• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2019-01-08 19:39:53 följande:

Jag har lämnat en gång , då lämnade jag 8 dagar efter tagen ovitrelle..har läst att det är bäst att lämna mellan cd 21-24 men det borde ju bero helt på sin egna ägglossning som du skriver.

Precis, är rädd att det ska visa att jag inte haft ägglossning fast jag har haft det...eller ja tror att jag haft det
  • lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2019-01-08 17:23:34 följande:

Okej, blir nog skönt att lägga upp en plan :)Aha men oj.. kan man inte hjälpa kroppen med typ lutinus för att behålla graviditeten? :)

Är det medicin? Får crinone som ska hjälpa men har ju inte hjälpt hittills.. om det finns annan medicin så ska jag föreslå den!
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 21:32:44 följande:

Är det medicin? Får crinone som ska hjälpa men har ju inte hjälpt hittills.. om det finns annan medicin så ska jag föreslå den!

Crinone kanske är nått liknande som lutinus, lutinus är vagitorier. Har själv inte använt de bara läst om andra som fått det utskrivet vid tex ivf och vid för korta lutealfaser. Men föreslå dem för läkaren, de kanske är effektivare för just dig
  • lilagrodautanben
    Mema9 skrev 2019-01-08 22:12:54 följande:

Crinone kanske är nått liknande som lutinus, lutinus är vagitorier. Har själv inte använt de bara läst om andra som fått det utskrivet vid tex ivf och vid för korta lutealfaser. Men föreslå dem för läkaren, de kanske är effektivare för just dig

Ja crinone är vagitorer, typ progesteron som ska hålla hormoner i schack och få bebis att stanna.. skrev Mail och frågade så hoppas på svar. Kanske är det samma ändå men ja, skadar ju inte att prova. Förra gångne fick jag crinone och trombyl tillsammans. Trombyl för att inte få blodproppar i livmodern men denna gång fick jag inte det men förstår inte varför. Frågade och då sa han att vi skulle vänta ut det tre månader. Så om en mån får jag trombyl om jag inte är gravid innan
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-01-08 15:21:55 följande:

Ohhh låter ju väldigt spännande och lovande nu ju!! Hoppas hoppas! Jag kan inte det där med tappen men är det ett gott tecken att den är så som din är nu då?Är du säker på att du hade äl när du trodde sist? En del kan få en liten blödning även vid äl, tänker eftersom du fick så ont när du säger nidblödning :) Ska ingen utredning göras varför du fått så många missfall? Kan ha frågat detta redan så ber om ursäkt i förväg haha men minns tyvärr inte svaret...Kul! Jag kommer vara inne och läsa din blogg då och då, har även Amne18s blogg hon startade sparad :) men skriv gärna lite här också och uppdatera oss.. Hur ser fortsättningen ut för er? Vad blir nästa steg?

Får inget plus och ingen mens... blir galen :( hoppas mensen kommer under dagen så man kan ringa kliniken och börja om. Vill göra ett till försök sen gå på iv!
  • Oliwia92
    becca90 skrev 2019-01-09 06:36:01 följande:

Får inget plus och ingen mens... blir galen :( hoppas mensen kommer under dagen så man kan ringa kliniken och börja om. Vill göra ett till försök sen gå på iv!

När är din BIM ?
  • Smillis
    lilagrodautanben skrev 2019-01-08 21:32:44 följande:

Jag har fått både tabletter (Duphastone) och vagitorier med progesteron i, ska prova vagitorierna den här gången med start på söndag. Bor utanför Sverige så kanske annat här men borde nog finnas olika.

Tips annars är om du åker utomlands så kan du kanske köpa på dig ett lager på ett apotek :) betalar nästan ingenting för medicinen.
  • lilagrodautanben
    Smillis skrev 2019-01-09 09:52:56 följande:

Jag har fått både tabletter (Duphastone) och vagitorier med progesteron i, ska prova vagitorierna den här gången med start på söndag. Bor utanför Sverige så kanske annat här men borde nog finnas olika.

Tips annars är om du åker utomlands så kan du kanske köpa på dig ett lager på ett apotek :) betalar nästan ingenting för medicinen.

Aha okej! Ja jag har vagitorer också och betalar inte ett öre då jag har högkostnadsskydd :)

Jag börjar med crinone vagitorer när äl passerat - dvs imorgon
  • Oliwia92
    becca90 skrev 2019-01-09 18:01:29 följande:

Igår

Avvakta Ngn dag till kommer den inte och test fortfarande visar neg så ring vc eller gyn för att ta ett blodprov
Svar på tråden Gravid med Letrozol