Siri88 skrev 2018-10-06 17:38:24 följande:
Hoppar över till denna tråden då spottings kom idag och då kommer mensen som ett brev på posten imorgon eller övermorgon.
Hur länge har ni andra försökt? Kör ni med några metoder? Hittills har jag bara använt ägglossningstest men denna cykel tänkte jag tempa, äta munkpeppar och använda concieve glidmedel.
Jag blev gravid på andra försöket i början av juni, men fick missfall i september. Väntar nu på första mensen för att kunna sätta igång igen. Hade äl den 27/9 så snart dax...
När jag plussade i våras hade jag precis börjat tempa med NC. Tycker det är ett fantastiskt verktyg för att veta att äl har varit! Också en bra bekräftelse på graviditet sen.
Jag ligger alltid på 36,2-36,35 mellan mens-äl. Sen går tempen upp till 36,5-36,65 efter äl. När jag sen blev gravid låg jag stadigt på 36,7-36,8.
Nu i september använde jag utöver NC äl stickor, men mest för att veta när jag skulle förvänta mig mensen, har inte aktivt försökt. Vill vänta en mens sen missfallet då läkaren rekommenderade det.
Har ätit folsyra bara, inte gjort något särskilt i övrigt. Äter mycket grönsaksbaserad mat, röker inte, dricker mycket måttligt. Använde vanligt glidmedel den månaden vi blev gravida. Försöker undvika stress så mycket det går.