• becca90

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2019-03-09 18:57:22 följande:

Kanske tar ett test imorgon. Men hade tänkt vänta till måndag i alla fall. Bim torsdag tror jag så får se hur veckan ser ut. :)

Okej, Hejja dig! Jag är på resa och har inga test så får snällt vänta haha
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-09 21:03:08 följande:

Haha kan ju vara skönt det med och veta att man inte KAN testa innan bim.. ;)

Ja men kommer hem imorn äl + 12 heheheh. Så lär testa måndag haha men tror intr det tagit sig..
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-09 22:07:33 följande:

Ne okej, du får testa och se. Åh det värsta för mig nu är att jag tror att det tagit sig... har INGET som styrker mina misstankar hahaha men kommer bli sååå besviken om det är negativt och mensen kommer.. försöker ställa in mig på att det kan vara negativt men det är som att mitt huvud inte vill lyssna på mina ?what if?...

Men hmm, spännande!!! Det sägs ju att man bara känner när man är gravid. Du kanske har rätt:D

Jag tror att jag är lugn för vi får ivf denna mens eller nästa..
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-09 23:08:12 följande:

Ja så kan det ju vara. Sover rätt dåligt och drömmer mycket sen en vecka tillbaka ungefär.. kanske ett symtom. Och lite känslig för lukter men kanske bara är

Inbillning. Återstår och se. Jag återkommer när jag testat. :)

Men vad skönt ändå med ivf. Då förstår jag att du är lugn eftersom ni får hjälp nu liksom! Heja heja! Tycker vi är riktiga kämpar allihopa här inne som bär på detta och tar oss igenom! <3

Men åh, så spännande!! Har du testat idah??

Vaknade av att det rann till men va ingen mens.. Ja känns så otroligt skönt att det äntligen händer:D längtar efter sprutor, det är ju inte normalt att man längtar efter det haha!
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-10 08:53:47 följande:

Ne blev inte så.. än i alla fall. Kände på mig att jag inte skulle göra det då jag skulle iväg och jobba. Brukar vilja kunna sitta i lugn och ro och analysera hahaha. Så får se om jag blir inringd på jobb imorgon annars testar jag då eller kanske ikväll. :)

Ja gud vad skönt! Bara för det blir ni väl gravida nu. Det brukar ju kunna vara så. ;D. vi får se helt enkelt. Så kände ju jag med flera dagar kring bim förra gången jag blev gravid. Att det rann till men så var det inget. :) kanske symtom! ;) hos mig rinner det hela tiden typ.. dessa jävla progesteronvagiatorer. Sååå mycket värre än typ pregnyl eller nåt.. dessa blir som vatten liksom. Såå irriterande. Har hållit på över en vecka nu och plussar jag ska jag fortsätta. Det är ju värt det om det växer något där inne men såå sjukt ovärt om jag får mens i veckan hahah..

Jahaa, vad använder du dom till? Ja har inget sånt! Men alla kanske inte behöver?
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-10 10:14:03 följande:

Ne jag fick dessa inför denna omgång. Har aldrig använt förut heller. Progesteron producerar man ju ändå mellan ägglossning och mens. Det bygger ju upp slemhinnan lite extra med. Så fick dessa nu då läkaren sa att hon tänkte att det kanel skjutsar på lite. :) så vi får väl se. Är jag gravid ska jag fortsätta lite till med dem. :)

Det låter ju super bra!! :) håller tummarna!!
  • becca90
    Anonym (Ovetande) skrev 2019-03-10 15:42:24 följande:

Är du också på Letrozole kur?

Känner mig väldigt osäker i denna djungel.

Ja men precis, 4e letrozolkuren nu..har ätit enkeldos alla gångerna dag 3-7 I cykeln. Har gjort bil 2 av 4 gånger.

Det är bara fråga dina frågor i denna, här är vi ett gäng tjejer som äter letrozol :)
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-10 18:40:14 följande:

Tog ett test nu och det verkar negativt. Men har ju inte bim förrän på torsdag och detta togs på kvällsurin och inte alls så koncentrerat som det är på morgonen så det känns lugnt för mig än så länge. Vid senaste graviditeten så testade jag på bim dagen, en söndag, på morgonen och då negativt, sen samma kväll fick jag ett svagt rosa men synligt streck. Samma streck höll i sig på både måndagen och tisdagen. Tisdagkväll fick jag positivt på digitalt, det var då bim+2. Så jag kanske inte får positivt förrän senare i veckan om det är nåt där inne. :)

Spännande! Jag ska testa imorgon:)
  • becca90

[quote=79496185][quote-nick]Enmsik skrev 2019-03-10 19:47:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja jag ser strecket du menar! hoppas det är starkare imorn:D

• becca90
    Enmsik skrev 2019-03-10 20:42:29 följande:

Ja jag ser strecket du menar! hoppas det är starkare imorn:D

Ja får se om jag vågar ?slösa? med test. Har bara 3 kvar från testlagret. Dock har jag beställt 5st tidiga från tradera som jag hoppas jag får i veckan. Så kanske vågar ta ett imorgon bitti. Är det negativt så kan jag ju ta nästa på onsdag och kommer inte mensen så kan jag ju ta torsdag eller fredag också. :)[/quote]

Jaaa :D
Svar på tråden Gravid med Letrozol