Inlägg från: Gulletussan |Visa alla inlägg
  • Gulletussan

Får aldrig sova

Kan det kanske fungera att samsova med treåringen ett tag i hennes egna rum?

• Gulletussan
    Ceep skrev 2018-09-23 04:42:39 följande:

Bra förslag. Det har varit vår lösning här hemma. Jag lägger mig och somnar bredvid min man men sen kväll/ tidig natt kommer min treåring och "hämtar" mig. Båda våra två äldsta (3 år och 1,5år) har stora sängar så en förälder kan lägga sig bredvid.

Ja. Jag har tänkt tanken själv när det är dags för dottern (nu 9 månader) att byta säng. Då vill vi ha en 120 madrass på hennes rum så det finns plats för oss föräldrar att ligga bekvämt bredvid om det skulle behövas.
  • Gulletussan
    Plattfoten skrev 2018-09-23 09:20:44 följande:

Skaffa en maxisäng. Dvs sätt ihop tre till fyra 90 eller 80 sängar. Alla får plats och är trygga. Har alltis gjort det med mina barn, har alltid fått sova och de har aldrig drömt ens en mardröm. För mig är det det mest naturliga funkar jättebra och är supergosigt. Har aldrig ens köpt någon spjälsäng eller barnsäng, waste of money. Även att barnen har eget rum är slöseri med pengar. Man kan sova i samma rum och ha lelsaker etc i ett allrum/vardagsrum.

Det där är så olika. Min dotter sover bra mycket bättre i eget rum och egen säng än i vår säng.
Svar på tråden Får aldrig sova