Inlägg från: Anonym (hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hela tiden)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Tack! Jo stormar på rätt bra här med... usch. Jag som vill sova -.-

Ja de vill de. Men det är lite jobbigt just nu. Dels med min bror (han har ju ADHD), sen allt med mig och mitt mående, allt med mormor och skiljsmässan. Så jag vet ju att de behöver sova och vill inte väcka någon av dem. Men om du blir trött ska du med sova! Jag ska inte hålla någon vaken!

Haha känner igen det. När jag får för lite sömn (mao varje natt) vaknar jag tröttare än när jag somnat. Fy fan för detta alltså. Usch.

Men jäklar vilken ångestframkallande känsla nu då... har inte hunnit vänja mig med ens tanken på att kanske (eller det är väl inte mycket kanske kvar av skiten men...) behöva mågon form av piller för att må bättre och klara av vardagen bättre. Uh, oktober är ju snaaart slut... nej jag får panik av den känslan att sätta det på tid. Men, är nog ganska bra ändå. Lär ju bara dra ut på det mer ändå. Men får se... vill nog ta upp tanken på mötet med psykologen först. Tror det var kuratorn denna gången (mins som en kotte så ibland minns jag inte ens hur jag hittar dit haha), men göra de medvetna om att jag iallafall funderar på att överbäga att testa medicin nu. Måste ta det lugnt i min egen takt... ska inte stressa fram saker. Blä, borde vara olagligt att stressa, åtminstånde för mig. Mår verkligen inte bra av all stress...

Ellerhur!! Kan ju knappast bli värre än såhär... tycker du gör rätt i att fixa ångest och/eller sömnpiller om det inte blir bättre! Usch, det värsta är nog ändå när jag får höra att folk tycker att jag borde inte klaga för mitt liv är ju så perfekt och jag kan få tummen ur och plugga hemma och dittan och dattan. Vill typ svimma när någon säger sånt som att jag borde vara lycklig för att hela mitt liv går bra och jag har det så lätt för mig i allt jag gör. Om de bara läste ett enda av mina lite mer klagiga inlägg... blir fan patetiskt när någon säger något sånt. Men de vet ju knappast hela sanningen heller eftersom jag envisas med att hålla uppe den där fasaden och inte visa så mycket av allt inre kaos.

Åh vad skönt det låter! Skulle också vilja gå upp och mysa i en filt och äta nudlar. Jag ääälskar nudlar haha. Duscha är jag mindre förtjust i men fryser ju... så skulle nog funka. Bara att med min klumpighet lär jag väcka någon, haha (mamma eller brorsan). Men har en värmefilt så jag får värma mig under den.

Ja, så jäkla sant! Vi borde verkligen ha medalj för allt vårat kämpande mot de inre hjärnspökena!! Kram!

• Anonym (hela tiden)

Haha ja, har vart en riktigt varm sommar! Men skönt jar de vart. eller ah... för varmt. Men tillslut vande man sig ju med det. Jo, min låg i garderoben sen försvann inallt stök där. I samband med flytten hittade jag den igen haha.

Precis. Man får dåligt samvete av att lägga öber mer ansvar på dem. Men sen hålls de ju ändå uppdaterade över mitt mående genom att kurator/psykolog ringer o berättar. Så de är ju inte helr ouppdaterade bara för att ja inte säger något. Men bara för att vi inte pratar om det hemma betyder det inte att jag inte pratar om det alls, frågar de mig får de ett ärligt svar. Liksom de får la skylla sig själva om de frågar, haha. O som du sa... det är föräldrarna liksom!

Ja, är så glad att jag har allternativet mediciner kvar. Finns iallafall lite hopp ocj något att ta till dagen det blir outhärdligt.

Känner faktiskt två riktigt nära vänner som tar medicin, båda har sömnmedicin och antidepp medicin, den ena har även concerta (för ADHD, min brorsa har samma så är helt 100 på att det är för ADHD:n o inget annat) och den andra en rad annat jag inte orkar tänka upp nu. Sen har jag nog ingen mer direkt vän som tar medicin. Har väl någon typ bekant men ingen jag känner. Men känner det skönt för den ena tjejen (hon med alla de ja inte orka räkna upp) är faktiskt en internetvän och hon har varit ett enormt stöd för mig väldigt länge. Men sedan i Januari förändrades allt drastiskt, då hon gjorde ett självmordsförsök som var extremt nära på att lyckas. Iomed att hon bor i ett annat land (men talar Svenska) så kunde jag ju inte hjälpa henne och allt med den karusellen efter självmordsförsäket vände minst sagt upp och ner på hela mig (och henne såklart med). Men ändå har inget stoppat henne... hon fortsätter peppa mig att båga ta hjälp av medicin och delar egna erfarenheter. vilket är skönt för mig, att bara höra någon berätta om egna erfarenheter av det liksom. Men samtidigt har jag än inte kommit över att hon faktiskt mådde och mår så dåligt att hon försökt ta sitt liv. (Ytterligare en internetkompis jag har, försökte för ca ett år sen sitt tredje självmordsförsök och femte gången på psykakuten, först då fick hon hjälp av BUP för innan det var det ju inte allvarligt nog... så hon fick fint klara sig helt utan stöd. Idioter... en gång ska väl ändå räcka att försöka ta sitt liv?! O då ska man få hjälp direkt. Tycker jag)

Åh.. beklagar din farmors bortgång! Hoppas din farfar mår bättre nu och klarar vardagen utan piller...

Haha ja men min hjärna är extremt panikladdad så allt inom 3 månader är saker som känns som imorgon... så om bara en månad känns ju verkligen som nu. Och jag avskyr stress (passande att vara konstant stressad för olika saker då). Men allt som ska göras framkallar stress i min hjärna.

Kram!

• Anonym (hela tiden)

Skriver för sakta sp du hann skriva de sista innan jag skrev klart o börja skriva. Haha. Aja här kommer svar på det.

Nix, gillar inte att bara öht. Gillar inte min kropp och gillar inte att se den. Dum jag låter... I know.

Mm, försöker att inte ta åt mig. Men det känns så himla... nästan komiskt när någon tar sig friheten stt säga att ens liv är så perfekt. Visst äe det kul att de verkar tycka det. Men jag vet att de INTE vill byta.

Hoppas så att denna kamp tar slut snart. Men har oite gett upp den fronten. Min kamp kommer alltid finnas där. Större eller mindre, men finnas där kommer den...

Kramiz

• Anonym (hela tiden)

Åh... usch vad tragiskt att hon inte orkade mer :/ och att hon lyckades... beklagar verkligen sorjen för det! Usch... inte heller blir skiten lättare efter ett självmordsförsök...

Åh.. kan inte kolla på något. Är för trött för att kunna se rörande saker. Blir bara yr och tunnelbanan har ju tendens att flyga, fara o flänga hit och dit, haha. Kollar det i plattan på dagen/eftermiddagen istället. Men har ju sett alka avsnitt så väntar på nya...

Jo, kanske. Eller bara badar inte. Kan mysa under min värmefilt. Den värmer mig bra :)

Åh... julafton oxå ja... woho allt ska fixas o alla ska besökas o postas o slå in paket osv. Nej... känner att just nu orkar jag inte. Ska jag orka det får jag ta hjlp av mina föräldrar... de får typ lämna alla paket haha. Sen kanske jag nöjer mig med att se alla på julafton - som förra året.

Stressad av bland kalender blir jag ofta inte. eller. Är ju stressad hela tiden men ingen extra stress. Fast min kalender är inne i huvudet haha, så det hjälper intr att inte skriva något i en fysisk kalender för mig. Men jag tror man blir mindre stressad om den är tom eftersom man kan slappna av o se allt man gör som bonus istället för måste!

Kram!

• Anonym (hela tiden)

Haha sorry, somnade visst ifrpn mobilen. Men men... 4h får väl ämdå räknas som ok sömn...?

Nu för att förvirra lite svarar jag bakifrån då...

Låter inte alls kul med slut på WiFi. Det är väl 25 idag eller 26... alltså typ 4 eller 5 dagar kvar... skulle nog faktiskt klara mig helt utan internet då... eller nej. För då kan jag inte göra skolarbete.

Har en sommarstuga, där finns lite täckning uppe i en trädkoja och no more typ. Så med det menar jag att är man där 1v är det inget mobilanvändande/surfande/sociala medier när man är där. Vilket är ganska skönt faktiskt... att bara släppa allt.

Är inte så teknisk haha... men om du menar den surfen man har i mobilabonemanget? Är det tre eller telenor vet jag att man får ett sms av de när den är slut så står det typ "skicka ... till ... om du vill ha ..." så skickar man typ en siffra till ett visst nummer eller hur man säger. Det står klart o tydligt där iallafall. Kan tänka mog att de flesta operatörer har så. Annars har ju många operatörer appar/hemsidor där man kan logga in. Då kan man ofta se sin surf ich även köpa till extra där. Men det vet jag inte hur man gör, får aldrig slut på surf haha.

Hur mycket surf jag behöver per månad, ja det beror på. Haha, alltså i skolan har jag ju inte tid för mobilen så där blir det knappt något surfande (och använder inte skolans internet, andra har lektion när jag har rast o vet själv hur de är när man försöker jobba o de som har rast invaderar internetet haha). Hemma sen har jag ju WiFi (om ingen dragut ut sladden/det är trasigt). Men i mobilen gör jag åt max 5gb/månad av det jag har på abonemange haha. Sen hemma har jag ju ingen aning för jag har ju WiFi då och det står säkert någonstans men jag vet ej hur man ser det haha.

Svarar på resten senare, blev lite bråttom nu haha I'm sorry

• Anonym (hela tiden)

And I'm back :)

Ja.. det skulle vara sjukt coolt om vi helt omedvetet gick förbi varandra utan att veta det. Liksom att vi sett/ser varandra irl utan att veta om det, haha

Ja... att veta så himla mycket om varandras inre men inget om det yttre!

YouTube.. hm. Enda jag följer stenhårt är nog Irma Brohagen, sen följer jag en helt massa fler men jag kollar inte så slaviskt på dem. Men följer bland annad Jewls'n'Issy, Familjen Bergström, It's A Buzz World, Viktoria Harrysson och Tess Days.

Jocke och Jonna klarar jag personligen inte av att titta på... tycker deras s.k skoj är för hemska och att de beter sig som vet inte vad. Plus en del annat men jag vet inte om jag bör yttra mig om det, för då lär någon bli arg på mig, hehe.

Får kolla in Lucas, om jag orkar någon dag :) uh... den energi som finns ska ju räcka också...

Haha Parafise hotel klarar jag heller inte av att titta på. Men fördtår att andra gör det för enligt många är den ju riktigt bra tydligen. Haha.

Det är faktiskt sant. Men jag oroar mig nog konstant ändå oavsett.. :/ alltså, buhu. Nej men jag har faktiskt alltid med mig paraply när jag är ute för tänk om det regnar haha

Haha ja tänk vad beroende man är av dessa jäkla aparater... ganska sinnessjukt. Men är glad att de finns. Samtidigt ledsen att det finns... tycker inte alls om dum-dum internet ibland. Sprids så mycket vad som är och fel med kroppen osv...

Usch. Kan inte vara kul när wifi hemma går sönder... jag skulle nog få panik haha

Kram! Så glad att jag fann dig med!

• Anonym (hela tiden)

Ja herregud... man bara sänker kraven. Minns att jag för flera år sen redan börja med "aja men 8 timmar är ju rätt bra" (både räkna och läste vid 5 års ålder, var ensambarn då så det var ju look at me I want attention och så fick jag det haha) medans typ alla mina kompisar sovit 9 eller 10h. Blir så trött av detta. Vaknade för typ 40min sedan då jag sovit 1h 30min på eftermiddagen, brukar sova 30min men nu blev det betydligt längre. Förmodligen för att hela dagen varit ett rent helvete. Detta har verkligen varit den mest stressiga dag jag upplevt på så himla länge och jag ville typ bara gå under hela dagen.

Hoppas för din skull du får tillbaka wifi snart!

Får kolla in Lucas då, ska bara orka göra det. Förhoppningsvis orkar jag det ikväll. Haha sinnessjukt ju, att inte ens orka öppna YouTube.

Haha helt ärligt förstår jag inte vitsen av tivoli. Eller räknas Liseberg och Gröna Lund som tivoli? För jag är inte förtjust i någon av dem. Tycker för det första det är på tok för mycket folk där, sedan tycker jag också att det är för högljutt och jag får mest bara ont i huvudet. Låter så himla tråkig, haha, men det är sant. Förstår dock att andra tycker det är kul, det är ju mening att det ska vara kul! Vilket tivoli är det du vill åka till?

Ja, verkligen alltsp skulle behöva en total avgiftning från internet nu!! Har inte blivit någonting i stugan i sommar utom enstaka dagar där o här så är på tok för beroende av mobil och internet! Usch, skrämmande hur beroende man kan vara av en sån här sak...

Yes, iomed att skolarbetet (allt, utom matematik där man faktiskt fortfarande skriver i block) sker från bärbara datorer. Därmed måste ju alla eleverna ha tillgång till internet och då finns det en inloggning och den utnyttjas flitigt i mobilerna på rasterna av allt för många. De som sen hamnar i kläm är ju de som har lektion o inte kan jobba. *suck* Vet inte hur andra skolor har men de flesta skolor har iallafall internet. Iallafall för årskurserna plattor/datorerna delats ut.

Haha, jo. Men jag gillar inte att bli blöt sen har jag inte mycket annat med mig så därför av lathet orkar jag inte ta bort det från väskan. Mitt paraply har någon påse också så det blir inte blött på något annat om det stoppas ner i väskan igen. Haha ja, de blåser lätt sönder. Men blåser det för mycket använder jag det inte. Sen brukar det faktiskt inte blåsa så mycket här...

Kram, hoppas du har en bra kväll! Ja verkligen, hoppas du får tillbaka internet eller får hjälp att fylla på! Haha herregud vad beroende man är, man borde få en lånedosa för att ha internet hemma haha

• Anonym (hela tiden)

Åh, huvudvärk har jag haft nu för länge såen tänker jag inte ens på. Ont i magen har jag rätt ofta med :/ dålig aptit med. Shit vad svårt livet ska va... usch för detta!

Haha, samma här. Drömmen om att gå på tivoli får stanna som dröm. Man kanske kan kolla på YT efter det, typ vloggar så man får en feeling av det men kan samtidigt vara hemma haha.

Såg oxå på bonde söker fru, eller familjen tittade. Jag spelade spel i mobilen o lyssna lite halvt haha.

Skulle ljuga om jag säger nej. Det är ett stort jäkla berg av inlämningar just nu... en på lördag, 01.00 (alltså natten mellan fredag o lördag) sen TVÅ mastodontuppgifter in måndag kl 16 (lägg på minnet att jag inte ens är hemma 16.00...) plus ett prov på måndag och inget av detta får bli minst sent... så praktiskt sett ska ju de två stora uppgifterna in på söndag kväll för måndag kommer jag ju åndå inte hinna jobba med de... sedan har jag nu bara sagt helften. Har typ en miljon saker i alla andra ämnen oxå. Pust. Orkar inte. Blä. Funderar på att säga imorgon till min mentor att nu går det inte längre för jag orkar inte med detta. Men då kommer vi bara på ruta ett med pluggförbud vilket resulterar att ännu mindre blir gjort, jag blir ännu mer stressad o bla bla bla... skulle behöva ett till sommarlov just nu, hinna vila lite. Det vi gjorde hela sommaren var ju fixa inför flytten o allt o nu ska huset skrivas på papper och säljas, så ja. Det var ju knappt någon ta-det-lugnt-och-vila sommar. Men men...

Ska kika in honom när jag orkar. Skulle egentligen vilja men tror inte orken räcker till det o måste få in det som ska in på fredag idag för att hinna jobba lite med de andra två stora uppgifterna innan helgen för att slippa plugga bikstavligen HELA helgen. Hatar att inte ha oändligt med energi... som alla andra verkar ha. Givetvis har de ju inte det, men... det verkar så.

Får se hur mycket tid jag kan spendera på fl, har ju lite annat o fixa, minst sagt...

Kram, hoppas du får en lugn kväll o natt!

• Anonym (hela tiden)

Mycket info för min kaos hjärna nu... hm...

Hoppas oxå det går bra. Höstlov v44 så om 5v tror ja. Näh skulle inte förvåna mig ett skit om de bara "här har ni några förberedelseuppgifter gör gärna dem under lovet".... men hoppas verkligen inte det blir så för då kommer jag på riktigt dö tror jag.

Ja! Får ju höra av folk att de tycker att mitt liv är så perfekt och att jag har energi att göra saker osv fast jag egentligen tvingar mig själv att göra det. Så det är säkert likadant för dem ibland. Skillnaden kanske är att jag efter att varit med tex mamma i mataffären 1h är totakt död och är det fortfarande efter att sovit någon/några timmar och vilar ytterligare typ 4h. Först då kan dagen fortsätta lugnt - om det nu är något kvar av dagen, haha. Nä asså fy... är så himla trött hela tiden så jag vet inte ens vad jag ska göra längre.

Ja, känner du dig trött så lägg dig! Fl kan vänta till imorgon! Själv ska jag nog plugga halva natten... tjohej... livet med mycket att göra.

Haha, ja herregud tänk om man vaknar en dag utan ångest... jag skulle nog bli så förvånad men samtidigt känna mog så fri. Allternativt tro att något är allvarligt fel på mig och att jag är typ död och ringa 112, haha. Nej, kanske inte ska skämta om att ringa 112... men shit vad förvånad man skulle vara. Det är nästan läskigt om det skulle ske, är så van vid att ha ångest liksom.

Lite olika när jag går i skolan. Börjar oftast 8.45, ibland 8.30 och 8.15. Slutar ibland 14.15, oftast 14.20, ibland 14.50 och ibland 15.05. Men det är rörligt från vecka till vecka när jag slutar respektive dag (alla har såhär korta dagar men däremot bara två raster på sammanlagt 45min).

Håltimmar har vi inga, det finns det inte tid för haha. Bor på andra sidan stan av skolan så hem hinner jag ej, går inga bussar hem till mig på dagarna heller. Så hinner inte hem och vila då. Men finns ett vilarum i skolan som man ibland kan gå till för att vila, typ som en mikropaus. Det är öppet typ 1h på förmiddahen och 1h på eftermiddagen så är någon lärare där för att se till att ingen stör någon eller något.

Nix, men energidryck är helt uteslutet för mig, är inte alls ett fan av det. Snarare motsatsen. Druvsocker testade jag någon vecka, mina föräldrar ville det, men jag fick ont i magen av det. Och ont i tungan haha.

Nix, inga blodprover nyligen. För rädd för nålar. Vet ej, har säkert brist på de flesta vitaminerna, är en ständig kamp här hemma att få mig att äta och ofta tar det över en timme.

Stora kramar till dig med!

• Anonym (hela tiden)

Jo. Kanske jag borde göra. Känns som att det är så himla mycket jag borde göra men aldrig gör.

Får kolla upp det där med nålfobi då. Är mest att jag tycker att det gör så ont när de sätter in den. Speciellt när man tar en spruta mot någon sjukdom... har inte ens tagit alla vaccinationer i skolan, de här "alla" tar. Eller... det är nara sista jag inte tagit.

Jättedumt, jag vet. Men skolsköterskan vi hade (när den skulle tas. Har kommit en ny efter det) var jättekonstig och jag pratade med henne i förväg om att jag var rädd för sprutor och liksom ville att hon skulle vara lugn och inte stressa genom det. Fick något konstigt svar i stil med att hon inte har tid för krångel och att det ska gå som på löpande band, en ut en in liksom. Så då sa mina föräldrar bara att vi kan ta den på vc, när som hellst (ska bara få tummen ut att göra det oxå) för just denna sprutan fick vi veta om typ 1v innan den skulle tas (alltså att veta att den skukle tas gjorde vi men vi visste aldrig när, inte ens vilken månad eller vecka) och givetvis var det mitt under en av de jobbigaste perioderna där jag mådde som sämst. Det går ganska mycket upp och ner, typ en dag kan jag må bra medans dagen efter kan vara jättedålig. Eftersom det då var en "dålig period" så sa de bara att jag behövde inte ytterligare saker att ha ångest för så vi tar den vid ett annat tillfäle. Men sen var det ju mycket med flytten när det andra lugnat sig och nu är det en sämre period igen och sen får vi väl ta det som det kommer. Säger de att jag får ta fler än en spruta för att det gått för långt mellan är det ett framtida problem liksom.

En sak i taget... eller vad är det man säger...

Kram, sov gott! Jag håller fortfarande på att skriva min inlämning. Håller på max 1h till men får väl se hur jag gör med det. Hehe... ska försöka hinna sova lite inatt oxå...

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?