• Tiina87

Vill behålla barnet

Anonym (MA) skrev 2018-10-27 22:40:12 följande:

Och? 

Ja. Precis vad jag skrev.
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 22:45:33 följande:

I det här fallet kommer det endast att finnas en vårdnadshavare så detta har ingen relevans i det aktuella fallet

Finns två vårdnadshavare. Pappan till barnen.

Du vet, alla barn har en biologisk pappa....
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 22:46:50 följande:

Blir det mer lämpligt pga av det eller vart vill du komma med detta påstående?

Att det är hyfsat, det vill säga relativt vanligt i utandet.
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 22:45:33 följande:

I det här fallet kommer det endast att finnas en vårdnadshavare så detta har ingen relevans i det aktuella fallet

Så ts har lyckats blivit gravid med enbart ett ägg?! Det är ju en världsnyhet isåfall!
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 22:46:50 följande:

Blir det mer lämpligt pga av det eller vart vill du komma med detta påstående?

Du är den som anser att surrogat är olämpligt. Anser du även att adoption är olämpligt?
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 22:57:14 följande:

Du påstod att IVF och insemination är köpta barn. Jag försökte förklara för dig att det man köper vid IVF/insemination möjligtvis är ägg och/eller sädesceller och inte levande individer. Att ägg och sädesceller ibland kan leda till att ett barn utvecklas är irrelevant i sammanhanget för det är celler man köper inte barn

Ja, man betalar. Vilket för många (dig bla) är köpta barn, dvs människohandel.

I ts fall har de bett ts om att bära deras barn. Ts har inte fått betalt och har därmed inte blivit köpt. Det handlar med andra ord inte om köpta barn, utan man har betalat för ivf (kanske även för spermier)
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 22:58:54 följande:

Hur kan du veta det? Det är upp till henne att avgöra vad HON mår bäst av

Ta har ju själv skrivit att hon mår dårligt och ångrar sig.
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 23:04:05 följande:

Återigen, enligt svensk lag kommer det endast att finnas en vårdnadshavare i detta fall. "Pappan" i detta fall är en anonym spermadonator

Pappan är mannen i paret. Biologisk pappa är spermadonator (anonym eller inte).
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 23:06:14 följande:

Vem har sagt det?

Du?!
  • Tiina87
    Anonym (MA) skrev 2018-10-27 23:22:33 följande:

Var har jag sagt att TS lyckats bli gravid med endast ett ägg? Du kanske kan hänvisa till var jag påstått detta?

Du påstår att det inte finns någon pappa vilket innebär att det inte finns någon spermie.
Svar på tråden Vill behålla barnet