• Teresee

Vi som har BIM november 18

Det var inget spökstreck! Detta med Clearblue early. Jag är gravid!!!! Kan inte fatta det!
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-10-31 06:22:40 följande:

Hur länge var det du hade försökt? Är det första barnet? Och får man fråga hur gammal du är?

Så peppigt med plus!!! Berätta gärna vad du haft för symptom i förhållande till vanlig pms för dig :)

Vi har försökt i 5 månader, 3 månader aktivt med ÄL-tester och sånt. Denna månaden var första gången jag la till (förutom folsyra och järn) zink, omega3, d vitamin och dubbel dos b vitamin pga kort luteal fas.

Det är första barnet, jag är 24 och min kille är 31. Vanligtvis är det enda PMS jag har spränghuvudvärk dagen innan mens. Nu fick jag samma huvudvärk men inte lika intensiv redan i söndags. Har haft lite brännande känsla i livmodern och varit extremt törstig och sugen på vatten vilket jag aldrig aldrig är. Har även varit trött som bara den men har trott att det beror på mörkret.

Hur går det för dig? :)
  • Teresee
    cassandra92 skrev 2018-10-31 08:49:07 följande:

Nyfiken. Vad är det för B-vitamin du äter som ska hjälpa för lutealfasen?

B-vitamin forte från apoteket hjärtat. Står att man ska ta en om dagen men jag fick råd om att ta dubbla. Det är helt ofarligt att ta för mycket då det är vattenlöslig vitamin (man får ruggigt gult kiss haha). Och som sagt på första månaden fick jag plus! Kan ju såklart vara sammanträffande men ändå! :)
  • Teresee
    cassandra92 skrev 2018-10-31 09:22:22 följande:

Skadar ju inte att testa! :) 

Nä oh nej, inte ett dugg! En burk var superbillig dessutom, runt 50 kronor för 100 tabletter om jag inte minns fel. :)
  • Teresee
    MissKelli skrev 2018-10-31 09:34:42 följande:

Jag har samma! Och ja man får verkligen ruggigt gult kiss! Hahahah! Det enda jag har varit lite orolig över är om jag får i mig för mycket folsyra. Har du hört något om det?

Nä jag tror inte det kan vara farligt om man inte överdrivet helt och hållet. Jag tar bara en tablett folsyra om dagen och litar på att det räcker :)
  • Teresee
    MissKelli skrev 2018-10-31 10:19:09 följande:

Nä kanske inte! Ska googla lite :) jag äter multivitamin gravid som ju innehåller folsyra. Men tyckte inte den innehöll nog med magnesium och B-vitamin så la till det. Men får ju då också typ dubbel folsyra :/ hoppas att det inte är farligt!

Mina tabletter som är endast folsyra så innehåller 1 tablett 200% av dagligt intag. Och dem är ju gjorda så så därför kan det ju inte vara farligt. Har för mig att vissa har svårt att ta upp det i kroppen och att det är därför dosen är så hög :)
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-11-01 17:56:42 följande:

Tycker idag att jag till och från har en svag molvärk i svanken. Har försökt liva mig själv att inte testa för tidigt för att jag bara kommer bli besviken. Hur många dagar efter äl vågar man testa? Äl+10? Äl+12?

Mitt plus blev ganska tydligt med tidigt test på ÄL+11 och idag visade det gravid på digitalt ÄL+13 som jag skulle ha för att visa pappan.
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-11-01 21:06:04 följande:

Å spännande! Så med ett tidigt test kanske jag vågar provs äl+10 :))

Det är nämligen på söndag och det vore skönt att inte ta det innan jobbet för det kan vara så knäckande om serb inte visar nåt, även om det bara är att det är för tidigt...

Ja jag skulle nog våga säga att du kan göra det med ett tidigt test. CB early mäter ju 10hcg och kan användas 5/6 dagar innan mens. Så tror absolut att du skulle kunna få något svagt med dem men bryt inte ihop om det är blankt. Vissa plussar ju inte ens EFTER bim.. :) Jag håller tummarna!
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-11-04 09:25:20 följande:

Testade igen med vanligt rfsu-test imorse. Bim-4 och jag ser ingen antydan till sträck. Tror det är kört då jag vid en annan graviditet testat tydligare på eftermiddagen bim-3. Jag vet ju attt det kan variera, och att jag själv sagt till andra att så länge mensen inte kommit så finns det en chans... men när det kommer till en själv vill man hellre tänka negativt och slippa bli besviken.

På mig visade RFSU testa tidigt mycket svagare än CB early samma dag och det var på BIM-2 för mig. Håll hoppet uppe! Mensen är ju inte här än :D
  • Teresee
    mysius skrev 2018-11-06 20:27:18 följande:

Ser du bilden nu? :)

Jag ser något. Så såg mitt första också ut. Sen tog jag Clearblue early dagen efter och det blev jättetydligt plus. Jag håller tummarna!
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-11-06 20:29:16 följande:

Jag ser inget streck alls...

Hur går det för dig!? :D
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-11-06 20:53:36 följande:

Testade igår med ett testa tidigt (äl+10, bim-3) men visade verkligen ingenting... har gett upp lite och väntar på mensen. Har den inte kommit på fredag så testar jag på lördag.

Jag skulle absolut inte ge upp! Du kan ju haft ÄL lite senare eller vara låghormonare? Jorå det knallar på här, börjar försiktigt förstå att jag är gravid och har bokat inskrivning nästa fredag..
  • Teresee
    Jojjans skrev 2018-11-06 21:14:19 följande:

Åå så härligt!

Nja jag tempar och temperaturen gick upp tydligt efter äl. Har ingen tidigare graviditet testat pos bim-3 så tänkte att det skulle vara samma. Men vet inte det kanske kan vara olika från graviditet till graviditet även för samma person.

Ja det tror jag! Sen kan ju själva befruktningen skett i senaste laget, alltså precis innan det räknas som ?dött? och då är det ju ytterligare +24 timmar. Jag håller mina tummar stenhårt för att det visst är något där!
Svar på tråden Vi som har BIM november 18