Bära, bära och BÄRA 6 månaders bebis
Lillalillis skrev 2018-09-20 08:50:38 följande:
Min lilla sprattelherre har vägrat babysitter och babygunga nu i 2 månader, han kravlar sig ur. Har testat babybjörn och sjal men det har inte heller funkat.
Får testa det du skrev om att göra en sakta förändring. Han är en bestämd och envis liten man som inte heller har något gosedjur eller vill ta napp så man kan visa att nu är det sovdags. Inte heller att bada, tvätta eller mörkt rum som rutin.
Hans favorit att lyssna på när jag sjunger är snickerboa med Emil, fort ska det gå och gärna studsa ????
Hur länge testade du rutinen? Ibland tar det lite tid att arbeta in en rutin. Jag är kanske lite knasig men jag har gjort nästan exakt likadant på kvällen innan vi ska gå och sova sedan sonen var 2v gammal. Inte för att han ens somnade eller sov några längre perioder på natten då men för att jag hoppades att han skulle hänga på rutinen så småningom om. Nu fungerar det klockrent, trots sängbyten och dylikt. Så kanske ge det en chans, jag hade testat både en rutin, som du gör varje kväll och samtidigt successivt ta bort en grej i taget som ovan föreslog, så kanske både rutinen sätter sig som underlättar sänggåendet, och du samtidigt har jobbat bort bärandet.