Vi som blivit gravida efter IVF
Aha okej jag förstår att det måste vara jobbigt :/ också att man måste lära sig å ta det lugnt kan ju va svårt ibland. Sånt måste jag påminna mig själv om varje dag :P
Det lät som en bra kurs :) bra med information om tiden efter förlossningen också. Jag kan typ inte så mycket om hur man tar hand om en bebis.. så försöker läsa på så mycket som möjligt :P jag har ju i mitt jobb bytt gaaanska mycket inkontinensskydd på mina tanter så man tänker ju att en liten bebis inte ska va nåt problem.. men dom e ju så små å känns så ömtåliga :P
Ja just andningen e nog bra att öva på. Testade den där övningen där man sträcker fram armen å knyter näven det hårdaste man kan å glömde såklart bort att andas. Så försöker köra den varje dag å träna på andningen.
Vad skulle du vilja ha för musik då? :) jag skämtade med min kille om att de skulle sätta på Britney Spears - work bitch under krystandet haha för den brukade jag alltid lyssna på när jag sprang förut men vill nog åndå ha kanske lite lugnare musik faktiskt xD
Nja.. jag funderar lite fram å tillbaka på det här brevet. Får se om jag skriver nåt. Å om jag gör det blir det ganska kortfattat :) bara om typ vilken smärtlindring jag vill ha, vill gärna ta ett bad om möjlighet finns. Typ så :)
ja precis bebisarna är ju jättesmå (speciellt vissa) men jag tror man lär sig rätt snabbt hur de vill att man handskas med dem.. hoppas jag i alla fall! de växer ju otroligt fort nu i slutet - förra veckan vägde lillan drygt 1,4kg och de beräknar att hon blir upp till 4 kg innan bf.det är ju 2,5kg på 10v!
inte hört om den där övningen, men finns nog massor med grejer man kan göra för att förbereda sig mentalt i alla fall tänker jag.
haha jag brukade vara ett britney-fan så hade nog inte vart någon dum idé - men jag tänker att jag ska försöka samla ihop en lista med 'positiva' låtar både lugna och lite poppigare. de säger att det är bra och avslappnade att gå runt o dansa i förlossningsrummet - så varför inte!!
Ja det där med bad vill jag också prova i alla fall - har haft flera vänner här som velat föda i vatten och fått testa, men den enas värkar blev svagare i badet och den andra kände att hon måste springa på toa hela tiden och klättra in och ur poolen så det kändes som att bestiga mount everest till slut. så vi får väl se ;)
sen får man inte vara i vatten om man får epidural här i alla fall.