Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
Jag är då sämre. Har bara tagit fram allt men inte gjort klart en enda sak. Blä... är för trött. Men nu ska jag iallafall försöka få gjort en sak då.
Kram
Jag är då sämre. Har bara tagit fram allt men inte gjort klart en enda sak. Blä... är för trött. Men nu ska jag iallafall försöka få gjort en sak då.
Kram
Åh vad skönt! Och bra jobbat av dig!! Själv haft en slappa-dag så får väl ta det där rycket imorgon. Haft en kompis som idag tjatat ihjäl sig på att vi skulle åkt ner i stan och letat efter Pernilla för att se om vi ser henne... gick inte med på det. Vill ge henne hennes space liksom. Plus orka inte ändå.
Skönt att du kan koppla av i sängen lite nu :D själv lite dåligt samvete för jag inte fått mer gjort. Men försöker se det positivt att jag inte pluggat. Eller gjort vad min lärare beordrade. Försöker se det bra och som "bevis" på att jag inte orkar eller kan göra hur mycket som hellst - vilket hon verkar tro. Måste nu få henne att förstå att det inte går hur mycket och länge som hellst och ligger ändå så bra till i alla ämnen så det är rätt lugnt att inte så mycket blivit/är gjort denma vecka. Kanske inte ligger bra till vad min lärare vill men vad liksom man ska vara är jag framför eller i takt i alla ämnen (framför i alla utom ett, där jag är i takt). Så jag kommer ju inte direkt komma efter pga detta.
Önskar dock jag oxå hade tagit tag i lite idag som du gjort, verkar då sjukt skönt att bara kunna koppla av!
Kram
Ja precis. Min vän ville stalka henne, inte efter autograf, men bild (det är ju typ samma sak..). Hon spelar kort, glad & tacksam här. Inte Gbg, men du är nära! (Geografiskt) Nä, har inte sagt var jag bor exakt, I know ;)
Tycker bara det är så dumt, liksom fine om du möter henne på stan. Men jag anser att de behöver sitt privata space och bara för att de lägger upp på sociala medier att nu är vi pvg mot... betyder det inte att de vill ha hela stadens invånare efter dem! Liksom, ja det hade varit coolt att träffa henne. Det erkänner jag med. Men jag vill ändå respektera att de oxå behöver sitt privatliv liksom.
Ja, precis! Ibland är det skönt att göra något för att bli så trött att man faktiskt kan koppla av sen! Var nu så länge sedan jag gjorde det... innan kunde jag gå ut och springa rätt långt för att bli trött och sen kunna slappna av men får inte göra det för mina föräldrar.
Näej usch... skulle inte vilja bli jagad av folk eller ens veta att folk vill efter mig o ta bilder.
Sov inte alls bra. Sov typ 4 timmar inatt. När jag äntligen lyckats somna så tog det 2 timmar, sen vaknade jag, somna om efter ett tag och sov 2h till. Sen väckte brorsan mig. Han var tydligen arg. Har inte orkat gå upp än. Ligger i sängen och lyssnar på en ljudbok, kommer nog göra det ett tag till också. Den är ju bara 10.
Skönt att du sov ok! Ja, det är ju snart 1 månad sedan vi börja babbla och svammla om allt möjligt här. Då hade vi båda mens, så den är nog på ingång snart. Blä. Jag gillar inte mens -.-
Hoppas du & alla andra får en fin söndag! (Är det inte lördag?)
Kram
Jippi :) 1 månad är ändå rätt länge! Shit vad tiden går snabbt!
Haha, har gått hela dagen o tänkt att det är lördag :/ usch och så är det söndag. Söndagsångest på ingång då.
Nu har jag gått upp. Fast detta är ju 4h senare. Har ätit frukost och legat i min säng och lyssnat på ljudbok hela dagen. Skönt. Lite mer avkopplande än att plugga iallafall. Nu är boken snart slut. Så då får jag väl hitta en ny, eller lyssna på en podd. Borde finnas något nytt, eftersom jag inte varit inne på acast på 1 vecka. Eller mer.
Har du läst/lyssnat på boken Omgiven av idioter? Den lyssnar jag på just nu, och den är förvånandsvärt bra! Tror den gett mig lite bättre förståelse för andra människor dessutom. Men tänker ju inte sluta tänka att de är idioter ;)
Vad kul det låter, att tvätta kläder :) eller..... inte... men, livet är väl inte gjort för att vara roligt. Antar jag. Blä, låter tråkig nu I know.
Ibland orkar man inte :)
Har inte gjort nååågot alls idag. Mina föräldrar sa att jag inte får göra något hemma försän de är överens med min lärare. Hon sätter ju jättemycket press på mig och har fått mig att höja mina betygsmål jättemycket. Liksom, 280 merit är ett snitt på B i alla ämnen (dvs om det finns ett C kompenseras det med ett A). Och B i snitt i alla ämnen, bara det är ju jättehögt. Hon har då fått mig att höja detta till 300... alltså hälften A och hälften B. Vilket ju är ännu högre... (egentligen är 297,5 snittat på B och någonstans runt 315-317,5 hälften A och B men jag har aldrig börjat läsa något moderna språk för det blev för mycket och var inte passande då när man "skulle" börja med det, därför har jag ett ämne mindre än alla andra).
De ska typ komma överens med henne om att hon måste sluta bli besviken på mig och bokstavligen uttrycka detta inför mig. För jag har jättesvårt att ta när någon blir besviken och när jag inte gör allt som satts upp för att göras den veckan. Och jag sätter ju upp lagom så att jag klarar det. Men det är ju hon som kommer och packar på den listan med typ 10 sajer till och det är så det blir för mycket och jag känner att jag alltid måste göra allt detta för annars blir ju hon besviken.
Ja, det är skönt att slippa först gå ner och boka tvätttid, sen gå ner och tvätta. Bära allt ska man göra då också...
Rekommenderar faktiskt starkt den boken :)
Nä, nu måste jag in i duschen. Har dragit ut på det jättelänge idag. Blä, kommer vara blöt hela natten :/
Kram
Ja det är givetvis skönt att inte göra något. Men samtidigt stressar det mig något enormt. Eftersom jag vet att jag "kommer efter" i hennes huvud. Hon haf ju en egen plan på det...
Grejen är att jag redan bestämt vilken linje jag ska gå. Blir någon av natursamhäll linjena och jag tänker ju inte gå här där jag bor (har aldrig riktigt trivits här, beror säkert en del på mobbningen, så har nästan bestämt mig för att gå i annan stad) och där jag vill gå är intagningspoängen mycket lägre pga mindre söktryck för den linjen. Men fortfarande pendlingsmöjlighet, så jag tror det kan bli rätt bra. Bara trist för rätt mycket tid kommer gå åt till att pendla isåfall. Men, egentligen är det faktiskt mindre än dubbelt så mycket än om jag hade gått i denna staden och samma linje.
Ja, men jag tycker ändå jag klargjort för henne att jag inte är intresserad av att bli läkare. Fast å andra sidan, man kan inte vara övertydlig med henne.
Ja. Vi har inte lämnat huset än, så tack och lov har vi tvättmaskin hemma. Haha. Mina föräldrar bor varannan vecka här. Om 2,5 månad lämnar vi huset "för gott" dock. Eller inte riktigt vv, men på ett ungiefär.
Kram
Vad skulle du vilja jobba med?
Åh flyttar ni mitt i jul o nyår?
Blir det lägenhet eller hus? Långt från där du bor nu?
Sen när du flyttar hemifrån om några år, kan du ju flytta dit där du sa du trivs.
Kram hoppas du får sova gott
Jo man måste sen har min man hjälpt mig en hel del med att säga ifrån oxå...
Nä de är väldigt svårt och hålla koll på dagarna m.m har samma här.
Det är tråkigt när ens föräldrar velar men ja sj va så ung så ja minms ingenting och familje livet kommer man knappt ihåg.
Ja exet
Har legat så länge i min säng nu och bara tänkt på hur jag ska överleva denna kommande veckan med minsta möjliga stress, ångest och panikkänslor. Kommer verkligen ha en dålig vecka. Skulle bara vilja skippa hela veckan och va "sjuk" kommer ju inte fungera. Måste helt enkelt på antingen det ena eller det andra sättet bara ta mig igenom hela veckan. Har imget val. Måste vara närvarande hela veckan. Detta stressar mig, bara tanken på att jag inte kan missa en enda dag och vara hemma.
Brukar ju annars ytnyttja detta. På tex dåliga dagar där jag bara mår extra dåligt och känner att jag inte klarar av att gå upp, fixa iordning mig (nej, är inte mode fantast, men borsta håret, äta frukost, packa väska, bädda sängen, borsta tänderna gör jag gärna ändå), vara hela dagen i skolan, ta mig hem och fortsätta plugga. Plus orka vara social och glad hela dagen. Ja, ibland är det för mycket helt enkelt.
Blä för denna veckan. Längtar redan till fredag, haha, måndag har knappt börjat... aja. Glad jag åtm har en kompis i skolan som verkligen förstår mina känslor kring allt detta. Skulle nog inte orka igenom en enda dag annars. Eftersom nästan ingen annan förstår, även om de säger att de förstår, lyssnar noga osv så förstår det inte. Det blir så tydligt när de säger "jag känner precis likadant" och drar upp en helt annan känsla. Men men... de vill åtm väl och det äe väl ändå tanken som räknas.