• becca90

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2019-02-13 21:31:01 följande:

Vad roligt! När får du göra VUL? Mig bokade hon in nästa fredag, den 22/2. :)

Åh spännande!!

Jag fick dessvärre inget vul denna månad. Vi har ju gått på privat klinik i Uppsala men flyttades denna månaden med remiss till kvinnokliniken på Sundsvalls sjukhus inför ivf. Så jag ska köra letrozol i väntan på ivf och dom tyckte inte vul behövdes då, väntan kunde ta 3 månader fyyyyyyyy :'(
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2019-02-14 09:52:39 följande:

Oh Sundsvall! Går privat i Härnösand men föder i sundsvall! Kul :) okul med så lång väntetid dock :(

Se där!! Ja Uppsala (privat) ville flytta mig till Härnösand men det va ju fel eftersom vi vill ha ivf genom landstinget :)
  • becca90
    MariaLilli skrev 2019-02-14 11:59:27 följande:

Vilken lång väntan :( <3

Får jag fråga vilken klinik du går på i Uppsala? Varför ska du göra IVF i Sundsvall och inte i Uppsala? 

Jag går på fetilitetshälsan i uppsala men bor i sthlm. Har inte varit helt nöjd med dom. Har funderat på att byta klinik till CVL. 

Ja hemskt med väntan men man får väl vara glad att man får hjälp..

Vi gick på CVL och var nöjd, men bara med jan holte och inte Torbjörn..

Vi bor i Sundsvall och därför tillhör vi Västernorrlands landsting, så det är därför:)

Och angående ditt inlägg, det är ovitrelle som ger pos på ältest.. och till oss har de sagt 2-3 försök med letrozol innan ivf. Dock fortsätter vi ju i "kön" nu..
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-18 08:25:56 följande:

Hej på er! Idag har jag tagit sista tabletterna av letrozolen och mensen har i stort sett slutat. Endast lite spottings vid toabesök. VUL väntas på fredag. :D Men jag tänkte höra med er.. Vad är oddsen på att det kan bli överstimulering om just fram här dosen funkat bra tidigare? Senaste kuren med samma dos fick jag 2 äggblåsor som mognade. Ett lite större och ett lite mindre. Kör ju som sagt samma kur nu, då borde det väl ha samma effekt? Tänkte om någon vet om det ändå finns risk för överstimulering? Kan det vara olika från gång till gång vad som händer i kroppen??

Åt sista letrozolen igår.. för mig har det vart olika för 3e gången så var det 2 blåsor! Men blev inget ändå..
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-18 13:52:23 följande:

Ja okej. Kämpa på! Det lilla av mina två ägg tog sig förra omgången så jag hoppas att 2 fina växer till denna gången med och att det få blir en liten bebis i november. Tack för svar!

Håller tummarna att två fina växer till för dig och ett stort för mig:D
  • becca90

Någon som är duktig på Amh värde?

Första gången jag tog amh var i oktober på cd 18 och då hade jag 1.5 och nu tog jag igen i veckan på cd 3 och då var det 6.8!!! Kan det skilja så mycket?!?!

• becca90
    Enmsik skrev 2019-02-18 19:16:52 följande:

Som jag förstår det tyder låga värden på att man har lite äggblåsor och ett högre värde att man KAN HA pcos men att det tydligen kan variera beroende på var i cykeln man är. Troligtvis förklaringen till de olika svaren. Då jag läste nånstans att man helst tar det provet på cd 3. Vet dock inte vad ?referensintervallet? är på amh..

Ja precis! Men jag har inte pco eller pcos enligt alla undersökningar.. sjukt med sån stor skillnad..

Enligt tabellerna så ska jag isåfall ha "toppfertilitet" men varför blir man då ej gravid...
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-18 19:50:20 följande:

Ja asså när jag kollade tabeller så ligger du ju inom referens på båda värdena så det är bra! Även fast man räknar att man har bra kvalitet på ägg så kan det ju ändå finnas fler avvikande ägg. Tänker att mitt utomkveds som satt på äggstocken var ett sådant. Något avvikande fel måste det ha varit då det inte vandrade till livmodern som det skulle efter befruktning, trots att jag inte har någon ärrvävnad eller så som kan göra att det stannar.. så mycket kan ju vara oförklarligt även fast alla prover ser bra ut. Plötsligt händer det. <3

Jaa det är nog som du säger.. men jag har ju aldrig någonsin blivit gravid :( hoppas ivf är rätt för oss!
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-18 21:35:35 följande:

Ne inte jag heller förrän i december 2018. Då har vi kört sedan september 2017. Så ge inte upp! Ivf kanske funkar för er! Jag brukar försöka tänka att slött har en mening, även fast vissa tider är svåra.. <3

Åh hoppas hoppas!! Vi har försökt sen december 2016.. och även innan med annan partner.. hoppet börjar försvinna men känns skönt att ha ivf på g.

Men denna gång ska både du och jag plussa!!! Tack för ditt stöd <3
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-19 08:17:39 följande:

Det är verkligen eran tur nu! Din och Enmsik. Håller tummarna hårt hårt :)

Åh tack <3 Hur mår du??
Svar på tråden Gravid med Letrozol