Vill behålla barnet
Enligt svensk lag blir TS barnens enda vårdnadshavare. Du kan tycka att det är fel men så är det. TS kan därför aldrig bli dömd eller åtalad för att hon gör det som en vårdnadshavare ska, dvs ta hand om barnen
Enligt svensk lag blir TS barnens enda vårdnadshavare. Du kan tycka att det är fel men så är det. TS kan därför aldrig bli dömd eller åtalad för att hon gör det som en vårdnadshavare ska, dvs ta hand om barnen
Vid IVF och insemination betalar man för en tjänst. Beroende på situation så kanske man även betalar för ägg och/eller sädesceller. Ägg och sädesceller är inte samma sak som ett barn
Vid IVF och insemination betalar man för en tjänst. Beroende på situation så kanske man även betalar för ägg och/eller sädesceller. Ägg och sädesceller är inte samma sak som ett barn
Surrogat är ingen vanlig tjänst. Det innebär att man under en lång tid utnyttjar en annan människas kropp. Det borde vara väldigt klart för alla som läst den här tråden varför det är olämpligt
Du verkar ha svårt att skilja på dina egna åsikter och lagen.
Kan varken säga bu eller bä i denna situation. Alla inblandade var dumma nog att genomföra denna soppa. Det här är ett tydligt exempel varför jag har svårt att lita på folk - även om jag aldrig skulle sätta mig in i en sådan situation. Jag förstår även ts och skulle nog inte kunna vara surrogatmamma åt någon eftersom jag vet hur det är att bära ett barn i magen. Jag har fullt förståelse för att ts vill behålla barnen!
Förstår du verkligen inte? kidnappning är om man tar barn från deras vårdnadshavare. Ts kommer att bli vårdnadshavare och det kan därför aldrig vara tal om någon kidnappning.
Vad har det med saken att göra? Ett barn är en levande individ. Ägg och spermier är celler. Fertila kvinnor förlorar ägg varje månad och män massor av sädesceller vid varje utlösning. Tycker du att dessa celler ska skyddas på samma sätt som levande individer?
Surrogat är ingen vanlig tjänst. Det innebär att man under en lång tid utnyttjar en annan människas kropp. Det borde vara väldigt klart för alla som läst den här tråden varför det är olämpligt
Inte mer vidrigt än att ett par utnyttjar hennes kropp och sen vill tvinga henne att fullfölja en graviditet hon inte mår bra av för att sen ta barnen hon fäst sig vid ifrån henne
Jag har läst att det uppstått tvister i USA när barnet fötts med handikapp och paret då inte velat ha barnet fast mannen varit biologisk pappa.
Jag har googlat och googlat men inte hittat något om surrogatmamma inte varit biologisk mamma när det gäller Sverige, inte hittat något fall alls.