Inlägg från: Anonym (hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hela tiden)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-10-18 02:17:51 följande:

Hade oxå tandställning förr

Men gillar inte tandläkare

Viktigt att de är lyhörda o lyssnar på patienten

Migrän försvann o jag åt nattmat

Ska försöka sova

Jaa massa saker på hög här med

Ush

Kram o trevlig torsdag

Ja, lyhörd var ordet jag inte kom på. Blir så av att bara pratat Engelska en hel vecka, har haft någon tema-vecka i skolan inför NP då man bara pratat engelska och jag pratar engelska hemma varannan vecka oxå, vikket råkat vara denna vecka (beror på om det är mamma/pappa vecka).

Blir det såhär på inte ens 1v kanske det inte är någon bra idé att jag väljer ett programm där man ebdast ska taka engelska. Lär gå ut det och inte kunna ens presentera mig själv på Svenska, hahaha

Skönt att migränen försvann! Åh, skulle gilla att äta mitt i natten, hehe

Somnade 00.45. Vet inte hur det gick till men somna lyckades jag ju. Var dock tröttare än någonsin när jag vakna inatt men vill gärna fortsätta detta möbster nu för att somna 00.45 är inte alls sent ju!! (Sent för o va jag åtm...) En kompis fråga idag när jag somna inatt då jag typ varit extra supertrött hela veckan. Sa att jag somnade jättetidigt för att va jag, 00.45. Fick en applåd haha

Dessa jäkla högar av saker som ska göras. Stressande... minst sagt. Idag måste jag bara ta tag i allt. Usch, känner bara att jag hellst skulle lägga mig med en serie eller lägga mig o sova men nej...

Vad tyckte du om att ha tabdställning? Jag gillade det inte mrn gillar att resuktatet gjorde det bättre :)

Kram
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-10-18 13:23:40 följande:

Märkligt vänner, att oavsett mående alltid piggare på natten... Kram

Ja, men jag tror det beror lite på att man liksom känner ett lugnt eftersom allt (elr åtm det mesta) är lugnt runtom.

Men det är skönt att få liiite mer ro någon gåg på dygnet, även om jag hellst skulle vilja kunna sova om nätterna..
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-10-18 15:39:07 följande:

Måste oxå ta tag i massor idag. Reser väg nästa vecka några dagar stress... Måste ordna massa innan

Äter du aldrig på natten?

Jag kan inte somna hungrig

Tyckte det va jobbigt hade en på natten o blev torrt slemmigt obehagligt

Bra där att somna tidigt

Nu bestämmer jag mig att det e ok att vila o då kommer ibland lust till saker för det känns som jag släpper taget sen gör det av egen lust

Liten omvänd psykologi

Finns ordet lyhörd ens på engelska?! Haha

Inte hos tandläkare språk iaf haha

Kram

Nu får jag sätta fart hehe

Usch vad dåligt jag stavar. Haha... skämms ju över det.

Åh, skulle nog oxå behöva fått gjort något idag. Fan, fick inte gjort ett skit. Denna dag och imorgon är schemabrytande och sådanna dagar tar all min energi på enbart en timme typ. Får göra massa i helgen och bara ta tag i det. Fick även höra "nu måste du sätta fart du kommer gråta imorgon buhuuu för du säger att du inte hinner klart" och detta var typ tredje gången av samma lärare på inte ens ett år. Räkna då med att jag bara haft henne tre gånger... är så jävla arg asså åh, nej. Inte ens arg. Orkar inte va arg. Är bara ledsen och besviken för att hon kan bete sig på det sättet. Jag låg ju inte ens efter.

Nej, oftast äter jag inte på natten. Anledningen är att jag inte orkar gå upp eller ens röra mig. Jag kan domna hungrig, men det beror på hur hungrig jag är. Är också ganska bra på att tänka bort att jag är hungrig. Kan lätt tänka bort känslor som om jag är hungrig eller mår illa, kan även tänka bort att jag har ont i huvudet för att jag har det så ofta så täbker nog inte så mycket på det längre... tänker bara på det när någon frågar mig eller precis när den kommer - för att stanna på obestämd tid. Är nu uppe i några veckor.

Hade först en fast tandställning, den var jobbig för det var ofta besök hos tandläkaren och sånt. Sen en på natten. Använder fortfarande den ibland. Den är jobvigsom du säger blir den slemmig och obehagligt äckligt. Dessutom blir tandställningen äcklig. Blä. Märkt att beroende på var i sverige man bor är det olika vad man får för efterinstruktioner om hemma behandling, en kompis fick att första 3 månader ska man ha den dygnet runt utom när man äter (efter att haft fast tabdställning då) och sen bara på natten 9 månader men jag fick bara på natten 2 år. Sen efter det kan man ha den tex varannan eller var tredje natt beroende på hur det känns.

Ja, kanske får testa omvänd psykologi jag med då. Brukade alltid vara bra på att tvinga mig själv att bara göra saker, få de gjorda. Men nu... nu går det inte längre. Krävs mycket mycket mer för att jag ska lyckas tvinga mig själv att göra något nu. Ofta går det inte alls för att jag inte ens orkar försöka tvinga mig själv att göra det. Säger bara att jag måste ta tag i massa saker.

Haha, vet inte. Använder ordet careful (eller carefully, beroende på meningsuppbyggnad och hur jag säger meningen och allt det där runt om), vilket har lite samma betydelse men är ju inte direkt en glosa till lyhörd. Haha.

Nej, verkligen inte på tandläkarspråk haha.

Nä, kanske ska satsa på en 'vanlig' svensk linje så jag inte glömmer min svenska helt. Haha, tänk om jag bor i sverige och inte kan ett ord svenska sene efter det... usch vad pinsamt det skulle vara haha.
  • Anonym (hela tiden)

Usch.. inte kul att må så ille. Hoppas det försvann. Hm, vet inte hur jag kan tänka bort det men förmodligen sker det eftersom min hjärna är övertänkt av alla andra tankar att den inte 'hinner' tänka på det. Kanske ocksp lite att jag är van vid det och därför inte tänker på det för att det typ blivit normalt.

Önskar jag kunde ge bättre tips.. men det är något jag är sämst på.

Autocorrect (eller vad den heter) tog jag bort. Tyckte den var så jobbig, skriver en del på engelska och den korrigera ju hälften av orden haha. Det gjorde mig arg så tog av den helt men det fick konsekvensen att jag istället stavar illa på nåde svenska och engelska för att jag klickar på fel tangenter. Har eg inte tid att sitta på FL så är mest på mobilen. Orkar aldrig ha uppe datorn mitt i natten ekler sen kväll. Då stänger jag av den. Paddan är oftadt urladdad o i den stavar jag nog ännu sämre. Åtm blir arg för att jag inte är van vid att det är så stort och jag kan inte nå över hela tabgentbordet med bara tummarna.

Men det fungerar ändå mestadels bra i mobilen. Fast lite bättre på datorn kanske. Gillar även mobilen för man kan lättare zooma in. Har ofta (nästan alltid) förstorad text haha.

Jag vet inte hur den läraren tänkt. Sen fråga hon mig vatför jag tittade surt på henne när hon precis sagt detta inför 2 hela klasser. Plus att hennes två barn är där och hon minst sagt särbehandlar ju dem.

Hoppas på att ditt illamående är borta nu och att du sov gott!

Tiden bara flyger förbi. Kanske för att man inte orkar hålla koll på tiden. Eller bara är för upptagen med att tänka på allt annat... nä nu måste jag fixa mig o gå. Ska va utanför dörrrn om 6min, hehe.

Hoppas ni alla har en fin fredag!

• Anonym (hela tiden)

Nej. Den ena har 'gått om' alltså börjat ett år senare. Så de är inte tvillingar. 'Bara' syskon.

Nej scjemabrytabde dag är en dag med något som inte är varje dag. Den dagen var det ett ämne som inte vi har varje vecka. Har varannan månad typ. Därför får hon undervisa sina egna barn.. tycker inte hon ska få det ändå. Finns andra lärare i det ämnet så de kunde ju ta våran årskurs... men men. Det är som det är.

Denna dagen har inte alls gått bra. Blev inte klar med det jag skulle, vi blev dubbla klasser för en lärare var borta så det var typ 10 av 40 som blev klara. Men men... nu är det så och mitt brtyg lär väl gå åt skogen denns termin. Dessutom sista ever...

Har haft hemskt ont i huvudet hela dagen. Har inte vetat var jag ska ta vägen, typ på den nivån. Det brukar verkligen iiinte vara såhär och jag känner bara hur detta blev så otroligt fel! Jäkla skit dag. Förstår inte varför det ska gå åt skogen såfort det gäller att det ska gå bra.

Kram, hoppas alla haft en bra dag :D

• Anonym (hela tiden)
    Anonym (Orolig nattuggla igen) skrev 2018-10-20 12:48:03 följande:

Har ont i huvudet me... Blev stressad igår kväll att jag inte kom in på mitt fl och fick fixa nytt konto

Hoppas ni alla får en fin lördag

Tänkte fixa naglarna och sånt

Kram

Men oj, hade FL bytt ditt lösenord? Usch, ja det är inte kul när det inte fungerar. Skulle förmodligen bli superstressad.. tur att du hittat tillbaka till tråden nu iallafall :D

Gjorde ingenting inatt, hade mer ångest än på länge och kunde inte göra något. Försökte komma till andra tankar men det gick inte så låg bara i sängen. Som tur var hade jag en av mina 'närmsta' vänner i telefon sen innan så hon väntade med mig. Det var ganska skönt att bara ha henne där och att känna att hon kunde lyssna även om hon inte kunde förstå något av det jag kände. Sen blev klockan 3, då hade vi 'pratat' ca 5 timmar så vi la på. Hon behövde lägga sig och det hade hunnit bli lite lugnare i mitt huvud. Har nyss vaknat, somnade nog 4.30 och sen vakna jag 12.30 idag. Är fortfarande supertrött men idag finns inte längre något senare. Nu måste jag bara ta tag i allt och plugga. Annars kommer jag få ännu mer skäll på måndag och fler som är besvikna och det känner jag att jag inte orkar med.

Tack, här blir det nog mest plugga hela dagen. Hoppas alla ni andra får en fin lördag!

Kram
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (Orolig nattuggla igen) skrev 2018-10-20 13:48:49 följande:

Åh stor kram och lycka till med plugget kram

Tack. Ska nog sätta fart nu. Gör ändå inget vettigt i mobilen haha. Bara försöker smita undan för att slippa plugga. Är så mycket att jag inte vet vart jag ska börja...

Kram
  • Anonym (hela tiden)

Haha. Har fortfarande inte börjat. Men nej. Måste nog ta tag i allt nu. Annars drar ja ut på det till imorgon o då blir det bara mer till imorgon.

Haha det är så lätt att dra ut på något :) ska också måla naglarna. Någon dag. Ja... för det var ju det här med att orka oxå.

Ska också duscha idag. Ja, duscha efter man målat naglar rekommenderas inte direkt. Risken finns ju då att naglarna förstörs direkt.

Kanske, får se ifall jag orkar. Kan mycket väl bli att jag bara ligger i sängen allternativt sitter i sängen och pluggar...

Spännande med lite nya äventyr :D glöm inte mobilladdaren, hihi

Sol här med. Håller mig inne. tycker det är kallt ute. Inget dåligt samvete för det, känner inte för att gå ut och ingen kan tvinga ut mig :) hehe, ja jag är lite av en egoist.

• Anonym (hela tiden)

Haha, ibland blir det senare än man tänkt sig. Jag har iallafall läst ett mail. Det tog egentligen inte en timme. Men mobilen distraherar lagom bra.

Jag ska snart äta lunch. Om jag ens orkar det.

Kram

• Anonym (hela tiden)

Haha, har inte ätit lunch än. Orkar inte. Vill inte göra något men måste ta tag i de större uppgifterna nu. Bara gjort 2 små uppgifter idag... blä. Liten verkstad här.

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?