Inlägg från: cassandra92 |Visa alla inlägg
  • cassandra92

Vi som har BIM november 18

Jagerika skrev 2018-10-31 08:51:35 följande:

Hej allihopa! November blir 11 försöket för mig, är 26 år och har aldrig varit gravid förut! Jag tycker alla dessa trådar är lite röriga så undrar om nån trevlig själ därute ville prata ihop sig på privata meddelanden istället? Jämnföra symtom och peppa varandra inför ÄL och Bim :) är det någon som känner sig pratsugen så får ni gärna skicka ett meddelande till mig! Lättare att prata en och en istället för i en lång tråd där man inte hittar inlägg och sånt haha!

Jag har velat skicka meddelande till dig LÄNGE haha men jag kan inte göra det på din sida...? Du kanske kan skicka till mig?
  • cassandra92
    Jagerika skrev 2018-10-31 08:58:53 följande:
    Hahaha och jag va inne på din sida förut men du är ju privat!! Vi tänker likadant haha :D hur gör man så man kan skriva då? Fattar ju inget på familjeliv ibland!
    Hmmm jag har fan ingen aning.... Jag var inne och försökte ändra. Ska testa en sak så får du se om det går. Det står att din också är privat... 
  • cassandra92
    Teresee skrev 2018-10-31 09:20:13 följande:
    B-vitamin forte från apoteket hjärtat. Står att man ska ta en om dagen men jag fick råd om att ta dubbla. Det är helt ofarligt att ta för mycket då det är vattenlöslig vitamin (man får ruggigt gult kiss haha). Och som sagt på första månaden fick jag plus! Kan ju såklart vara sammanträffande men ändå! :)
    Skadar ju inte att testa! :) 
  • cassandra92
    MissKelli skrev 2018-10-31 09:32:25 följande:
    Nu var det inte mig du frågade. Men B6 ska ha den effekten. Dock först efter 3 månader. Precis som med alla vitaminer som är till för att gynna att ägget växer bra behöver man äta det under hela mognadsfasen, som är ungefär 3 månader. Även därför man ska äta folsyra 3 mån innan.

Men som jag förstår det så kan bla magnesium och b6 göra att ägget mognar bra, vilket ger en bra gulkropp, vilket då kan ge en lite längre lutealfas. Tror dock bara att det gör någon skillnad om man har en defekt lutealfas. Men skadar ju inte att äta :)
    Jag har nyss fått reda på att jag har en kort lutealfas. Hade inte ens funderat på det tidigare. Så är lite orolig nu och tänkte jag kunde testa. Jag äter både magnesium och folsyra :) 
  • cassandra92
    MissKelli skrev 2018-10-31 10:17:02 följande:
    Det skadar ju absolut inte iaf! Och ofta blir man piggare av b12 så det är ju ännu ett plus av att äta b-complex :) Hjälper inte det så är ju progesteronkräm en genväg som förlänger direkt. Men verkar ju vara slutsålt överallt.. jag lyckades få tag på en från måbranaturligt men har inte bestämt mig om jag ska smörja eller inte. Har beräknad äl idag så jag måste bestämma mig snart!
    Åh tack, där fanns den ju :D Jag beställer idag och ska börja smörja! :D 
  • cassandra92

Nu har jag köpt både Bvitamin forte och progesterall som jag ska testa den här månaden. Hoppas på bebis den här månaden :D Är det någon som använder progesteronkräm som kan berätta hur de använder den? 

• cassandra92
    Miichaella skrev 2018-11-01 21:46:02 följande:

C

Vart hittade du krämen? Har inte hittar den där den finns i lager :/

Köpte den på en sida som hette måbranaturligt. Progesterall hette den. Kom på en dag! :)
  • cassandra92
    Tredtopp skrev 2018-11-02 12:07:24 följande:

Hej! Har bim 20 november. Provar äl tester för första gången som jag inte riktigt förstår mig på ?? Är dessa = negativa eller hur funkar det?

Vad jag har hört ska strecken bli lika starka för att det ska vara positivt. Men jag har börjat använda digitala nu för jag fick aldrig starkt :/ 
  • cassandra92
    Tredtopp skrev 2018-11-02 12:22:16 följande:

Tack, men vad innebär stegring? :) är det inte att det ska bli starkare varje dag. Bör ha ägglossning den 6e november ca....så när isåfall borde strecket bli starkt? Den 6e eller lite innan? Tycker detta är svårt! ????

När det gäller de digitala så betyder ett positivt test att det är ÄL mellan 24-48 timmar efter. Vet inte om det stämmer för stickorna också... 
  • cassandra92
    Tredtopp skrev 2018-11-02 12:26:52 följande:

Ok men då kanske de blir starkare om några dagar då...jag provar annars får det bli digitala nästa månad då.

Gör så!! :D Jag tycker om digitala men det är bara för jag vill ha svart på vitt haha 
Svar på tråden Vi som har BIM november 18