Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-10-18 15:39:07 följande:
Måste oxå ta tag i massor idag. Reser väg nästa vecka några dagar stress... Måste ordna massa innan
Äter du aldrig på natten?
Jag kan inte somna hungrig
Tyckte det va jobbigt hade en på natten o blev torrt slemmigt obehagligt
Bra där att somna tidigt
Nu bestämmer jag mig att det e ok att vila o då kommer ibland lust till saker för det känns som jag släpper taget sen gör det av egen lust
Liten omvänd psykologi
Finns ordet lyhörd ens på engelska?! Haha
Inte hos tandläkare språk iaf haha
Kram
Nu får jag sätta fart hehe
Usch vad dåligt jag stavar. Haha... skämms ju över det.
Åh, skulle nog oxå behöva fått gjort något idag. Fan, fick inte gjort ett skit. Denna dag och imorgon är schemabrytande och sådanna dagar tar all min energi på enbart en timme typ. Får göra massa i helgen och bara ta tag i det. Fick även höra "nu måste du sätta fart du kommer gråta imorgon buhuuu för du säger att du inte hinner klart" och detta var typ tredje gången av samma lärare på inte ens ett år. Räkna då med att jag bara haft henne tre gånger... är så jävla arg asså åh, nej. Inte ens arg. Orkar inte va arg. Är bara ledsen och besviken för att hon kan bete sig på det sättet. Jag låg ju inte ens efter.
Nej, oftast äter jag inte på natten. Anledningen är att jag inte orkar gå upp eller ens röra mig. Jag kan domna hungrig, men det beror på hur hungrig jag är. Är också ganska bra på att tänka bort att jag är hungrig. Kan lätt tänka bort känslor som om jag är hungrig eller mår illa, kan även tänka bort att jag har ont i huvudet för att jag har det så ofta så täbker nog inte så mycket på det längre... tänker bara på det när någon frågar mig eller precis när den kommer - för att stanna på obestämd tid. Är nu uppe i några veckor.
Hade först en fast tandställning, den var jobbig för det var ofta besök hos tandläkaren och sånt. Sen en på natten. Använder fortfarande den ibland. Den är jobvigsom du säger blir den slemmig och obehagligt äckligt. Dessutom blir tandställningen äcklig. Blä. Märkt att beroende på var i sverige man bor är det olika vad man får för efterinstruktioner om hemma behandling, en kompis fick att första 3 månader ska man ha den dygnet runt utom när man äter (efter att haft fast tabdställning då) och sen bara på natten 9 månader men jag fick bara på natten 2 år. Sen efter det kan man ha den tex varannan eller var tredje natt beroende på hur det känns.
Ja, kanske får testa omvänd psykologi jag med då. Brukade alltid vara bra på att tvinga mig själv att bara göra saker, få de gjorda. Men nu... nu går det inte längre. Krävs mycket mycket mer för att jag ska lyckas tvinga mig själv att göra något nu. Ofta går det inte alls för att jag inte ens orkar försöka tvinga mig själv att göra det. Säger bara att jag måste ta tag i massa saker.
Haha, vet inte. Använder ordet careful (eller carefully, beroende på meningsuppbyggnad och hur jag säger meningen och allt det där runt om), vilket har lite samma betydelse men är ju inte direkt en glosa till lyhörd. Haha.
Nej, verkligen inte på tandläkarspråk haha.
Nä, kanske ska satsa på en 'vanlig' svensk linje så jag inte glömmer min svenska helt. Haha, tänk om jag bor i sverige och inte kan ett ord svenska sene efter det... usch vad pinsamt det skulle vara haha.