Inlägg från: Anonym (Besserwisser) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Besserwisser)

Faderskapsmål

Shameless skrev 2018-09-21 21:04:59 följande:
    Du är en total främling för barnet. Är ju helt ofattbart att du inte förstår själv att ni måste bygga upp en relation successivt. Kan ju inte köra '' all in'' på en gång.
    Anonym (g) skrev 2018-09-21 21:09:41 följande:
    Håller med. Det är ju bara tänka på sig själv, om jag var 8 år , skulle jag vilja spendera halva tiden och bo hos denne med en total främlig som dykt upp?mNEJ
    Delad vårdnad betyder inte att barnet omväxlande bor hos båda vårdnadshavarna. Det betyder att man kommer överens tillsammans.
    Barnet kan bo hela tiden hos den ena vårdnadshavaren.

• Anonym (Besserwisser)
    Anonym (g) skrev 2018-09-21 21:48:00 följande:
    Det står inte att jag tror att delad vårdnad = växelvis boende. Hur är det med läsförståelsen?
    Du skrev: "skulle jag vilja spendera halva tiden och bo hos denne med en total främling som dykt upp?"

Hur skulle det gå till utan växelvis boende?
  • Anonym (Besserwisser)
    Anonym (Besserwisser) skrev 2018-09-21 21:55:05 följande:
    Du skrev: "skulle jag vilja spendera halva tiden och bo hos denne med en total främling som dykt upp?"

Hur skulle det gå till utan växelvis boende?
    Och första inlägget i kedjan som du svarade på handlade om delad vårdnad från början.
  • Anonym (Besserwisser)
    Anonym (Blivande pappa) skrev 2018-09-22 09:46:36 följande:
    Hur reagerar ditt barns pappa när du säger att du vill ha ensam vårdnad? Den risk jag kan se Finns är att den som inte är vårdnadshavare känner sig som en B-förälder och kanske inte blir lika engagerad som annars? Vilken nackdel ser du för dig att ha delad vårdnad? Är det inte bäst för barnet om båda är vårdnadshavare under förutsättning att de förmår samarbeta?

Hur ser processen ut? Blir båda automatiskt registrerade som vårdadshavare från början och sen är det upp till den förälder som inte är nöjd att starta en vårdnadsprocess ifall man vill, eller vad händer?
    Det rimliga är att mamman inte ger dig gemensam vårdnad direkt. Det skulle ställa till mycket problem för henne om det visar sig att du är "besvärlig".
    Ur mammans synvinkel är det säkrast att ha enskild vårdnad, framför allt eftersom barnet enbart bor hos henne.
    Visa att att du vill vara med och diskutera saker och att du vill barnets bästa.
    Du bör acceptera att du först blir en engagerad förälder och sedan får gemensam vårdnad, inte tvärt om.
Svar på tråden Faderskapsmål