• Canary

Vi som har BIM november 18

Jojjans skrev 2018-10-16 18:36:30 följande:

Inser att jag lät lite ifrågasättande. Menar inte så. Utan är genuint nyfiken. Hade ingen aning om att folk jobbar så hårt med olika metoder/preparat/tillskott osv, utöver att bara ligga på rätt tillfälle. Är uppriktigt fascinerad :)

Jag har ätit bidrottninggelé nu, vilket är märkligt eftersom jag bryr mig mycket om vetenskaplig evidens i vanliga fall och det finns ingen evidens på att bdg skulle vara allmänt fertilitetshöjande vad jag vet. Men jag är obsessed med att bli gravid nu...
  • Canary
    Jojjans skrev 2018-10-17 15:13:31 följande:
    Ja jag tycker det är spännande hur man i denna längtan typ tappar sitt i vanliga fall förnuftiga eller rationella jag... jag har stark tillit till min kropp men blir så lätt påverkad i ?hetsen?.

Jag blev liksom gravid på andra försöket, men DIREKT när det inte gick på första försöket började jag googla på vad det var för fel på mig trots att jag vet att jag lätt blir gravid och att min cykel fungerar som en klocka (har gjort 3 aborter. Visste alla gånger att jag var gravid innan test).
    Coolt ändå! Jag har aldrig blivit gravid, trots massor av oskyddat sex. Det bidrar på ett sätt till min stress.
  • Canary
    Jojjans skrev 2018-10-17 17:15:11 följande:

Men såg att du bara har 4 försök bakom dig? Borde snart vara dags! Hoppas att du slipper stressen och blir gravid snart iallafall :)

Precis! Denna månad är jag inte så obsessed, litar inte på äl-testet och har mycket att göra på jobbet så tänker att vi chillar och myser när vi vill denna månad. Känns skönt
  • Canary

Helt plötsligt är det inte bara längtan utan också lite oro och ovisshet! Ska nämligen byta jobb och har inget nytt klart ännu. Massa frågor om SGI osv uppkommer, ifall vi skulle få barn innan jag har nytt jobb och har kvalat in till div förmåner. Men vi tänker fortsätta ligga, och blir det barn kommer det bli jättebra också, vi har sparade pengar.

• Canary
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-20 08:09:25 följande:

Hej alla

Har fått blinkande smiley på ägglossningstest sen i måndags. Kommer nog inte få en fast smiley någon mer som haft de så?

Jag har haft det så!

Du kanske missade stegringen, ligg på så mycket ni kan och vill.
  • Canary
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-20 08:16:59 följande:

Har man ägglossning ändå vet du de. I Onsdags hade jag sekret och molvärk men ingen fast gubbe så tror jag hade ägglossning då men borde blivit en ring nu så har inte mycke hopp denna månaden.

Alltså man kan ju ha det! Du verkar ju ha tydliga symptom också,, det har inte jag.

Bara att vänta och se helt enkelt.
  • Canary
    Evi82 skrev 2018-10-21 10:59:58 följande:

19/11 Evi82

1/11 Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87

2/11 Nova92

3/11 gummsanmadde, Z1987, carola18

7/11 Jojjans

8/11 Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fian82

14/11 mangon

15/11 saraholm, April2

19/11 JohannaLi, Evi82
  • Canary
    LillaElementet skrev 2018-10-23 14:19:37 följande:

Hej! Har bim 30 okt men känner redan att det blev inget denna gång heller. Så nästa bim är 28 november och även vårt 4 försök. Har inga kids sen tidigare men längtar, jag har dock fått vänta in min man. Slutade med p-piller aug 2017 och har regelbunden cykel. Trodde det skulle vara lättare men denna gång kanske är vårt tur ????

Finns det noll procents chans att du är gravid, dvs ni fick inte till det inom den fertila perioden? Annars har jag hört att det faktiskt ofta är när man inte får några symptom alls som man är gravid... så kanske ändå finns en chans!
  • Canary

Bim -7 för min del :)

Går omkring och känner mig ruggig och lätt illamående. Säkert nåt annat :)
    Försöker intala mig själv att jag nog inte hade ägglossning denna månad så att jag inte ska bli besviken!

Hur mår ni andra?

• Canary
    Kstadtjej87 skrev 2018-10-25 19:54:52 följande:

Känner samma som dig plus att jag är jätte svullen Bim -7 för mig med.

Hoppas dagarna går snabbt nu. När tänker du testa?

På söndag kanske... eller lördag! Fast mest på kul. Det är ju väldigt tidigt. Du då?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18