• Anonym (nu!)

Påbörja IVF - hjälp mig och berätta

Jag och min man ska påbörja vår IVF om 2 veckor. Vi har eg inte fått nån information om hur det går till.

Någon som kan berätta vad man som TJEJ går igenom och om det gör ont. Hur lång tid tar alla saker.

"Felet" ligger hos min make, som har för dålig spermiekvalitet. Jag har normalt antal ägg för min ålder och normala värden osv för min ålder.

Vad kommer hända? Kan någon berätta tack! :)

• Svar på tråden Påbörja IVF - hjälp mig och berätta
  • Anonym (nu!)

tack för all info!!

Ja det är själva behandlingen vi ska påbörja. All utredning är färdig.

Så från början till slut så bör det ta typ 3-4 veckor alltså?

• Anonym (nu!)

Fick precis samtal från dom och vi ska dit om en vecka och jag kommer få ta sprutor. Vi får väl se om det bara är det eller om jag ska göra nåt mer?

8992 skrev 2018-09-24 19:31:42 följande:

Om det inte är något fel på dig så kommer du mest troligen få påbörja något som kallas korta protokollet. Det innebär att du i cirka 14 dagar tar sprutor i magen för att flera ägg ska mogna och bli cirka 20mm. Man går på ultraljud några gånger under dom 14dagarna för att se så äggen växer som dom ska. Gör dom det kommer du få genomgå äggplock, där dom med en typ av nål plockar ut alla mogna ägg som sedan befruktas av din mans spermier. Efter några dagar ser man om äggen befruktats och utvecklats som dom ska och då återförs 1 ägg till din livmoder. :) är det något mer specifik du undrar?

Ja jag tänkte väl ungefär hur lång tid det tar allt från att man får börja tills man vet om det tagit sig? Vet att det inte är så stor chans att det tar sig första ggn, därför jag funderar!
  • Anonym (nu!)

vilken dag i menscykeln ska man börja med sprutorna??

Svar på tråden Påbörja IVF - hjälp mig och berätta