• Em0ma

Vi som har BIM november 18

gummsanmadde skrev 2018-10-09 21:35:44 följande:
    Jag tänkte köpa stickor nu för att prova men fy va dyrt (tycker jag) det va! Man behöver ju några större varje månad. Nä just nu så kör vi med utan, jag känner med det tydligt å sex varannan dag så borde man ju pricka in det. :)
    Nej precis vad jag tänker också, tror vi kan lyckas utan :D
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-16 18:54:54 följande:

Tror att jag precis lyckades få spökpositivt på ÄL-test!

Efter tomma ringar i typ en vecka inkl imorse så testade jag nu på eftermiddagen och fick fast gubbe. Tidigare cykler har jag antingen fått blinkande gubbe en dag och sen fast gubbe redan samma dag, eller bara blinkande gubbe i massa dagar tills jag slutade testa.

Clearblue säger att man kan få falskt positivt om man testar på eftermiddagen utan att ha fått blinkande med morgonurin innan. Men jag kunde självklart inte hålla mig.

Aja, vi ligger väl på då, försöker få till det i några dar nu och sen typ varannan fram till BIM... kan väl inte skada.

Nån annan som har/har indikationer på äl nu?

Tror också jag har ÄL idag :D, inga tester tagna och känns lite sent att ta ett för skojs skull, har stickor hemma som jag fick när en kompis blev gravid. Men har känningar i magen och den är planerad nu i dagarna. Så nu ligger vi också i ;D
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-17 09:15:30 följande:
    Jag tror jag hade ägglossning igår, haft ont i tjejmagen i par dagar å igår fick jag ont till höger om tjejmagen och höll i några timmar. Så jag gissar att ägget släppte då, eller försökte, vem vet. Jag skulle enligt app ha på lördag, men min kropp styrs inte efter en app :D hehe.. "vuxenkramas" varannan dag sen mensen slutade, så det blev igår kväll å så få om jag kan få i mannen i sängen ikväll hehe..

Hur ofta "vuxenkramas" ni, läser över allt å känns som det är delade åsikter om varje dag å varannan dag.
    Hehe roligt att vi är ett par som har samtidigt :D Nej precis så jag känner också, hade ont i ena sidan igår och molande värk i hela tjejmagen när jag vaknade igår så jag tror det skedde då. Jag har turen att vi båda är lediga denna veckan så vi vuxenkramas varje dag, igår blev det två gånger och tror det kommer bli så idag med ^^ Hehe så vi kör på när vi känner för det, inga barn sen innan (som kan störa) och är man ledig har man mer ork :P
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-17 21:07:49 följande:
    Fick ont så igen typ efter jag skrev det gjort nog mer ont idag än igår, så kanske det släpptes idag. Vem vet.. vänta å se.. va skönt att båda är lediga, det blir inte den stressen att få till det när bägge är trötta. Vi ha två små barn, 1åring å 3åring, så jag få nöja mig med en gång på kvällen när dom däckar :D
    Ja precis, såg att jag skrev fel, hade ont på ena sidan på kvällen och molande värk på morgonen när jag vaknade dagen efter så tror det skedde under natten som för dig :) Oj nej då förstår jag att det blir lite svårare att få till det för er, men vad mysig med två småttingar! :) Nu hoppas vi på varsin liten :D
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-18 20:54:25 följande:
    Hur länge ha du molvärk efteråt? Förra månaden hade jag ända fram mensen, sjukt drygt. Ja det är super mysigt, å dom är väldigt snälla (oftast) så dom gör det lätt för en. :) Ja det hoppas jag verkligen!! Super fina pluss till oss alla här på tråden! :D
    Förra månaden hade jag ända fram till mens, denna gången har det mer eller mindre redan avtagit tycker jag, försöker heller inte känna av för mycket :P 
    Ah men det är ju bra  :D Har ni försökt länge? :) Ja men verkligen, plus till oss alla! :D
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-18 21:46:22 följande:
    Hehe ja jag försöker me inte känna efter för mycket, men sen är det ibland omöjligt att inte känna ex att man ha skit ontbi brösten, eller molvärk i tjejmagen som fan,mm.

Detta är tredje försöket. Med sonen tog det 1 tidigt missfall och sen ytterligare 8 månader. Med dottern tog det 5 månader. Jag hoppas att det går ännu fortare den här gången. :) Men det va ju inom det normala med bägge, jag är verkligen glad och tacksam att det ändå tog sig så fort.

Vilket försök är ni på? :)
    Nej det går ju inte förneka ibland när det känns som mest :P 

Beklagar missfallet! 
    Ja det var ju inte så farligt länge med någon av dem :)  Detta är vårat 5e försök. Så vi fåri hålla tummarna att detta blir allas sista försök! :D
  • Em0ma
    gummsanmadde skrev 2018-10-19 08:06:38 följande:
    Nä det är möjligt att inte känna :) men som du säger, så ska man inte känna efter hellre, blir bara (ofta) lurad. Kroppen kan vara väldigt elak ibland ;)

Det va redan i början på v6, så det va väldigt tidigt så det va ändå skönt om det ändå skulle hända.

hoppas att ni få ert efterlängtat pluss nu! Å vi andra hehe
    Haha ja, den kan ju tyvärr vara det! ;) 
    ja men det kan jag förstå, ju tidigare ju bättre om man kan säga så utan att låta känslolös (menar definitivt inget elakt!) :) 

Ja, det gör jag med, åt oss alla! :D
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-25 10:55:15 följande:

Bim -7 för min del :)

Går omkring och känner mig ruggig och lätt illamående. Säkert nåt annat :)
    Försöker intala mig själv att jag nog inte hade ägglossning denna månad så att jag inte ska bli besviken!

Hur mår ni andra?

Min Bim har flyttats fram enligt flo, så har nu den 30/10 vilket gör att jag egentligen inte tillhör denna grupp längre, men första beräkningen var den 1/11 så starrar kvar iaf  :P 

Så BIM -5 för min del, haft massa symtom denna gång, brukar bara ha ömma bröst.. Men denna gången har jag bland annat vätska ur brösten, trötthet, koncentrationssvårigheter, spänningar i magen och ömma/ont i brösten. Tänkte testa imorgon men nu är alla symptom förutom vätska ut brösten som borta och känner inte alls längre någon mening med att testa :(  Så kommer nog tillhöra denna gruppen på riktigt snart igen :)
  • Em0ma
    Canary skrev 2018-10-26 07:38:36 följande:
    Du ska såklart hänga kvar här!

Ska bli spännande att höra hur ditt test gick! Lycka till!
    Testet var negativt.. så nu är det bara vänta in mensen nästa vecka, så nu kanske jag tillhör denna gruppen iaf då flo flyttar min bim var och varannan minut känns det som :P
  • Em0ma
    Teresee skrev 2018-10-28 11:33:23 följande:
    Jag har också BIM 1/11 och tokblankt test idag, kunde inte ens inbilla mig nåt. :(
    Canary skrev 2018-10-28 09:07:58 följande:
    Nä, negativt idag igen. Fan.
    Också bim 1/11 då flo flyttat fram mig igen... Också tokblankt test idag..

Svar på tråden Vi som har BIM november 18