• Mimosa86

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Du får vara hur mycket abortmotståndare du vill så länge du inte lägger dig i vad jag gör med min kropp.

Klassiskt svensk ordspråk som borde dammas av oftare: ? sköt digsjälv och skit i andra?

• Mimosa86

Det som är intressant med abortmotståndare är att de inte är något annat än självutnämnda proffstyckare som enbart är ute efter att förtrycka än att komma med lösningar.

Hur stort intresse för barn som lever utanför magen har dessa motståndare? Tar de emot fosterbarn? Har de fadderbarn eller skänker pengar till välgörenhet i förmån för föräldralösa barn? Volontärarbeta de till förmån för barn? Vilka politiska reformer som rör barns rättigheter (utanför magen) driver dem?

Synar man de konservativa gubbsen i Texas så vargförekomsten denna restriktion så skulle jag bli mycket förvånad om de öht tagit ut en enda föräldradag eller vab dag med sina egna barn. Jag skulle vara mäkta förvånad om barns rättigheter (utanför magen) var deras hjärtefråga de politiskt brinner för. Jag tror ingen av dem jobbat med barn heller.

För det handlar inte om ofödda barns rättigheter, det handlar om rätten att kontrollera kvinnors kroppar. Tyvärr

Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?