• Anonym (g)

Faderskapsmål

Låter märkligt att betala retroaktivt i detta fall. Det är ju en annan man som betalat för barnet. Så det har ju inte fattats pengar till barnet. Får den man som betalat för barnet (som han inte är pappa till ) är det han som får pengar då?
    Ligg lågt till faderskapsutredningen är färdig.

• Anonym (g)
    Shameless skrev 2018-09-21 21:04:59 följande:
    Du är en total främling för barnet. Är ju helt ofattbart att du inte förstår själv att ni måste bygga upp en relation successivt. Kan ju inte köra '' all in'' på en gång.
    Håller med. Det är ju bara tänka på sig själv, om jag var 8 år , skulle jag vilja spendera halva tiden och bo hos denne med en total främlig som dykt upp?mNEJ
  • Anonym (g)
    Anonym (g) skrev 2018-09-21 21:09:41 följande:
    Håller med. Det är ju bara tänka på sig själv, om jag var 8 år , skulle jag vilja spendera halva tiden och bo hos denne med en total främlig som dykt upp?mNEJ
    Det står inte att jag tror att delad vårdnad = växelvis boende. Hur är det med läsförståelsen?
  • Anonym (g)
    Anonym (Blivande pappa) skrev 2018-09-21 23:03:05 följande:

När jag skriver om delad vårdnad tänker jag främst på det juridiska ansvaret för barnet, att de två föräldrarna gemensamt bestämmer vad som är barnets bästa. Vad gäller boendet tänker jag att det kan ta mycket lång tid, kanske flera år innan det kan bli tal om något eventuellt växelvis boende. Just nu vet jag inte hur processen ska tänkas kunna se ut att jag närmar mig barnet, men det får ju ge sig allt eftersom. Jag är dock tacksam för råd om hur detta ska gå till.

Men berätta gärna mer om vad som är den juridiska skillnaden mellan delad vårdnad respektive att mamman har ensam vårdnad.

Hur ska du veta vad som är barnets bästa när du inte känner barnet?
Svar på tråden Faderskapsmål