Inlägg från: Anonym (hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hela tiden)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Du menar tv4play appen? Den har jag i paddan. Fast jag tittar faktiskt mer på D-play. Kanal 5 och TLC är favoriterna där :D

Jag har nog sett delar av sällskapsresan ja. Hahahah jag glömmer sllt jag ser i sådanna filmer. Kan komma på i slutet "men denna har jag ju sett" haha.

Ja herregud, jag påverkas oxå enormt mkt av vädret. När det regnar och är dåligt väder ute blir jag så ledsen innom mig att jag ibland inte kan tänka på annat och är det en hemma-dag (lördag eller söndag) så lämnar jag hellst inte sängen. Förutom när jag ska äta... äta måste jag ju... usch. Stress under längre tid är verkligen inte bra... jag måste stressa ner men vet fan inte hur jag ska göra det... var så länge sen det var lugnt inom mig...

Samma häe, från folk som mer är bekanta med mig än känner mig (sådanna man har på sociala medier för att man träffats ett fåtal ggr och haft kul men aldrig riktigt tagit upp kontakten med) får jag ofta höra att de tycker att mitt liv är perfekt och att jag verkar pigg och ha världens energi. Men de förstår ju verkligen inte att inom mig är det ett stort kaos och det dem ser är en fasad som är på för att inte visa kaoset och gå runt som en öppen bok. Nej usch. Det går inte att njuta när msn mår såhär. Det är helt värdelöst egentligen. Men bra väder ger mig energi så nu när sex månader av mörker börjat kan jag ju så gott som räkna med att jag kommer må sämre.

Fast kanske fåe jag lättare att sova?? Blir ju mörkt tidigare och ljust senare. Men samtidigt vill jag inte ha mörker när jag ska gå hem från tex bussen för jag är mörkrädd.. vilket dilemma alltså hahah.

• Anonym (hela tiden)

Du menar tv4play appen? Den har jag i paddan. Fast jag tittar faktiskt mer på D-play. Kanal 5 och TLC är favoriterna där :D

Jag har nog sett delar av sällskapsresan ja. Hahahah jag glömmer sllt jag ser i sådanna filmer. Kan komma på i slutet "men denna har jag ju sett" haha.

Ja herregud, jag påverkas oxå enormt mkt av vädret. När det regnar och är dåligt väder ute blir jag så ledsen innom mig att jag ibland inte kan tänka på annat och är det en hemma-dag (lördag eller söndag) så lämnar jag hellst inte sängen. Förutom när jag ska äta... äta måste jag ju... usch. Stress under längre tid är verkligen inte bra... jag måste stressa ner men vet fan inte hur jag ska göra det... var så länge sen det var lugnt inom mig...

Samma häe, från folk som mer är bekanta med mig än känner mig (sådanna man har på sociala medier för att man träffats ett fåtal ggr och haft kul men aldrig riktigt tagit upp kontakten med) får jag ofta höra att de tycker att mitt liv är perfekt och att jag verkar pigg och ha världens energi. Men de förstår ju verkligen inte att inom mig är det ett stort kaos och det dem ser är en fasad som är på för att inte visa kaoset och gå runt som en öppen bok. Nej usch. Det går inte att njuta när msn mår såhär. Det är helt värdelöst egentligen. Men bra väder ger mig energi så nu när sex månader av mörker börjat kan jag ju så gott som räkna med att jag kommer må sämre.

Fast kanske fåe jag lättare att sova?? Blir ju mörkt tidigare och ljust senare. Men samtidigt vill jag inte ha mörker när jag ska gå hem från tex bussen för jag är mörkrädd.. vilket dilemma alltså hahah.

• Anonym (hela tiden)

Aha haha. Jo finns ju alltid de som har nolltolerans för svordommar.

Hade en lärare en gång som svor mer än 2 gånger i minuten. Så en gång när jag sa "men vad fan" flippa han o skrek något i stil med "NI SKA FÖR I HEEEELVETE INTE SVÄRA FÖR DET ÄR SÅ JÄVLA FULT OCH EN DUM JÄVLA OVANA NI INTE SKA LEKA MED" haha, hela klassen börja fnittra och han blev argare, skrek typ "fuck off" och någon påpeka då att han nu svurit mycket mycket mer och värre än mig. Den eleven blev utkastad från salen HAHAHAHAH... (tror något på internet inte ville ladda upp och jag hade nog mens den dagen så jag hade inte det bästa tålamodet om man säger så hahaha)

Jo men på ett eller annat sätt löser jag mina skoluppgifter. Stressigt är det ju tyvärr dock... fy alltså...

• Anonym (hela tiden)

Nog iallafall 6 år sen jag kunde känna ett inre lugn från ja vakna till la mig i sängen o blev semt. Sen kanake 3 år tillbaka har jag inte ens fått känna mig lugn och "avstressad" under nätterna. Svinjobbigt för det går ju inte att leva såhär.

Nej usch. Klarar inte av stora förändringar jag heller, fyy. Fruktar verkligen gymnasiet. Kommer bli så stor omställning. Behöver låång tid på mig att vänja mig vid att en förändring ska ske. Alltså behöver bara få tänka tanken. Och då så går jag i en skola utan spikar schema där allt och inget kan hända o det vet man inte försän man är i skolan. Det var jättejobbigt i börjannoch superångestframkallande men jag har lärt mig så mycket av det. Liksom, kan släppa kontrollen lite och iallafall ha en möjlighet att ta in en förändring för en dag. Vilket är positivt. Men det är fortfarande svinjobbigt.

Haha men herregud... kasta en srol i väggen som lärare... låter som något min lärare skulle kunna göra. Vi kanske haft samma lärare hahaha

Haha tack tack :) kunde dock inte göra klart det. Googla skillnaden på snälla och onda cancertumörer o bilden som kom upp på cancerfondens hemsida har fastnat i mitt huvud och jag kan inte jobba mer för om jag ser en till sån bild så kommer jag få panik typ. Det såg bara så äckligt ut...

Haha ja, vi har gjort om detta till någon diskitera-allt-och-inget-tråd men... folk är väl välkomna att följa ämnet ändå? Haha :) annars kan vi ju alltid fortsätta skriva och prata om allt o inget. Känns bara konstigt att vem som hellst kan gå in o läsa detta... haha

Haha men det är klart man ska korka upp champange o fira!! Gillar inte heller champange så det får bli symboliskt yes :)

• Anonym (hela tiden)

Godmorgon kanske. Vet inte om det är en god morgon men :)

Ja. Jag vill ju bara må bra just nu alltså nej :( ja vi får fortsätta kämpa p så gott det går men ibkand undrar jag om det verkligen ör värt det.

Hoppas verkligen det vänder snart. O haha spa i en månad... du tror inte du skulle tröttna efter ett tag? Hahaha... jag tillbringar gärna en månag i sängen utan några alls måsten...

Usch har oxå haft flera i min närhet som dött av cancer. Tror det nu är uppe i fem och en till som ligger sjuk i skiten just nu.

Haha han som jag hade som är sinnessjuk är slöjdlärard. Enligt yngre elever (alltså typ kompisars småsyskon eller liknande) är han forfarande likadan...

Hahaha, typ i tisdags drog min pappa ut elkontakten till wifi boxen utan förvarning... wifi bara dog och just då satt jag med iPaden o skrev här. Svinkul när man skrivit ett långt inlägg och någon bara drar ut wifi sladden. Menar, man brukar ju inte ha på internetdelning i mobilen "utifall att" haha.

Ja nu var jag påväg att skriva "natti natti" fast det känns ju lite... fel haha

• Anonym (hela tiden)

förlåt, jag har verkligen haft en dag där energin var på NOLL. Tror inte jag går till skolan imorgon ens, det är inte värt det mer nu. Mår för dåligt och det är helt enkelt inte värt det. Vet att det är fel att sjukanmäla sig för att man inte har fysisk feber, men psyk feber då? Varför kan inte det få räknas som en faktisk sjukdom där man får sjukanmäla sig utan att bli ifrågasatt? Liksom, fysisk feber kan du mäta och ge ett bevis på att du är sjuk. Men psyk feber kan bara du själv mäta och sen ska folk ifrågasätta med saker som "ja men dagen innan var du ju jättebra och mådde toppen" fast... wait... nope. Det var en fasad... om jag går till skolan en dag och sen vaknar med feber nästa, inte fan smsar någon "ja men igår var du ju frisk" men är man dålig och det inte är fysiskt, ja då är det visst inte acceptabelt. Blir bara så arg och har verkligen dragit ut på detta men nu känner jag bara att det inte ör värt det.

Hann inte ens vara i skolan 40min idag innan jag bröt ihop totalt och en lärare sa att hon ser att jag är stressad men inte kan hjälpa mig på något sätt. Ah blir så arg.. det kan hon visst! Om hon bara vill... liksom hon behöver inte komma fram till mig o räkna upp allt jag måste göra (och nu ligger jag ändå i fas... tänk de som ligger efter vad mycket de måste ha o göra... fast de bryr la sig ändå inte så mycket) innan måndag. Det är enbart stressande och ångestframkallande. Fast är ju redan stressad och har ångest men tror du fattar.. det byggs på ännu mer. Well.. I will tell you... går alltså i 9an, och snart lär jag väl få skit av någon som anser att jag inte ska vara här ;) Och sen har jag knappt sovit på hela natten så iprincip hela eftermiddagen gick åt till att sova för jag var så himla trött. Dessutom så hade jag en redovisning idag där jag missuppfattat två saker totalt, men slapp komplettering iallafall så det var väl åtminstånde bra.

Nu ska jag klaga lite till... har nu haft ont i huvudet i 3 veckor i rad och detta är verkligen inte kul. Varenda dag har jag haft huvudvärk och det hjälper inte att dricka vatten. För då hade jag inte haft huvudvärken kvar vid det här laget.

Haha, för lugn kan man nog inte bli. Iallafall inte jag... stressar runt som en iller överallt. Sa jag att jag igår em blev irriterad för att jag tyckte en person gick för sakta? Haha... sen tittade jag upp och framför mig står en buss och på sidan sitter en text där det står "andas" i vitt med röd bakgrund.. var nog precis vad jag behövde läsa just då för att inte bli tokig haha.

Tack, tror jag. Hehe... nä. Usch. Dessa begravningar.. två av begravningarna missade jag tyvärr oxå eftersom de ägde rum i Finland...

Haha. Mina föröldrar går o drar ut wifi sladden så ja... då ryker det för oss alla i familjen. Men de har för det mesta gett upp det för att jag inte sover eller något. De har insett att de spelsr infen roll om de så tar min mobil ipad o dator. Är vaken minst lika länge för jag käbner min kropp och känner när den kan somna och inte. Men när min brorsa inte gör läxorna (som än så länge är utdelade i pappersform, men övergår mer o mer till digitalt) drar de ut internet ibland så han ska göra sina läxor. Haha problemet är ju om jag sitter med datorn o ser någon instuderingsfilm... ahhh vad irriterande.

Haha skönt att din pappa slutade stänga av ditt internet! Mina föräldrar har inte förstått de där med att ställa en timer för enbart en enhet o en person...

Men åh vad skönt, gillar att måla naglarna, men det är tyvärr allt förnofta jag inte hinner med det... pluggar för mycket och länge varje dag. Borde snart typ få ett förbud haha.

Hoppas du haft en fin dag!

Kramiz

• Anonym (hela tiden)

Oj... nu blir det rörigt. Ska försöka svara så gott jag kan. Vet inte om jag tappade några hjärnceller inatt eller något. Haha.

Tack! Men du får ju oxå skriva om vad du vill! Inte bara jag :P

Haha, den eviga väntan innan naglarna torkat... hua.

Jorå. Blir hemma idag. Har redan fått frågan av 3 pers varför jag inte kommer till skolan och nu precis (när jag skriver detta) är det fortfarande 15min till jag egentligen skulle börja och 5-10min innan jag ens brukar vara där... förstår ej hur de vet att ja inte kommer men de är väl magiska. Haha.

Har ju ont i både magen och huvudet så det är ingen vit löng. Men då tycker de att jag ska ta en alvedon och komma till skolan... ibland undrar jag om det är jag eller dem som tappat några hjärnceller... när de frågar om varför jag inte är i skolan svarar jag lite olika, beroende på vem det är. Fokk jag anser närmare och jag litar mer på skriver jag bara som det är till, typ "jag mår inte bra idag och känner mig för stressad över allt så det finns ingen mening att komma till skolan, vi har inget "viktigt" på schemat och jag kan göra allt hemma i min takt" vilket de förstår. Till folk som inte förstår svarar jag väldigt elakt, haha. Vissa får till och med till svar "Exakt varför angår inte dig men jag mår inte bra" och vissa "därför att jag inte gör det". Fy skämms på mig... måste komma på trevligare svar. Haha.

Hoppas också jag får möjlighet för vila i helgen... tyvärr lär det dock inte bli så. Familjen vill hitta på en del grejer och jag vill göra ingenting. Om jag är dålig på att belöna mig själv? Behöver jag ens säga att jag är det? Jodå det är jag sämst på. En av de sämsta sakerna med att vara jag, går inte att bli nöjd med något någon gång.

Jo. Många i min skola (årskurs åtminstånde) är väldigt stressade. Speciellt i perioder när det kommer en klump av saker på en o samma dag. Då är det många som är duktigt stressade en vecka typ. Det som stressar är framförallt betygen. För många linjer (främst natur och samhäll) ligger lägsta intagningspoängen runt 280 merit, läser du inte moderna språk har du 16 ämnen och 16x17,5 (17,5 = B) är precis 280. Alltså behöver man gå ut 9an med ett snitt över B i betyg för att komma in på många natur/samhäll. Och som nog alla vet är det jäkligt svårt att nå toppbetyg i alla ämnen... men intagningspoängen är sådanna o då är det bara o sikta dit. Har nu följt de i 3 år och de höjs dessutom stadigt. Så jag kan nog räkna med att det blir runt 300 meritpoäng. Och där är jag ju då inte riktigt än kan jag säga. (Är varken på 280 eller 300...) Eftersom det är så hög press för att komma dit så blir många stressade av att alltid behöva prestera på top eftersom det dessutom är oerhört svårt att läsa av kunskapskraven och nå dit upp!

Meditation har jag testat, avslappning med. Finner tyvärr ingen ro till det. Blir bara irriterad och tycker det går för sakta och att rösten ska prata snabbare hahaha.. och det är ju inte riktigt syftet...

Tack! Vet inte hur jäkla lugn natten blev... kunde inte sova försän 05 typ. Sen sov jag till 7 då mobilen väckte mig. Sedan har jag inte kunnat somna om... ska försöka sova lite till snart. Sovmorgon, typ med ett avbrott på 2h. Haha...

Det lustiga är att jag minns verkligen inte vad jag tänkte på heller. Men gick gång på gång igenom allt jag skulle göra och hade rätt så mycket ångest för allt möjligt och såklart var jag stressad också. Över allt jag inte hann med igår. För att vars ärlig så gjorde jag ingenting igår eftermiddag. Orkade inte plugga med något och tänkte att jag tar det sen. Skitdumt, jag vet men där o då kanske det bar bra iallafall...

Nix, har inga aktiviteter. Gick i trampolin men det blev nya grupper och jag gillade aldrig den nya så jag slutade för 1,5 år sen typ. Så där stressar inget mig, och det är nog tur för mer stress är det minsta jag behöver just nu.

Kram, hoppas du får en fin dag!

• Anonym (hela tiden)

Kom nu på mig att du innan skrev om HSP (hette det så?). Whatever... om högkänslighet.

Jag hittade precis ett poddavsnitt som handlar om just det och har nu även googlat det en del.

Podden heter Huvudet bland Molnen och avsnittet är nummer 15, från 20 Juli.

Det känns rätt så mycket som mig, vilket var skönt. Liksom, skönt att höra någon berätta om det och faktiskt känna igen sig en del! För åtminstånde jag kan relatera till en hel del av vad hon säger, och det är ju alltid skönt att höra någon verkligen beskriva hur det känns och bara få feelingen av att man inte är helt ensam om att vara "konstig".

Kanske ska jag tillägga att de pratar Finlandssvenska. Så de pratar ju med en speciell dialekt. Inte för att det är något problem, men iallafall jag fundera några minuter i början på vad de hade för dialekt så jag passar på att skriva det direkt, hehe.

Hoppas du haft en bra dag!

• Anonym (hela tiden)

Åh. Usch... lider med dig. Bara huvudvärk är hemskt och det har jag haft nu i 3v dygnet runt... fy. Kan inte ens föreställa mig migrän... usch. Hoppas du mår bättre snart! Ligg ner och bara blunda och vila om du behöver! FL är aldrig ett måste!

Beklagar tråkiga beskedet.. hoppas du mår bättre snart! Orkar du berätta sen o vill prata av dig finns jag här över FL. Ändå om jag inte är snabbast på att svara ibland, så finns jag här!

Hoppas du ett migränfritt avslut på veckan, och att den är borta till imorgon!

Kramiz!

• Anonym (hela tiden)

Men nu finner jag inga ord till vad jag ska säga.. hepp.

Upprepar mig istället, hoppas du mår bättre snart.

Kram kram, nu ska jag sätta på en podd och försöka sova. Hjälper mig ofta att lyssna på folk som pratar för då kan jag själv inte börja tänka, haha, och nu när det regnar och blåser stör de ljuden mig så då behöver jag något annat att fokusera på. Haha. Vet inte ens om jag längre kan somna utan podd... har haft det så länge vid insomningen så det är en del av min utdragna insomningsrutin... men känner ändå att det är bättre att lyssna på poddar och kunna soma lite än att inte sova alls. Sen har jag såklart en timer så de står inte på hela natten.

Men förmodligen stör stormen mig för mycket. Så blir nog att jag kikar in här senare ändå. Men du kan skriva på om du känner för't! Jag svarar alltid såfort jag ser!

Kram-kram, fina FL vän! :)

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?