jaktenpaflow skrev 2019-03-06 22:30:47 följande:
Men oj!!! Det är mycket sammandragningar! Såg att du var hos läkaren idag, skönt att tappen är opåverkad! Förstår att du helst av allt inte vill bli sjukskriven men hur Könner du över att gå ner i tid? Tror stress påverkar oss mer än vad vi tror och ibland undermedvetet. Jag har gått omkring och haft en spänning över magen som jag inte tänkt på förrän nu när jag är sjukskriven och verkligen kan slappna av. Tycker vi får pass på att njuta nu lite innan bebisarna kommer:)<3
Du har rätt, om jag måste göra KS ska jag lyssna på musik och blunda tills dem börjar plocka ut honom. Fasiken vilken upplevelse!!! Har sålt in snitt nu till mig själv så kommer nästan bli besviken om jag inte får det haha! Ska till läkaren imorgon för en sista undersökning... Vad kul att du tycker det:) Liam är ju dock typ det vanligaste namnet 2018 i Sverige haha. Maximilian är också med på listan och Julian ökar i populäritet. Dock så flyttar vi till Spanien i höst och där är det nog inte lika vanligt haha:) Kanske Julian som blir Julio! Tränar du någonting annars eller rehab för foglossning mm?
Jag kommer jobba hemifrån från 1 april, och då är det liksom ingen stress att gå upp på morgonen och ta mig till tåget exempelvis utan jag tar en lugn frukost hemma, kan köra lite yoga när jag vill etc. Så det känns bra. Jag kan nog jobba 75% utan att bli sjukskriven - har en lite speciell arbetssituation ,)
Men jag håller med ang den psykiska stressen (som jag haft med min operation för malignt melanom exempelvis) det påverkade mig ganska mkt trots att jag inte direkt låg vaken på nätterna eller kände mig deppig.
Känns mkt bättre nu efter läkarbesöket - bara där ser jag ju hur jag blir psykiskt trygg efter att ha fått göra de koller som behövs
ska dit om 1,5 vecka igen.
Hoppas det går bra på ditt besök idag - skriv o berätta vad de sa. Får man tiden för ks direkt?
Men vad underbart med flytt til Spanien!! Är någon av er därifrån eller hur valde ni det? Vi är ju i Spanien flera ggr per år (främst o spelar golf) och det är alltid väldigt trevligt att komma dit
Jag har ingen foglossning som jag märker av ännu, ska ta tag i gravid-pilates eller yoga nu dock - det ser jag fram emot. Vet att månag går o simmar också men jag har aldrig vart en fan av simhallar utan simmar/badar bara utomhus så det blir det inte för mig. Gör du någon typ av träning? Här fokuserar de mest på att man ska träna upp bäckenbotten EFTER förlossningen. Jag har frågat ett antal olika barnmorskor och de rekommenderar inte att man gör det nu innan om man inte vanligtvis (?) gör det. Däremot rekommenderar de att man har en speciell olja som man ska smörja in området som ska töjas ut under förlossningen.
jag ska också ha musik under förlossningen - ska bara komma på vad för sorts ;)