• Jojjans

Vi som har BIM november 18

EliMil skrev 2018-11-06 18:18:34 följande:

Vi är på försök tre, så precis i början på resan mot vår trea.

Jag känner de dock som vi försökt länge men det väl bara för jag längtat i 1,5 år :)

Känner igen mig det där. Har längtat så många år så när det inte gick på första försöket rasade min värld. Gjorde en abort för 2,5 år sen när jag precis träffat min sambo för att han inte var redo. Sen dess har jag sörjt och väntat.

Började försöka i maj, blev gravid på andra försöket, fick missfall och är nu på första försöket efter missfallet. Så räknar jag aktiva försök 3, men 7 månader totalt.
  • Jojjans
    mysius skrev 2018-11-06 20:27:18 följande:

Ser du bilden nu? :)

Jag ser inget streck alls...
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-11-06 20:41:54 följande:

Hur går det för dig!? :D

Testade igår med ett testa tidigt (äl+10, bim-3) men visade verkligen ingenting... har gett upp lite och väntar på mensen. Har den inte kommit på fredag så testar jag på lördag.
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-11-06 20:41:54 följande:

Hur går det för dig!? :D

Hur går det för dig?
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-11-06 21:11:53 följande:

Jag skulle absolut inte ge upp! Du kan ju haft ÄL lite senare eller vara låghormonare? Jorå det knallar på här, börjar försiktigt förstå att jag är gravid och har bokat inskrivning nästa fredag..

Åå så härligt!

Nja jag tempar och temperaturen gick upp tydligt efter äl. Har ingen tidigare graviditet testat pos bim-3 så tänkte att det skulle vara samma. Men vet inte det kanske kan vara olika från graviditet till graviditet även för samma person.
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-11-06 20:40:03 följande:

Jag ser något. Så såg mitt första också ut. Sen tog jag Clearblue early dagen efter och det blev jättetydligt plus. Jag håller tummarna!

Vilken dag var du på när ditt första såg sådär svagt ut? Hur många dagar efter äl+innan mens?
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-06 21:36:21 följande:

Ååh ge inte upp än .. är ju fortfarande 2 dagar kvar till mensen ju .. med min första så fick jag STARKT plus några dagar innan Bim.. med mina andra två (plus 2 mf) vart de alltid svagare i pluset.

Eftersom jag testat så många gånger tidigare innan bim och bara fått neg svar så väntar jag nog till torsdag innan test. Har också lite små känning i ländryggen och amdra symptom som om mensen är påväg så bättre och försöka hålla på testet ????

Har du några symptomer ? Är det första försöket ? Har du barn sedan tidigare ?

Har haft lite molvärk vilket jag inte brukar ha. Som stickningar i svanken och i blygdbenet. Och känns mig lite gasig/uppsvälld. Men det är allt.

Försöker få första barnet. Har gjort 3 aborter så vet att jag kan bli gravid. Blev gravid i juni men slutade i ett missfall i vecka 16. Så nu försöker vi igen efter det.

Når är det bim för dig?
  • Jojjans
    Teresee skrev 2018-11-06 21:24:09 följande:

Ja det tror jag! Sen kan ju själva befruktningen skett i senaste laget, alltså precis innan det räknas som ?dött? och då är det ju ytterligare +24 timmar. Jag håller mina tummar stenhårt för att det visst är något där!

Tack för all pepp när jag börjat ge upp! <3
  • Jojjans
    mysius skrev 2018-11-07 04:51:49 följande:

Bilden överst är igår bim-1 och under idag på bim. Bilden längst ner är 15 min efter att testet togs (vet att man ej ska kolla då men..)

Håller med och tycker också det blivit starkare! Grattis!! Har du varit gravid tidigare eller är det här första gången? Ger mig lite hopp som inte såg nånting på mina test på bim-3 och gav upp då...
  • Jojjans
    LoveEver skrev 2018-11-07 07:54:24 följande:

Ååh nej vad hemskt jag beklagar verkligen <3

Jag håller alla tummar och tår på att ni snart får ert plus och att det håller sig <3 <3 <3

Alla upplever ju olika vid alla graviditeter så hoppas att de känningar du har är tecken på ett litet frö där inne :))

Idag är den stora dagen (BIM) :/

Men har svettats sådär mycket inatt som jag brukar göra vid mens :( så blev väl inget denna gången heller

Men men bara att ta nya tag och hoppas på ett plus snart :))

Å jag svettades också hela natten! Kom på nu att jag ju brukar sova dåligt natten innan mens... men tempen imorse hade inte sjunkit. Ska inte ta något test idag, utan börjar med att tempa imorgonbitti för att se vad som händer. Min temp brukar gå ner samma dag som mensen börjar så är den fortsatt hög så kanske jag vågar tro på att det finns en chans...

Hur går det för dig, har du fått mens än? Hade du testat nåt tidigare denna månad?
Svar på tråden Vi som har BIM november 18