Inlägg från: cassandra92 |Visa alla inlägg
  • cassandra92

Vi som har BIM november 18

Hej! Fick precis min mens så hoppar över hit. 26 år och mannen 27. Detta blir vårt 11e försök!

• cassandra92
    1/11Canary, em0ma, teresee, kstadtjej87, minnie768

2/11 Nova92 

3/11 gummsanmadde, Z1987, Carola18

4/11 Pemmelie;, jagvetdåinte 

5/11 mimmisen1991, Emmas92 

7/11 Incognita, CE

8/11 Jojjans, Poolen, Siri88, Elimil, Noanda

9/11 ero13

11/11 Livethänder, Selmans 

12/10 Missempi

13/11 onlyme86, Johannamari, MissKelli, fia

14/11 mangon 

15/11 saraholm, April2 

16/11 SofieElise

17/11 Clemmentina

19/11 JohannaLi, Evi 82 

20/11 idaisraelsson

21/11 Sara11, NervösaNatta

22/11 väntarpåplusset

23/11 Miichaella, lw12

24/11 Persi91

26/11 Mia86a

27/11 Cassandra92
  • cassandra92
    Jagerika skrev 2018-10-29 23:12:35 följande:

Försök 11 blir nu i november, är så trött på allt detta nu :( lägger in mig för att få lite hopp om livet!

Jag också. Har det riktigt tufft nu. Jag vet inte hur många fler månader jag orkar med.... Är jämt ledsen känns det som. Folk säger sluta tänka på det men snälla. Hur ska man göra det???? 
  • cassandra92
    LinaLinnea skrev 2018-10-30 11:17:55 följande:

Ni som testar med ÄL-test här. Hur snart efter mensen är slut brukar ni börja testa? Jag körde med ÄL-tester innan jag blev gravid med sonen och det funkade bra, men har helt glömt när man ska testa för att vara säker på att pricka in allt. Känns som att börja om på nytt nästan Tungan ute 

Jag använder mig av clearblues digitala test och då ska man börja testa lite olika beroende på hur lång cykel man har. Jag som har 29 dagar ska börja på dag 9. Hur lång har du? 
  • cassandra92
    JohannaLi skrev 2018-10-30 11:24:38 följande:
    Håller med! Är ?bara? på vårt fjärde försök (ägglossning i veckan) men har ju blivit helt personlighetsförändrad den här hösten, känner mig ledsen och nedstämd hela tiden,kan inte ens föreställa mig för er som hållit på i snart ett år. Är ju heeelt omöjligt att inte tänka på det när det är allt man vill. För mig är det första barnet också och har aldrig blivit gravid av misstag så för varje månad blir man ju mer och mer oroad att det är ngt fel på någon av oss.
    Ja jag vet. Det är hemskt. Känns också som varenda människa man känner blir gravid före en. Och asså jag blir ju jätteglad för deras skull men också förtvivlad för man undrar varför det inte går för oss liksom. Fy. 
  • cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-30 12:19:38 följande:

Vi har försökt sedan augusti 2017 :(

Usch jag vet hur det känns! Vi började i oktober och sen har vi haft månader efter det vi inte fick till det. Har ni sökt hjälp?
  • cassandra92
    Anonym (Ängel) skrev 2018-10-30 15:38:45 följande:

Jag känner så väl igen mig.. Jag vet helt ärligt inte hur många fler negativa månader jag orkar med... Jag har tappat all lust till allt och min personlighet har nästan förändrats.. 

tycker synd om min sambo han försöker vara positiv men jag är bara ledsen och otrevlig mot honom.. Så ska man stå där i butiken (jobbar i butik) och hjälp folk och vara glad.. det går verkligen inte... speciellt mitt på dagarna när alla som är mammalediga med sina små bebisar kommer in och handlar :( jag känner att jag bryter ihop snart. Man blir påmind konstant..hur faaaaaan ska man sluta tänka på det??? hur gör du för att få dina eftermiddagar//kvällar att gå?

Jag håller med dig och jag blir så förbannad på mig själv att jag tänker så om jag ska vara ärlig. Vilket gör det till en ond cirkel. Jag vill bara kunna släppa det och tänka "det kommer". Men det är helt omöjligt. Jag försöker att göra allt annat än att tänka på bebisar. Familjeliv är det enda jag har kvar, kollar inte på youtubefamiljer eller instagram med massa bebisar som jag torterade mig med förut. Men det trillar ju in "jag är gravid" bilder från mina vänner också. Så ja man kan ju inte undvika det helt tyvärr.... Jag vet faktiskt inte hur man ska göra. JAg funderar på att bara skita i det ett tag och försöka och ta tag i mig själv. För jag förstår att ingen bebis vill bo i mig om jag är så jävla sur och grinig hahahah 
  • cassandra92
    Paramore1 skrev 2018-10-30 23:02:01 följande:
    Nej har inre gjort det. Grejen är att sambon jobbar utomlands ofta i 2-3 veckor i streck så vi missar ju många ÄL med.. DET är frustrerande. Så jag räknar inte den tiden riktigt utan kanske halva tiden. Sen fick vi MF i juli detta året... Men nu så kommer han hem tidigare denna gången pga dåligt väder så då kommer vi hinna med denna ÄL!! Skulle så gärna vilja bli gravid till jul!!
    Åh jag förstår. Ja då är det ju annorlunda för då kan man ju inte räkna alla månader som försök direkt. Åh nej, beklagar. Låter kanske konstigt men det är ju lite "positivt" i alla fall för då vet du att ni kan bli gravida i alla fall :/ Va härligt att han kom hem i tid för ÄL, håller ALLA tummar för ett plus i november! Jag vill också jättegärna bli gravid innan jul. Men jaa man kan ju inte göra annat än att vänta. Det jag är rädd för är att jag väntar bort tiden eller vad man ska säga, och glömmer njuta av nuet. Så jag ska verkligen försöka med det framöver. Tror jag och min livmoder mår bättre av det hahahah 
  • cassandra92
    Teresee skrev 2018-10-31 05:47:59 följande:
    Det var inget spökstreck! Detta med Clearblue early. Jag är gravid!!!! Kan inte fatta det!
    Stort grattis!!!! 
  • cassandra92
    Teresee skrev 2018-10-31 07:53:20 följande:
    Vi har försökt i 5 månader, 3 månader aktivt med ÄL-tester och sånt. Denna månaden var första gången jag la till (förutom folsyra och järn) zink, omega3, d vitamin och dubbel dos b vitamin pga kort luteal fas.

Det är första barnet, jag är 24 och min kille är 31. Vanligtvis är det enda PMS jag har spränghuvudvärk dagen innan mens. Nu fick jag samma huvudvärk men inte lika intensiv redan i söndags. Har haft lite brännande känsla i livmodern och varit extremt törstig och sugen på vatten vilket jag aldrig aldrig är. Har även varit trött som bara den men har trott att det beror på mörkret.

Hur går det för dig? :)
    Nyfiken. Vad är det för B-vitamin du äter som ska hjälpa för lutealfasen?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18