Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
Kvällar brukar vara ångestladdade för mig, mer förr än nu tack o lov
Kvällar brukar vara ångestladdade för mig, mer förr än nu tack o lov
På morgonen mår jag skit för att jag somnar kl 3 och vaknar kl 7 (och alltså sover för lite).
Hela dagen mår jag skit för att jag är för trött för att hålla ögonen öppna och har ångest och är stressad till tusen.
På eftermiddagen mår jag skit för då behöver jag ta tag i berg av plugg (jag pluggar alltså) och har stressat runt sen jag vaknade, klockan är typ 5-6 på eftermiddagen/kvällen nu.
På kvällen mår jag skit men har ångest över att jag inte hunnit med allt jag vill, känner mig värdelös, orolig och otillräcklig.
På natten mår jag skit och funderar på om livet ens är värt att leva. Har ångest och ibland panikattacker. Som dig, innan var natten då jag kunde varva ner, stressa av och bara få lugn inom mig. Men nu är det inte ens så på natten.
Får bokstavligen ALDRIG en lugn stund inom mig och håller på att bli galen, håller på att bryta ihop totalt och iprincip bara kör på och väntar på att det ska ske. (Jag vet att det inte är hälsosamt, men jag känner mig så tvingad att prestera på grund av min press på mig själv som jag inte lärt mig hantera ännu)
Du kan fråga läkaren efter atarax, det är en mild tablett, en antihistamin som jag fick mot oro/ångest och man blir trött av den så man sover mycket lättare.
Annars finns ju riktiga sömntabletter, t ex propavan, imovane osv. fast imovane är vanebildande, vet dock ej med propavan..
imovane är beroendeframkallande, osäker på propavan men atarax ska inte vara det.. du kan höra med läkaren =)
Ok, ja jag vet vilket helvete detta kan vara då jag lidit av sömnproblem i många många år :( jag har även haft kvällsjobb bara pga sömnproblemen :/
Jag har också funderat på nattjobb men jag har oftast mer ångest kvällar och nätter så det känns inge kul, jag är ofta ångestfri på dagarna fast extrema sömnproblem då :/
vad jobbar du med nu
Kram och godnatt till dig <3