• Persi91

Gravid efter utomkvedshavandeskaå?

Hej!

Jag fick ett utomkvedshavandeskap i maj där vänstra äggledare plockades bort. Nu har det gått ett par månader sedan händelsen och jag är fortfarande rädd att det ska hända igen på min andra och enda äggledare. Vi har trots rädsla för att det ska hända igen, försökt få till det men ännu har vi inte blivit gravida.

Är det någon här som varit med om liknande och blivit gravida med bara en äggledare?

Jag får otroligt lite information från vården och jag känner mig så nojjig.

• Svar på tråden Gravid efter utomkvedshavandeskaå?
  • Persi91

Tack snälla för svar!

Läkarens kommentar efter att jag frågar om den högra var okej löd: "Det vet jag inte. Sånt ser man inte"

I mina journaler står det att jag har förändringar på den högra äggledaren. Försökt nå sjukhuset för att få klartecken kring detta men barnmorskan jag talade med sa att det kunde vara en felskrivning och att läkaren omöjligt kan minnas så lång tid tillbaka.

Har känt mig dåligt behandlad och undanskuffad under hela min sjukhusvistelse.

När kan man anmäla sig för utredning?  

• Persi91
    * Menade att jag har förändringar på äggledaren som är kvar.
  • Persi91

Spelar det någon roll hur länge man försökt få barn innan utomkvedshavandeskapet hände eller går dem bara efter just den händelsen när man ska ansöka om utredning? Vi försökte lite mer än ett år innan jag fick mitt utomkveds. 

Vill inget annat än att sätta igång med en utredning nu. 

Svar på tråden Gravid efter utomkvedshavandeskaå?