Mjbo skrev 2019-02-27 08:48:06 följande:
Jag med, min mage är riktigt stor nu.. Och det känns! haha.. Är inte tungandad som vissa verkar bli, men känner att enkla saker är såå jobbigt nu, bara som att plocka ur diskmaskinen, ja stonkar och stönar och kommer på mig själv ibland att men gud hur ja låter redan, hur ska ja låta om 10 veckor! haha :P
Just det, det kanske tar lite längre tid att få sakerna skickade till dig. Hur som helst så blir du nog nöjd ;) Ska den stå i vardagsrummet? :)
Åh va roligt att du fått hem allting nu! För nu är du hemma igen va?? Hur va vistelsen i Sverige annars? Kul att träffa familj och vänner förstår jag.. och att du nu får hem alla saker du beställt oxå, visst känns det mer verkligt?
Du är i vecka 28 nu va? Jag går in i vecka 28 imorgon, ska till barnmorskan idag på besök.. Ska bli spännande att se hur mycket magen växt sedan ja va där sist för tre veckor sedan.. :P
Angående barnvarg så va jag till butiken igår som vi skall beställa den från, de sa att de tar MAX 3 veckor från beställningsdatum. så de kändes ju skönt iallafall att det inte va flera månader, va lite orolig för det. Vi bor ju som sagt inte direkt centralt, så man vet ju aldrig hur postgången är :P Men nu har vi fått svar på det iallafall och ska beställa vagnen om någon vecka :)
Hur har ni gjort med bilbarnstol? Har ni köpt någon sådan? i sådant fall vilken? :)
Muslinfiltar har jag tyvärr ingen koll på, måste googla ;)
ja att böja sig ner och knyta skorna eller dra på sig stövlar är ingen hit. inte heller att klämma på sig världens tajtaste stödstrumpor varje dag - det är rekommendationerna man får här dock - och det känns bra när de väl är på så jag tänkte fortsätta med det tills det blir för varmt att ha under jeansen ;)
ja fåtöljen hade fastnat i tullen som vi trodde haha - ska försöka få loss den därifrån nu ;) och den ska stå i vardagsrummet nu innan lillan är här i alla fall - så kanske den får flytta in i sovrummet sen med amning etc. men beror på hur min man o jag ska sova när hon kommit. han vaknar väldigt lätt (till skillnad från mig) så kanske är det schysstast om hon ska ammas sittande att jag lämnar rummet..
alltså herregud - min mamma o jag fick sätta oss på väskan för att få igen den igår - men nu är allt hemma
känns jättekul och myspölen var fantastiskt fin!!! det var härligt att träffa mamma o syster och lite vänner - blir ju inget mer innan vi är 3 nu =)
ja jag går in i v 29 på fredag - overkligt!!! Var och träffade en barnmorska första gången idag :) var lite mysigt och hon frågade om jag hade några funderingar etc men jag känner mig ganska lugn för tillfället. jag läser 'Föda utan rädsla' och gillar verkligen den - köpte även en bok som hette Calm birth method som jag inte börjat på ännu.
och i helgen ska vi på föräldrakurs!! så kul =)!! här får man besök upp till 16(!!) ggr av en barnmorska efter att bebisen kommit. (de flesta behöver såklart inte så många besök haha - men det är vad försäkringen betalar) så hon rådde mig att hitta en barnmorska nu innan som sedan kommer på hembesök och väger bebis, kollar och hjälper till med amning och lite annat misstänker jag... så det är väl ett litet mission jag har nu =)
hur gick det på ditt bm-besök? jag fick lyssna på hjärtljuden i alla fall idag - lite mysigt -hon sa också att det är viktigt att man känner bebisen ungefär 10ggr om dagen. och det gör jag nog - ibland sparkar hon så mkt neråt att man vill få henne att sluta
vi köper en bilbarnstol som skickas till sveirge inför vår sverige-rea i sommar. vi har ingen bil här i schweiz och orkar inte släpa en fram o tillbaka - men då vi hyrt bil i sverige så blir det bra att börja använda den där tänker vi.. Har ni köpt/bestämt vilken ni ska köpa? tipsa gärna! skönt att barnvagnen går fort också - vet inte om det kommit nåt nytt sortiment nu här under våren...
ja det var en väninna som sa att det är bra med muslin-filtar till både amning, kräk och lite annat så ska kolla vad som finns... snart får vi väl själva inte plats i sovrummet med alla saker lillan ska ha
!! oj så långt detta blev - hoppas inte du somnade!