Mema9 skrev 2018-11-21 20:06:12 följande:
Så bra :) Nej redan första gången fick vi till ett fint ägg, även andra. Tyvärr svarade inte min kropp på sprutorna 3e gången så min läkare chockhöjde dosen den gången vilket resulterade i typ 7 ägg. Fick ta ovitrielle och invänta mens. Även gången efter det (4e) blev jag överstimmulerad fast vi gick tillbaka till den låga dosen men det var endast för vi höjde så mycket gången innan och hormonet inte hunnit gå ur kroppen helt. Så efter det gick vi tillbaka till 1tab Letrozol igen, vilket funkar toppen nu! Mja lite jobbigt är det ju att sticka sig själv men man vänjer sig lite och det är ju för något bra haha.. Men svar ja det verkar som man kan reglera lite under tiden :)Men wohooo fasen vad roligt!!! Åh :D Hahah så härligt när läkare är så sköna och jordnära.. Aha så det var inte säkert du skulle ta ovitrellen alltså? Sa hon varför? Så glad för din skull! Underbar känsla.
Jag tog ovitrelle för ca 30min sen :D
Jaaaa jag är överlycklig :D gick därifrån med stoooort leende och lite generad över läkarens kommentar :D Hahaha
Nej jag skulle testa med äl test och kolla om det blir fullt utslag. Blir det inte det på fre/lör ska jag ta den! Så vi testar och ser om ägget vill släppa själv först.
Men åhhh!! Då kan du ju börja testa om typ 11 dagar!!!