• oanonym

Kk som kristen??

Merkel skrev 2018-09-30 21:30:10 följande:

Sex har väl inget att göra med om man är kristen eller inte

Beror på hur allvarligt den kristna ser på bibeln, samt vilken tolkning som gäller.

Vissa kristna anser att det räcker att följa 3-4 budord och några saker som Jesus sade, medans andra är mer noga. Det finns alla varianter.
  • oanonym
    Anonym (Annelie) skrev 2018-10-01 08:28:20 följande:

Antingen är man kristen eller inte. Är man det så följer man bibeln helt och hållet. Inte tolka den som man vill bara för att få sig ett nyp.

Då finns det ingen kristen öht ....
  • oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-04 03:08:02 följande:

Bad för ett tag sen att de skulle börja en kristen tjej på jobbet. Igår fick jag mitt bönesvar. Tack Gud.

Jag tog en huvudvärkstablett och bad till Gud och huvudvärken gick över. Tack Gud.
  • oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-05 06:55:59 följande:

Jag förstår att du inte vill tro. Och det är helt okej. För Gud tvingar ingen. Men du går "förlorad :( "

Men där har du bevisen om du vill tro eller ej. Det är svart på vitt. Sen får du vända dig till en pastor om du vill ha fler svar. Men du kan be till Gud själv. Be att han ska bevisa att han finns. Om det behövs. För jag VET redan att han finns. Bless. Ha en trevlig helg villbusa. Jesus älskar dig.

Om detta är bevis för dig, då är det mycket du borde tro på.

Och vad säger du till människor inom andra religioner som också vet att deras tro är sann?

Även du går förlorad, sett ur andra religioners synpunkt. Hur känns det?

Och varför skulle en pastor ha svar om Guds existens?
  • oanonym
    Merkel skrev 2018-10-05 08:25:08 följande:

Var inte Eva Adams KK

Eller tvärtom ....
  • oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-06 04:19:16 följande:

Ja det finns mycket som är intressant som man faktiskt inte förstår. Vissa bra o vissa dåliga saker. Det finns många vittnesbörd på Youtube som är intressanta att lyssna på. Ha en välsignad dag. Det brukar vara Guds tjänst ( möte) på söndagar. Kolla upp vilken tid ni har i er stad. Det kan va väldigt olika. Men Gud kan göra stora under i DITT liv också.

Jag kan ställa upp om du också går på bönestunder i moskeer?
  • oanonym
    Anonym (Hallå...) skrev 2018-10-19 19:31:54 följande:

Ja, som Jesus sa om att ha en kk:

?..... ...... ......?

Just det. Han sa ingenting om det, kunde inte bry sig mindre.

Föreslår att du läser Nya testamentet igen. Jesus gick oftast emot gamla testamentet och hade EN gyllene regel; ?Behandla andra så som du vill bli behandlad själv?.

Förutom att han sa till folk att dom inte fick stena (döma) andra om dom inte var fria från synd själva. Och det är ingen. Det var det som varpoängen. Att ingen ska lägga sig i andras privatliv, det enda som spelar roll är ETIK.

Han hävisade också till GT ibland, t.ex. så verkade han anse att budorden var vettiga.

Ja, gyllene regeln är bra, men den kom ju inte Jesus på.
  • oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-26 07:16:11 följande:

Nu är det mycket "hemska" saker ute under Halloween. Nu är satan glad.Men Gud är större.

Ja, usch för barn som klär ut sig. Måtte satan ta dom.

Om inte, så hoppas jag Gud straffar dessa barn ordentligt.
  • oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-10-26 17:24:26 följande:

Fy vilka hemska ord du skriver ( måtte satanister ta dom) skulle du se det med dina egna ögon. Så skulle du nog inte skratta. Men nu finns det inga barn i helvetet heller. Men tyvärr kommer du göra det en dag. Hoppas att du hinner bli frälst innan dess. Kom ihåg att Jesus älskar även DIG.

Nu tror jag hela världen (utom du) förstod att jag inte var seriös.

Frågan om jag hinner bli frälst eller inte är helt upp till Gud och Jesus.
  • oanonym
    Anonym (Jo) skrev 2018-10-28 10:04:30 följande:

Självklart kan man det! Sen när är det fel att ha sex och njuta!

Sen Gud kom in i bilden.

Men även vi människor har åsikter om detta.
Svar på tråden Kk som kristen??