• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-04-15 17:36:13 följande:

För att abortmotståndare får gärna själva låta bli att göra abort, men deras åsikter ska inte låta dem bestämma över hur andra gör med sina kroppar.

Finns inget förbud mot att deras åsikter får påverka andra människor 
  • Anonym (Aborter)

För att abortmotståndare får gärna själva låta bli att göra abort, men deras åsikter ska inte låta dem bestämma över hur andra gör med sina kroppar.

Då hade många av personerna som snackar om fria-aborter inte heller diskuterat om när de tycker aborter är nödvändiga.
    De får ju inte heller bestämma över andras kroppar och de kvinnor som inte hade gjort någon abort om de hade inte blivit påverkade. 
  • Anonym (Aborter)

Då hade man själv betalat för sina aborter.
    Det finns inget annat där kvinnor säger att de inte får säga något om där det handlar om mämnens kroppar och skattemedel används 
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-15 17:38:48 följande:
    Finns inget förbud mot att deras åsikter får påverka andra människor 
    Jo, om man trakasserar vilket förekommer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Aborter)

Då med din logik så borde barnet vara kvinnas ägodel när kvinnan fötts barnet.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-15 17:42:59 följande:
    Då hade man själv betalat för sina aborter.
    Det finns inget annat där kvinnor säger att de inte får säga något om där det handlar om mämnens kroppar och skattemedel används 
    Absolut. Om du betalar för dina egna barn.
  • Anonym (Aborter)

Männen får inte heller helt besluta över sin kropp. 

Oftast har kvinnor valt att göra det "omänskliga och haft sex.
    De valde då att riskera bli gravida efter de har beslutat över sin kropp. 
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-15 17:44:57 följande:
    Då med din logik så borde barnet vara kvinnas ägodel när kvinnan fötts barnet.
    Då med din logik så borde barnet ha namn och personnummer innan kvinnan fött barnet och om hon får missfall skulle hon åtalas för vållande till annans död, dråp eller mord.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-15 17:46:59 följande:
    Männen får inte heller helt besluta över sin kropp. 

Oftast har kvinnor valt att göra det "omänskliga och haft sex.
    De valde då att riskera bli gravida efter de har beslutat över sin kropp. 
    Det är fortfarande kvinnans kropp.
  • Aviga

Jag kan inte se att abortmotstånd ska vara så speciellt kontroversiellt egentligen.

Varje kvinna har ett eget ansvar för sin kropp och har självklart rätt att ha vilka åsikter hon vill angående abort.

Vad som kan betraktas som kontroversiellt är när diskussionen hamnar i frågan " om kvinnor ska ha rätt till abort" ?

Vilka rättigheter har vi som kvinna om vi blir gravida efter en våldtäkt, incest eller om det visar sig att barnet inte kommer att vara livsdugligt ,mm ?

När unga filckor så unga som 12 år blir gravida pga att de blivit sexuellt utnyttjande. Ska de tvingas föda fram barnet`?

Det finns en hel rad frågor som man måste ha i åtanke.

Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?