Varför anses det så illa att vara emot abort?
Nej. Det stämmer inte. Det kan vara helt annorlunda organiserat, så så ser det inte ut, t.ex. i Norge där en del barnmorskor har andra tjänster. Dessutom-som jag sa kan man öppna en privat klinik, t.ex. en kristet driven vårdcentral eller klinik, eller annat privat ställe, där det över huvud taget inte sker några aborter..
Arbetssmitare är man inte om man följer sitt individuella avtal, och det är ett värdeladdat ord som jag anser ohederligt att använda på det sättet i debatten.
EXAKT som att jag,när jag sökte och fick vapenfri placering, inte var någon vapenvägrare i lagens mening, utan vapenfri. Vapenvägrare kallades det om man inte fick vapenfritt, och SEDAN vägrade bära vapen. Det är en EXAKT PARALLELL till det vi pratade om, väldigt lika situationer på ett principiellt plan är det.
Är det bara för abort detta ska gälla? Många religiösa är ju mot p-piller och kondomer också. Eller är man med i Jehovas vittne så är man troligtvis mot blodtransfusioner.
Finns religiösa som inte vill sälja lotter och allt möjligt. Är det inte bättre man skaffar ett jobb som man vill utföra än alla ändra på de som finns?