Inlägg från: Marmite Devil |Visa alla inlägg
  • Marmite Devil

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Anonym (Aborter) skrev 2023-06-02 21:15:23 följande:
    Så det är exempelvis lagligt med droger i Sverige? 
    Du verkar lite okunnig. 
  • Marmite Devil
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-02 21:16:41 följande:
    Så det är lagligt om en kvinna lägger ut ett späddbarn i skogen för barnet har inte rätt till kvinnans kropp? 

Varför skulle det vara lagligt? Vad har det med kvinnans kropp att göra? 

• Marmite Devil
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-02 21:34:11 följande:
    Det är exempelvis inte tillåtet att använda sin kropp till att köpa sex. 
    Vad konstigt hördu. Du får fundera på det. Ta all tid du behöver. 
  • Marmite Devil
    Polyrytm skrev 2023-05-31 14:29:35 följande:
    Du vill köra den stilen alltså. 

"Hähähä låter som att jag fått ÖversteFeministen Matriarksson på kroken hähähä."

Jag har aldrig förstått varför en del som kallar sig feminister i princip utvecklas till och uttrycker sig som osäkra mansgrisar i ett omklädningsrum. 

"Hörrö, lilla gumman, nu känner du för mycket igen, gå till nån och gråt ut hähä"

Det är som att en del blir det de säger sig bekämpa, vilket blir jättekonstigt. 

Kan vi försöka diskutera utan härskartekniker och fåniga repliker?

Det är väl mänskligt och helt naturligt att tycka och agera utifrån sina känslor?
    Om jag inser att många foster/ofödda barn som aborteras blir det helt i onödan och jag förstår lidandet de utsätts för under ingreppet så känner jag medlidande och djup sorg. Är det fånigt?

Vet du om att det inom jakt är olagligt och otillåtet att skjuta t.ex dräktiga vildsvins-suggor? Just för att de ofödda kultingarna kommer utsättas för ett stort lidande när moderdjuret dött. Men du tycker det bör vara tillåtet eller?
    Polyrytm skrev 2023-06-03 02:48:37 följande:
    Du vill inte fortsätta vår diskussion,  förresten? Nyfiken på hur du tänker.

Jag missade ditt inlägg. 

Det är obehagligt att använda känsloargument för att pressa någon att behålla ett barn hon inte vill ha. Då menar jag den typ av tårdrypande trams som du postade i ett tidigare inlägg.

Det är obehagligt därför att det är tillräckligt svårt att göra en abort utan att någon psykopat försöker påverka beslutet, och därför att det faktiskt kan vara bäst för alla inblandade parter att en del barn aldrig föds. 

Jag antar att du är pacifist, vegan och driver familjehem för nyfödda som inte har en kompetent förälder? 

• Marmite Devil
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-03 16:03:00 följande:
    JAG är pacifist (sökte och FICK vapenfri placering) och vegan, AV EXAKT SAMMA SKÄL som jag är abortkritisk.  // Glad
    Vad gör du för att hjälpa barn som fötts oönskade och lever med föräldrar som inte kan eller vill ta hand om dem? 
  • Marmite Devil
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-03 16:53:42 följande:

Vad gör du SJÄLV?

Jag har stött diverse arbete, bland annat själv samlat in pengar till "Världens Barn".

Jag arbetar professionellt med barn som far illa. Men jag försöker heller inte tvinga olämpliga föräldrar att skaffa barn och det är inte relevant vad jag gör. 

Jag tycker att det vore en god ide om människor väljer bort religion, det verkar oerhört skadligt. Det ska jag arbeta aktivt för. 

• Marmite Devil
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-03 18:46:27 följande:

1) EXAKT VAR har jag talat för att tvinga någon att skaffa barn? Exakt var? kan du citera?

2) Religion är inget enhetligt begrepp. Olika religion är helt olika + att jag skulle ha exakt samma syn på aborter även om jag vore ateist eller agnostiker.. Det centrala för mig i den frågan är inte religion, utan icke väld - och det hade jag varit för även utan tro - icke våld mot såväl djur som människor, födda och foster. Av exakt samma skäl som jag är vegan/ radikal djurrättsaktivist - vilket jag tänker fortsätta med  även om du är emot det. (Det var mina replikskiften med "Därför" och Nihka som av någon anledning satte tro i centrum

3) Jag tänker fortsätta dessutom gå i kyrkan (olika samfund) vilket du ej kan hindra mig från

Jag försöker inte hindra dig eller tvinga någon. 

Det handlar om att få människor att frivilligt välja bort religion, med lite statliga påtryckningsmedel kanske, eftersom de inte förstår själva hur skadligt det är för dem med dessa religiösa vanföreställningar. 

• Marmite Devil
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-03 20:22:24 följande:
    Superbra idé att ta in förtryckarapparaten staten för att få som man vill. Två världskrig är exempel på det, fel ideologi, fel religion, fel vad som helst. Mer förtryck åt folket!
    Ja, precis som när män vill bestämma över kvinnor. 
  • Marmite Devil
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-03 20:34:58 följande:
    Klockrent, förtryck ska med mer förtryck bekämpas. När fel kön, fel ras eller fel religion förtrycker, ska de förtryckas i sin tur. Vi måste upprätthålla förtryck och våld!
    Ja precis. Du fattar verkligen vad jag menar. Tomte
  • Marmite Devil
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-03 20:56:24 följande:
    Japp, det står ju att läsa vad du skrev och jag utgår från att du menar det du skrev.
    Som säkerligen allt annat med dig är din läsförståelse genialt brilliant. 
  • Marmite Devil
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-04 10:35:44 följande:

Staten ska vara neutral i de frågorna. Dessutom kan jag tillägga att min tro driver mig att arbeta för icke våld på olika sätt. När jag var i 20-årsåldern var det standard att kristna unga män sökte vapenfri placering. Jag var också en av dem.

Jag har också börjat hjälpa en ung ukrainsk man jag antar inte vill strida, inte vill döda, ekonomiskt. Jag stöder alla krigsvägrare, både ryska och ukrainska och andra.krigsvägrare.

Med långt fler troende kristna kan ickevåldstanken och ickevåldsviljan stärkas i samhället. Jag anser inte det skadligt. Däremot är våld skaldligt Verkligen skadligt.

Uppblåst uppfattning om den egna förträffligheten, gränslöshet, svartmålning sv dem som inte delar religiösa villfarelser, är några av de skadliga tendenser jag kan se. 

Jag kommer säkerligen att hitta vägar att arbeta för att människor ska välja bort religion, även fast de enligt lag inte måste, eftersom religionen gör dem till sämre människor. 

• Marmite Devil
    Anonym (därför) skrev 2023-06-07 17:28:34 följande:
    Japp, men då kommer vi ju till frågan varför anser sig vissa foliehattar ha rätt att tala om för andra att de inte får göra abort för att de själva inte gillar det. Och där har vi svaret på TS fråga om varför abortmotståndare inte är så poppis.
    Dock verkar hen inte så intresserad av svaren egentligen. Tror att TS mest är grälsjuk. 
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?