• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 22:31:05 följande:

Ja crinone är vagitorer, typ progesteron som ska hålla hormoner i schack och få bebis att stanna.. skrev Mail och frågade så hoppas på svar. Kanske är det samma ändå men ja, skadar ju inte att prova. Förra gångne fick jag crinone och trombyl tillsammans. Trombyl för att inte få blodproppar i livmodern men denna gång fick jag inte det men förstår inte varför. Frågade och då sa han att vi skulle vänta ut det tre månader. Så om en mån får jag trombyl om jag inte är gravid innan

Lyft det med läkaren iaf, man kan ju reagera olika på olika mediciner fast behandlingen är densamma :)
    becca90 skrev 2019-01-09 18:01:29 följande:

Igår

Varför ska kroppen bråka med dig för.. så irriterande!
  • lilagrodautanben

Dag 15 och äl är här! Prövade att inte testa denna cykel för att ta bort stressen men herrejävlar vad jag känner av äl! Legat i kramper halva kvällen och när jag sätter mig känns det som om livmodern sprängs. Att gå är inte på tal om och jag vet inte hur jag ska lyckas ha sex om jag inte ligger i koma typ! Är det normalt med letro?

• abouttogiveup

Ska till läkaren imorgon som vill sätta mig på Letrozol. Ägglossning har uteblivit flertalet gånger senaste året men nu i januari är jag ganska säker på att det lossa. Är det ändå värt att köra på Letrozol då eller ska jag be om ovitrelle spruta för att det säkert ska lossa?

Något mer man bör fråga hos läkaren?

Detta är andra utredningen då de ej finner någon anledning hos någon av oss till att jag inte blir gravid.

Smörjer med progesterall 2 ggr om dagen för min pms, kommer inte kunna sluta med den känner jag för då är jag Odjuret igen...

• becca90
    Oliwia92 skrev 2019-01-09 18:17:52 följande:

Avvakta Ngn dag till kommer den inte och test fortfarande visar neg så ring vc eller gyn för att ta ett blodprov

Taaack! Bim +2 nu och testade senast på bim.. Men orkar inte mer negativt så jag väntar snällt på mensen..
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-09 19:33:58 följande:

Lyft det med läkaren iaf, man kan ju reagera olika på olika mediciner fast behandlingen är densamma :)Varför ska kroppen bråka med dig för.. så irriterande!

Eller huuur. Så irriterande!! Kan ni inte inte berätta lite om er själva?:)
  • lilagrodautanben
    lilagrodautanben skrev 2019-01-09 20:13:57 följande:

Dag 15 och äl är här! Prövade att inte testa denna cykel för att ta bort stressen men herrejävlar vad jag känner av äl! Legat i kramper halva kvällen och när jag sätter mig känns det som om livmodern sprängs. Att gå är inte på tal om och jag vet inte hur jag ska lyckas ha sex om jag inte ligger i koma typ! Är det normalt med letro?

Alltså inte testat med ältest.. lättare idag men är uppsvullen som gravid i 8:e månaden och har som obehagskänslor ända ner i knäna.. är det normalt med Letrozol? Jag har egen äl men läkaren ville ändå sätta in letro för att äl ska va mer regelbunden
  • Amne18

Fick precis lite ljusrosa i trosan... Nu kommer nog mensen om någon timma... Fan! Någon mer som är besviken och arg denna månad?

• abouttogiveup
    Amne18 skrev 2019-01-10 10:42:53 följande:

Fick precis lite ljusrosa i trosan... Nu kommer nog mensen om någon timma... Fan! Någon mer som är besviken och arg denna månad?

Mycket besviken och arg på mig själv att jag tillåter mig tro att det är denna månaden det händer. Analyserar minsta lilla tåvrickning för att sen mötas av en liten ljusrosa flytning imorse. BIM-2.

Läkarbesök i eftermiddag... Helt fel inställning just nu känner jag, suck!
  • Mema9
    Amne18 skrev 2019-01-10 10:42:53 följande:

Vad tråkigt Amne.. Jag känner som du, även fast vi båda här hemma kände på oss att det inte skulle bli något denna gång för de blev så dumt vid jul när vi fick försöka, men man blir ju otroligt besviken ändå man blir aldrig helt förberedd! Allt känns så hopplöst. Men som en nära vän till mig säger för att peppa *en mens närmre en graviditet* Tycker det hjälper mig lite att tänka så..
    abouttogiveup skrev 2019-01-10 00:02:45 följande:

Ska till läkaren imorgon som vill sätta mig på Letrozol. Ägglossning har uteblivit flertalet gånger senaste året men nu i januari är jag ganska säker på att det lossa. Är det ändå värt att köra på Letrozol då eller ska jag be om ovitrelle spruta för att det säkert ska lossa?

Något mer man bör fråga hos läkaren?

Detta är andra utredningen då de ej finner någon anledning hos någon av oss till att jag inte blir gravid.

Smörjer med progesterall 2 ggr om dagen för min pms, kommer inte kunna sluta med den känner jag för då är jag Odjuret igen...

Inte så mycket erfarenhet av Letrozol bara för att boozta ägglossningen. Men vill inte läkaren skriva ut ovitrielle denna gång får ni väl försöka en månad utan men be då om att få lämna blodprov för att se så du verkligen ägglossar, annars måste du ju få ovitrielle
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-10 06:54:43 följande:

Eller huuur. Så irriterande!! Kan ni inte inte berätta lite om er själva?:)

Jo visst. Jag är 26 och sambon 29, vi har försökt bli gravida i ca 1år och 8mån. Nu i januari är det 1år sen jag fick diagnosen pcos och mina *besvär* av min pcos är oregelbundna menscyklar och de klassiska pco-äggstockarna. Nu vid nästa läkarbesök ska jag be de kolla sambon så man iaf kan utesluta han. Där jag får hjälp kollar man killen efter 6 försök och detta var vårt 6e försök. Vi har fått hjälp ett år men vi har fått stå över 5 cyklar/försök pga antingen överstimmulering eller inget som hänt alls och ett sommaruppehåll under deras semester.

Berätta om er :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol