• Hedblomster

Gravid efter utomkvedshavandeskaå?

Jag hade utomkvedshavandeskap i maj 2017, efter att ha försökt bara sedan mars 2017, och fick ta bort höger äggledare. Under operationen såg de att jag hade en liten sammanväxning på utsidan av vänster äggledare men de kunde ju inte de hur insidan såg ut men trodde inte att det skulle påverka min fertilitet. Jag gjorde en spolning privat ca 7 månader senare som visade passage. Trots det ingen ny graviditet såhär 15 månader senare.

En utredning hos landstinget kan du göra ett år efter senaste graviditeten dvs ditt utomkvedshavandeskap. Man kan alltid gå privat och betala för sig dock, skulle rekommendera en spolning om du är orolig! Kostade 1600 för mig hos en privat gynekolog.

Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Hedblomster
    Persi91 skrev 2018-09-22 10:56:42 följande:

Spelar det någon roll hur länge man försökt få barn innan utomkvedshavandeskapet hände eller går dem bara efter just den händelsen när man ska ansöka om utredning? Vi försökte lite mer än ett år innan jag fick mitt utomkveds. 

Vill inget annat än att sätta igång med en utredning nu. 

Kan inte svara för alla landsting men här räknas inte tiden innan utomkveds tyvärr :( Men rekommenderar privat om man har råd!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
Svar på tråden Gravid efter utomkvedshavandeskaå?