blödningar och med tvåan inget alls. Har läst om andra som har väldigt mkt under hela grav och även innan så som med allt annat är det väl individuellt även detta. För övrigt fick vi bara till det vad jag tror två dagar innan äl och två dagar efter denna gång och det blev ju ändå plus så det kan nog ändå bli ngt ska du se! Lycka till!
  • Anonym (Trean)
    JohannaLi skrev 2018-11-15 17:43:30 följande:

Hur hade du med andra symptom innan du plussade? Har BIM på söndag och haft lite lätt molande till och från i snart en vecka. Hade samma sist med så tror de ta bara är mens på g...

Hade ngn liten konstig blödning fem-sex dagar innan bim (kanske nid) och lite molvärk men inte mer än jag alltid har innan mens så inte så mycket symptom att gå på. Nu i vecka 5 har jag lite illamående som kommer och går men annars är det bara lite molvärk. Spännande ändå med bim på söndag - så länge inte mensen dyker upp lever ju hoppet ändå! Håller tummarna.
  • Anonym (Trean)
    JohannaLi skrev 2018-11-16 07:48:24 följande:
    Ok! Ja de andra tre månaderna har jag känt så mkt olika saker men inte vart gravid så hoppas nästan på att i te få en massa symptom det brukar ändå bara vara pms. Hur kändes din molvärk? Lättare eller mer än innan mens? Känns din molvärk mer åt en sida eller i mitten på magen?
    Hm...jag har alltid mer eller mindre molvärk innan mens och den här kändes och känns fortfarande (v 5) rätt lik känslan innan mens. Kan inte säga att det bara är på den ena eller andra sidan utan det varierar lite men nu är det mest en känsla av att det "drar" i livmodern och den känslan kan jag minnas från mina tidigare graviditeter. jag har även ett konstant svagt illamående/yrsel nu som jag också känner igen. Hoppas du får ett plus till helgen!
  • Anonym (Trean)
    Tredtopp skrev 2018-11-16 21:22:50 följande:

Hej, säkert JÄTTEDUM fråga men jag undrar hur ni räknar från äl? Jag hade äl smärta för en vecka sen den 9e räknas det som äl+1 eller räknar jag dagen efter som äl +1?

Inte alls en dum fråga. Allt detta är ju en djungel. Man brukar säga äl +1 och mena äl plus en dag (alltså dagen efter äl).
  • Anonym (Trean)
    Tirin skrev 2018-11-22 08:20:32 följande:

Hej, som planerat testade jag morse (BIM-2) med testa tidigt test och det är så där att jag pendlar mellan glädje och osäkerhet. Det streck som kommer fram finns där men är så otroligt svagt....bifogar bild. Vad tror ni?

Svårt att säga. Jag ser ngt men har själv flera gånger fått spökstreck med cb early. Om jag vore du skulle jag köpa ett vanligt CB +. För mig har de visat minst lika tidigt som early (men hittills aldrig haft spök med cb +). Håller tummarna.
  • Anonym (Trean)
    Tirin skrev 2018-11-24 08:09:25 följande:

Plussade väldigt tydligt i morse:) är väldigt lycklig. Tredje försöket för oss och då mycket oro som släppt då jag tänkte vi var för gamla (är 37). Stort lycka till till er som kämpar vidare! Det enda tips jag kan ge är att ha koll på äl och sekret i kombination och att börja satsa hårt när toppen är på väg upp, inte vänta med sex tills helt "positivt" lh-test. Kram på er!

BIM-lista november

1/11 teresee, kstadtjej87, mallllllin

2/11 Nova92, Ma18

3/11 gummsanmadde, Z1987

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte

5/11 mimmisen1991, Emmas92

6/11 Va1kyrja, Sångfågeln87

7/11 Incognita, CE, LoveEver

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

10/11 Strösocker

11/11 Livethänder, Selmans , Carola18