Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-05-29 19:30:56 följande:
1) Det finns naturligtvis de som ogillar föräldraskap, men samtidigt finns det en annan vågskål där hur mycket fostret värderas också spelar in på den sidan.
2) Nej. Det finns i verkligheten inte alltid att få. Jag vet saker från människors egna berättelser, även från min närmaste krets. Och nu tänker jag på andra fall än det jag speciellt sa något om.
3) Det handlar inte uteslutande om att påverka gravida. Det handlar om att verka för sådana värderingar att många män och kvinnor värderar det ofödda livet mer, innan det ens finns någon graviditet. Sen tror du väl inte att jag skulle vara så jäkla dum att jag ringer på hos gravida, ringer dem, sms:ar dem etc etc etc. Jag för en allmän diskussion som inte är inriktad på specifika individer. Det måste vara tillåtet att föra den allmänna diskussionen utan censur.. Jag tänker inte tiga. Du tycks ha missuppfattat mig helt i det.
Det är samma som i djuretikfrågan. Jag kan delta i en laglig demonstration eller sätta upp affischer i sakfrågan. Jag bryter mig inte in hos någon enskild individ och välter köksbordet. Jag saboterar inte slakterier och mejerier etc. (Det längsta jag sträckt mig till i djurfrågan är väl att affischera på vissa ställen där det varit affischering förbjuden, men det skadar ingen egendom på det viset -frystejp till affischerna och lätta att dra ned.
4) Du kan inte motbevisa det mer än jag kan bevisa det. Jag hävdar aldrig att jag kan bevisa det, men du kan inte göra motsatsen så var inte allt för säker på saken.
5) Idag delar hon sin församlings synsätt på aborter, och jag kan säga att prästen där är mycket modig, och öppen även i etiska frågor. Jag känner honom själv och respekterar honom. Han försöker aldrig ställa sig in, Han är mycket ärlig. o min väninna har själv som individ sökt sig till sin församling som vuxen. Det är hennes val. Jag "känner henne utan och innan" sen ca 15 år. Vi anförtror oss åt varandra. Jag vet sådant om henne som många andra inte vet, och hon vet sådant om mig som många andra ej vet . Du kan inte veta mer om vår vackra vänskap än jag och hon.
Men hon är inte min käresta, som är någon annan.
Nope. Bara en vågskål. Ett foster har inget självberättigade och kan inte ta något ansvar för sig själv utan är helt beroende av att andra vill ha det.
Det är bara att betrakta tomrummet där du menar att det skulle finns något. Jävla elak tanke dessutom att det skulle finnas en plats där någon självgod tomte anser att människor som en gång levt ska straffas i evighet.
Tydligen inte så nära att hon anförtrodde sig med sin abort tills helt nyligen.