Varför anses det så illa att vara emot abort?
Du är emot andras självbestämmande och undrar varför det är ett problem
Vem för deras talan?
Du är emot andras självbestämmande och undrar varför det är ett problem
Jag förstår att du har svårt att se förbi dina känslor. Men något som inte kan överleva utanför värdkroppen är per definition sekundär i betydelsen I förhållande till rätten till den egna kroppen. Något en del har svårt för, jag vet.
Att kvinnor bestämmer över sin egna reproduktion och mannen måste kompromissa och vara överens med henne i de allra flesta fall (åtminstone i vår del av världen). Det väcker starka känslor hos patriarkala män. Det finns säkert någon stödgrupp du kan vända dig till.
Jag missade ditt inlägg.
Det är obehagligt att använda känsloargument för att pressa någon att behålla ett barn hon inte vill ha. Då menar jag den typ av tårdrypande trams som du postade i ett tidigare inlägg.
Det är obehagligt därför att det är tillräckligt svårt att göra en abort utan att någon psykopat försöker påverka beslutet, och därför att det faktiskt kan vara bäst för alla inblandade parter att en del barn aldrig föds.
Jag antar att du är pacifist, vegan och driver familjehem för nyfödda som inte har en kompetent förälder?