Inlägg från: Anonym (hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hela tiden)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Jo. Sådanna plåster (emla plåster tror jag det heter) använder jag. Men det gör jätteont ändå om den suttit där i öber 1 timme. Är nog för känslig...

Usch, låter inte alls kul att du iprincip bott på sjukhus och blivit stucken av nålar många gånger ://

Nä, skulle ju sova nu tänkte jag men aja det går som det går. är van vid det här laget. Blir aldrig som man tänkt sig. Tånker varje dag att jag ska sova tidigt. Men hur lätt är det när det finns lika mycket tankar som luftföroreninfsparticklar i universum...

Usch, låter som livet tog en oviss vändning för dig där. Berätta mer om du vill/känner för det/orkar. Finns alltid här för att lyssna (läsa) och peppa varandra!

Mm, inte boka in för mycket. Helt blanda blad på helgerna, hellst.

Får se. Kanske ett blodprov kommer på tal sen. Tar det då. Tror iallafall inte de lär va lika stressade som min gamla skolslöterska iallafall.

Nä nu ska ja inte jobba mer för inatt. Ska satsa på sömn. Eller... åtminstånde vila.

Stora kramar!

• Anonym (hela tiden)

Har inte orkat göra något alls idag... jag som borde gjort så himla mycket. Jag får verkligen panik nu så mycket jag har kvar och så svårt det är att formulera det så det blir bra... ahhh. Blir galen..!

Har typ sovit 2 timmar på eftermiddagen. Orkade inte kolla i mobilen mer. Men kunde bara inte sova. Haft världens mardrömmar inatt också. Har bara inte orkat göra något alls för jag har varit så trött sen jag kom hem. Och haft världens mest stressiga dag på jag vet inte hur länge...

Usch, ja. När man precis lyckats återhämta sig liiite... då kommer något som totalt slår ut en igen. Är så jäkla irriterande. Låter verkligen inte kul, det du går igenom nu... usch ://

Tack, blir nog mest plugga hela helgen ändå. Så lär inte kunna hänga mycket här på fl. Usch, hemskt att ditt mobilnät snart är slut, inte alls kul :/ hoppas du lyckas fylla på det!

Stora kramar & hoppas din helg blir bra den med!

• Anonym (hela tiden)

Åh! Vad skönt att du fici hjälp att fylla på surfen nu trots allt!

Är oxå lite hungrig nu, haha, men kan inte äta nu... då sover jag inte på länge sedan. Jag borde duschat idag, men orkade inte göra det... hoppas jag orkar göra det imorgon istället. Sitter nu och pluggar. Inte för att det är speciellt mycket mindre energikrävande. Men nu bara måste detta bli klart. Finns inget imorgon/senare längre.

Det där "good enough" är något jag verkligen behöver lära mig. Allt ska liksom vara perfekt, iavsett vad det är. Finns inget mitt emellan. Detta skapar såklart problem för mig eftersom det är enormt energikrävande och jobbigt att alltid vara sån här och det är något jag verkligen jobbar på/med för att minska kraven på mig själv.

Har dock inte tagit mig långt allt från det där "miss 200%". Trots mycket hjälp och stöd från alla möjliga håll. Det fungerar några dagar med en ny överenskommelse att jag "bara" ska göra si eller så. Men sedan fungerar det inte mer för då blir allt för stressande av att jag inte kan plugga så mycket jag känner att jag behöver eller liknande och så faller allt för att jag inte klarar av att se hur saker samlas på hög för att bli klara.

Jag skulle verkligen behöva lugna mig och ta mig närmare good enough, och längre ifrån miss 200%. Men det är inte lätt trots mycket hjälp och stöd. Iallafall inte för mig.

Men sen är det oxå en del annat som gör att jag mår dåligt, så det är inte bara detta. Men detta är såklart en stor faktor.

• Anonym (hela tiden)

Men buu... nu blev det inget mellanrum... de två första styckena är iallafall svar på orolig nattugglas inlägg och de fyra (?) sista styckena svar på good enough's inlägg!

• Anonym (hela tiden)

Usch. Får varenda vecka höra av lärare att good enough räcker. Men i min hjärna går det inte. Och vi har hela tiden samtal om hur vi ska lösa det för att minska min stress och ångest inför precis allt. Men vad fan. Man gör en plan som verkar fungera i typ 1 dag sen är det 1v till nästa gång och det skiter ju sig eftersom jag ser hur högarna samlar på sig. Ska jag vara ärlig pluggar jag fortfarande. Har en sista del av en jättelång text att skriva. Men känner att det ska bli klart idag/inatt (inlämning fredagen, så idag, 23.59 men har massa annat jag behöver göra sen och vill ha gott om marginal utifall att typ).

Ja precis, detta miss 200% gäller precis ALLT, åh... stackars mina föräldrar som varje vecka får mail av min lärare med vad vi bestämt och hur bra än planerna låter så går det inte att fullfölja de. Usch hatar verkligen hur besvikna de måste bli vecka efter vecka. Men samtidigt vet jag ju att det inte är mitt fel att tempot är så högt med så mycket på så kort tid och det tillsammans med sömnproblem är ju... inte bästa kombon. Koncentrationen iprincip försvinner ju och ibland kan ett litet avbrott (har ju en lite jobbig kompis som sagt) göra att jag inte återfår koncentrationen på något och typ bara sitter av 40min. Jätteirriterande.

Känner så väl igen det där med dåligt samvete. Usch...

Konflikter är jag inget fan av, är sjukt konflikträdd av mig samtidigt som jag blir sjukt arg på folk väldigt ofta... haha. Sämsta kombon ever eller?

Åh... har ockdå ont i huvudet och magen ofta. Huvudet har haft ont varje dag i 4v snart. Magen nästan varje dag... ångest, stress och oro är ju inget nytt, där skulle jag nog bli total chockad om det en gång inte fanns där inom mig.

Att vara perfektionist är sp himla jobbigt ibland. Alltså... att inte kunna lämna något för slumpen och bara låta det gå som det går...

Här tog alla idéer stopp och energin dog. Så jag sätter punkt men får återkomma senare. Orkar inte tvinga mig själv att skriva här just nu... ska nu istället tvinga mig själv att skriva klart inlämningen.

Stor kram

• Anonym (hela tiden)

Önskar oxå att jag slapp stressa så mycket. Hade åtminstånde mer lugn och energi när det fortfarande var sommarlov...

Nej, vet att det inte är hållbart i längden. Är nog inte ens det nu. Men vissa lärare är ju nötter och tror alla mina problem är lösta för att jag fått extra hjälp att strukturera upp veckan plus går till en psykolog/kurator. Fast där pratar jag ju 80% om annat som inte nerör skolan utan mitt privatliv utanför skolan...

Ja. Det är en ond cirkel. Ja jag hoppas oxå jag får vila i helgen. Klar med en uppgift. 2 inlämningar o ett prov kvar. Allt ska va klart på måndag... hua. Det är mastodontinlämningar oxå, 2st. O ett lite mindre prov men fortfarande relativt stort.

Nej. Just nu finns det inget som får mig att glömma tid och rum. Möjligen när jag sover - när jag då lyckats somna...

Vet inte om floating är något för mig, lär tyo få panik av att bara vara. Kan inte bara vara. Måste göra något hela tiden. Från sekuneen jag vaknat till somnar måste jag ha något strukturerat att tänka på för att inte bli totalt galen på mig själv...

Ja. Innan gillade jag att leva med småbarn, men nu är jag för trött för det med. Eller alltså... tycker bara det blir jobbigt för de har ju en tendens att vara rätt högljudda.

Ser på serier ibland. Men inte ens då får jag helt lugn och ro. Hjärnan multitaskar o går på högvarv trots allt...

Har du mågot som får dig att slappna av, bli lugn, glömma all stress och ångest?

Stora kramar, nu ska jag nana kudde. För kl 7 ringer klockan igen...

• Anonym (hela tiden)

Oj, jo det var många saker. Ja precis, det blir lätt så. Man gillar att göra en hel del saker men de görs för sällan. Det bara sker så att det inte görs... dåligt. Vi får jobba på att göra saker vi tycker om oftare!

Yepp, alla vet om det. Av mina lärare får jag förbud att plugga hemma (har förbud nu med, men det fungerar bara inte, jag hinner inte med annars) och de är alla emot det. Men mina föräldrar säger inte så mycket för de sover så de märker ju inte något. Eftersom jag ändå skulle vara vaken senare än dem.

Nä, de har inte de exakta klockslagen för varje dag. Men de vet att jag någon gång även suttit till 4.30 på morgonen. Fast då har jag varit ledig dagen efter. Har alltid haft mycket lättare att vara vaken och jobba på kvällar och nätter än dagen. De vet ju dock att jag x antal dagar i veckan pluggar till 1 på natten och de är inte förtjusta i det. Men samtidigt får de mig inte att inte göra det iomed att det är såpass mycker som ska fixas och så i perioder.

Kram.

• Anonym (hela tiden)

Jag får också lättare lugn och ro på kvällar och nätter och då är det enklare att fokusera på en enda sak. Annars flyger tankarna åt alla möjliga håll vilket resulterar i att ingenting vettigt blir gjort.

Ibland ser jag på idol. Beror på om jag orkar. Idag har jag sovit 3,5h på eftermiddagen men är fortfarande lika trött. Så jag ska nog kolla så länge jag orkar. Sen blir det sängen och plugga ännu mer. Ska lämna in en till inlämning idag (för jag kommer inte klara av stressen av att ha tre av sakerna kvar. Måste liksom kunna släppa minst en sak till. Lättare att fokusera när man inte har tre miljoner andra saker i hjärnan som hänger över en o måste bli gjort).

Ser själv hur konstigt det låter, att inte orka titta på idol men orkar plugga. Jag orkar egentligen inte plugga. Men har inget val. Sedan blir jag så trött av att lyssna på massa ljud när jag är trött så jag brukar stänga in mig i mitt rum, haha. Vet inte varför, men det har alltid varit så. Tex platser med mycket ljud och rörelse (tex stan...) osv gör mig också trött och får mig bara att vilja vara i ett mörkt tyst rum. Jättekonstigt, jag vet, men det är svårt att beskriva känslan också.

Hoppas du får en bra och lugn kväll, kram.

• Anonym (hela tiden)

Tack.

Ja precis. Jag blir så stressad av alla pling i mobilen när jag försöker plugga. Men innan jag ens hade en mobil så var jag ändå en nattuggla som inte kunde sova. Så jag kan inte skylla allt på mobilen och nu mår jag mycket sämre än då. Vilket ju såklart påverkar i alla tankar och sömnproblem osv...

Haha ja, man typ äger världen lite. Men nu börjar det bli farligt för nu får jag inte ens den "äger världen" feelingen på natten för jag hitta en ny grupp folk i ett spel o folk där är riktiga nattugglor. En jobbar natt som personlig assistent (sitter alltså bara o tittar på en sovande person o har gott om tid att spela) och en person bor i USA i Georgia vilket ju är 6h efter oss. Så är klockan 02.00 här är den 20.00 där så hon har ju superlätt att va vaken "nätterna" igenom. Är hon vaken kl 00 och jag vaknar kl 06 så är vi ju på olika dygn till o med liksom, så ibland säger vi godnatt o ja slutar spela (man kan chatta i spelet) sen några timmar efter så säger jag godmorgon och då är klockan väl 1.15 för henne och då säger hon godnatt typ haha. Så jag funderar på att lämna gruppen o byta igen för att inte fastna där hela tiden typ. Men vet inte, är ett sjukt trevligt gäng haha :)

Nej usch. Är så stressad nu för den uppgiften ja sa att ja skulle göra har ja inte ens börjat jobba på än... en kompis ringde mig o vi prata typ 1h men aja får sätta fart nu så skiten blir gjord. Usch, är så trött och vill bara inte.

Kraamiz

• Anonym (hela tiden)

Ja gud ja... mobilen är verkligen stress. Behöver åka ut i skogen o inte ha någon täckning nu känner ja. Hahah

Tack :) jo har inte gjort något än heller för ja vet inte vad jag ska skriva o kan inte bara skriva mågot "random" haha.

Åh, ska nog måla naglarna snart igen. Var väldigt länge sen jag gjorde det faktiskt. Men vet inte riktigt om det är en bra idé för jag har slöjd snart och då lär det ju... dö. Så då är det i onödan haha.

Tror jag målar när det är slut för då kan jag ha det där tills det går bort av sig självt.

Nagellack enlogt mig tar för jäkla lång tid att torka. Iallafall om man har tålamod som är typ två sekunder långt och klumpig som en flodhäst ;)

Kram!

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?