• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Pro life & vegan)
    Anonym (Ditt val) skrev 2023-06-16 17:10:38 följande:
    Problemet med många som är det är att den egna åsikten väger mer än den gravida kvinnan.
    Var emot abort fine- låt bli att göra en. Men lämna andras val ifred. Ska vi säga så?

Här kan man skilja på den juridiska och den etiska (som alltid glöms bort) abortdebatten. Det måste vara tillåtet att rent allmänt tala för ett uppvärderande av foster, att söka påverka det allmänna värderingsklimatet i samhället så att män o kvinnor inte efterfrågar aborter. (Jag nämner män, för i många fall är det mannen som mer eller mindre driver fram aborten även om det på papperet heter att kvinnan bestämmer).)

EXAKT på samma sätt som jag som djurrättsaktivist talar för ett uppvärderande av djur relativt medel-Svenssons värderingar. 

Jag är alltså  för en starkt fallande efterfrågan på både aborter och animalier, även om båda är tillåtna.

Och det  är 100 % frivilligt att läsa det jag skriver.

• Anonym (Aborter)
    Anonym (Ditt val) skrev 2023-06-18 11:00:26 följande:
    Att få ha sex är ingen rättighet...
    Du erkänner.
    Och då behöver man inte ha en förståelse för kvinnor som har sex och blir gravida och vill göra en abort. 
    De får avstå från sexet 
  • Anonym (Aborter)
    Och sex är ingen rättighet är sällan någon kvinna tar upp när det handlar om aborter. 
  • Anonym (Aborter)
    Och sex är det handlar om oftast när en kvinna blir gravid. 
  • Anonym (Aborter)
    Och varför ska jag då ha förståelse för personer som har sex?
  • Anonym (Aborter)
    Förståelse är inte samma sak som något är en rättighet. 

Din kommentar är ett av exempel som jag tog upp att man ska finansera erat sexliv men sedan ska det handla om rättighet till sex när jag klagar eller vill att andra ska ha förståelse för mig. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (därför) skrev 2023-06-13 18:25:04 följande:
    Skillnaden är att de som tycker man ska få göra abort respekterar att folk får välja själva och de som tycker man inte ska få det inte gör det.

Men du verkar vara antingen eller utan bara förblindad av din bitterhet mot kvinnor och det spelar inte dig någon större roll hur det blir bara du kan ge kvinnor ett långfinger så är du nöjd liksom, haha där fick dom typ!!!
    Det är i så fall ömsesidigt. 
    Ni snackar om ingen rättighet för sex och jag säger samma sak nu. 
    Dessutom även ni gör en skillnad på sex och annat. Det är lagligt att exempelvis köpa mobiler men olagligt att köpa sex. 

• Anonym (Aborter)
    Och era kommentarer är ett bevis på att ni är otrevliga från början. 
  • Anonym (Aborter)
    Och du förväntar dig att man ska ha förståelse för kvinnors aborter när du själv tar upp att sex skulle inte vara en rättighet? 
  • Anonym (Aborter)
    Och enligt dig så får kvinnor och män avstå från sex så de riskerar inte någon graviditet eller upphör sex är ingen rättighet när det passar dig bra? 
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?