• oanonym

Kk som kristen??

Sandraberg skrev 2018-09-28 22:07:00 följande:

Bra skrivet. Hur kommet det att just frågor om sex är så viktiga enl kristna?

Finns ju mängder konstiga regler varför följer ni inte dessa också?

Är det bara regler Ang sex som är viktiga nuförtiden?

Religioner går mycket ut på att skuldbelägga folk. Desto mer skuld en människa känner, desto större chans att den går till kyrkan, donerar pengar m.m.

Om människor inte kände skuld så kanske de skulle komma på att de inte behöver religion, och det går ju inte för sig.
  • oanonym
    Johan H skrev 2018-09-29 16:06:21 följande:

Jag förstår inte vart du vill komma? Att jag inte ska tro på Gud för att Jesus vandrade för 2000 år sedan? Du vet väl inte hur jag känner, sett och upplevt? Jag känner den heliga anden varje dag jag mår bra, känner frid, glädje och lycka när jag ber varje dag. Gud har hjälper dagligen. De är ingen idé du försöker övertyga mig för jag vet att Gud är sann behöver inte dina råd. Gud har överbevisat sin existens många gånger om.

Vad säger du till de som vet att Allah finns, eller de hinduiska gudarna?

De har liknande upplevelser. Det finns mirakelmän i nutid som har tiotusentals följare. De påstås utföra liknande mirakel som de Jesus gjorde.

Däremot får du naturligtvis tro vad du vill. Jag bara undrar hur du ställer dig till de som vet att deras gudar finns. Tänk om någon av er verkligen kunde ge belägg?
  • oanonym
    Johan H skrev 2018-09-29 18:19:17 följande:

Ingen aning ingeting som intresserar mig vad andra religioner utför. Jag vet vad jag upplevt och jag är övertygad i min tro. Behöver inte analyserar och diskutera hit eller dit när Gud redan visat sin existens för mig.

Ok. Det kan alltså vara så att flera gudar finns, då det finns de som är lika säker som du.

Varför tror du Gud väljer ut vissa människor och bevisar sig, och dessutom ofta beroende på var man bor i världen?

Och varför är du inte intresserad av om andra gudar finns?
  • oanonym
    Anonym (Ja.) skrev 2018-09-29 18:48:55 följande:

Amen. Jag vet också att Gud finns. Han har hjälpt mig många gånger. Johan H. Önskar dig en trevlig kväll.

Vad har Gud hjälpt dig med och hur verifierade du att det var Gud?
  • oanonym
    Johan H skrev 2018-09-29 19:32:28 följande:

Du måste ha den heliga anden inom dig för att förstå Gud. De är nyckeln att förstå varför Gud finns.. Rekommenderar dig att gå till ett kristen kyrkan eller församling och få förbön. Tvivlar du på Gud eller har du överlämnat dig till Jesus? Så länge du inte överlämnar ditt liv så kommer du aldrig uppleva Gud. Du måste av hela ditt hjärta, själ och förstånd tro på Gud. Tror du inte på Gud då tvivlar du då har du inte hjärtat och förståndet hos Gud då har du inte överlämnat dig. Alla människor som inte kommit till Gud har inte gjort upp med sitt gamla liv på något sätt. Den som helhjärtat ger sitt liv åt herren kommer få uppleva Gud. Därför gör Gud mirakler i mitt liv för jag gav mitt liv åt Herren när jag var 25 år var ateist eller varje fall sökare. Upplevde den heliga anden så starkt starkare en bästa sexet eller drogen jag tagit. De var som jag var en ny hel människa, jag grät av tårar av lycka, kände mig hög i tre dagar av den heliga anden. Helt plötsligt drömde jag om Jesus såg en ängel i mitt rum. Andra saker med dålig ekonomi, sjukdom mm försvann. Så därför har jag ingen anledning att söka för Gud har visat och manifestierat sig synligt, i drömmar och känslomässigt.

Hur många andra religioner har du hängivit dig lika till?

Religion och gudstro har väldigt mycket med geografi att göra.
  • oanonym
    Anonym (Linn) skrev 2018-09-29 20:34:49 följande:

Ja, det är fel och att göra våld på kroppen och själen, på det heliga äktenskapet och på kärleksgåvan från Gud.

Dock vet jag ingen kristen som följer allt i bibeln, så det går kanske att efterrationalisera bort detta också?
  • oanonym
    Anonym (Linn) skrev 2018-09-29 20:42:16 följande:

Det vet inte jag heller eftersom att ingen människa är syndfri. Dessutom finns det givetvis utrymme för olika tolkningar. Dock vet ts att detta är fel eftersom att hon måste fråga. Vissa saker är väldigt tydliga och är obundna till tid och samhälle i bibeln.

Ja, jag vet inte exakt vad bibeln säger. Men det finns präster som viger homosexuella, så det går att vara kristen och strunta i tydliga saker i bibeln.
  • oanonym
    Anonym (Linn) skrev 2018-09-29 21:09:13 följande:

Svenska kyrkan är extremt politiserad..... Det är så sorgligt. Ska kyrka och stat vara skilda så ska de... Så det är inte så lätt att agera efter sitt samvete som präst i svenska kyrkan, jag hade själv inte velat vara i den sitsen.

Det är inte bara svenska kyrkan som viger homopar.
  • oanonym
    Anonym (Linn) skrev 2018-09-30 20:36:41 följande:

Nej, men.det är den jag är medlem i och känner bäst och den som blir mest pressad från politiskt håll.

Ja, den blir nog mest pressad. Den har ju en deal med staten, typ.
  • oanonym
    Anonym (Annelie) skrev 2018-09-30 20:55:13 följande:

Kristna ska väl inte ha sex utom äktenskapet ?

Så är det nog. Men det är mycket kristna struntar i/efterrationaliserar bort, från bibeln.
Svar på tråden Kk som kristen??