Vi som blivit gravida efter IVF
Nu har jag vart hos BM igen :) Blodsocker, blodtryck, urinsticka, blodvärde (hb) och vikt kollades.. bebisens hjärtljud lyssnade vi på, Och så mätte vi magen, fick ett mått på 24, alldeles perfekt sa hon, så ja antar att de va bra då :P
Pratade lite om mina magsmärtor, foglossningar och sammandragningar osv.. Fick en sammandragning precis när jag la mig på sjukhussängen där så hon såg det, uppmanar mig fortfarande att ta det lugnt och inte stressa eller röra mig för mycket.
9 kilo har jag gått upp hittills. Helt ok säger hon, så jag får väl lita på det :P Alla andra värden va bra, HB:t va lite lågt som vi redan visste, så jag ska fortsätta med mina järntabletter. trycket låg på 100/58.. Lite lågt, men de har jag jämt så inget konstigt med det.
Allt va frid och fröjd, och hon tyckte allt såg bra ut. förutom mina smärtor då.. Jag måste ringa henne nästa gång de kommer säger hon. Och så fick jag låna hem en TENS apparat för att lindra foglossning, ska ligga med den ca 20 - 30 minuter varje kväll för lindring i rygg/svank/fogar.. Så jag ska prova med det :)
Hur gick ditt besök?? :)
jag frågade min gyn om de mäter magen också men hon sa att vi mäter ju bebisen varje gång istället med ultraljud - det är bara bm som mäter magar. så jag kommer nog inte få nåt mått ;) har gått upp 7kg totalt i alla fall hann jag se på min våg. Har också för lågt järnvärde så fick tabletter för det.
bebisen vägde över 800gram och var 34 cm lång eller nåt sånt - får alltid med mig ett papper hem med bebisens längd o vikt =)
hon mätte även livmoderhalsen igen och den var lång som senast så det verkade bra och att jag inte behövde oroa mig.
åh hoppas dina smärtor ger med sig snart!! tufft med din foglossning också, har nog tur som inte känner något alls av det. mitt onda o höften är en muskel som spänner sig då jag snedbelastar lite så inget annat.. låter bra med TENSaparat - har för mig att någon mer i tråden har en sån - Anina eller ellencassandra..?
jag kör med min blöta varma handduk med lavendel-olja varje kväll - får för mig att det hjälper magen att lugna sig hon sa att min man inte behöver äta någon medicin mot bakteriell vaginos - det är bara om man får tillbaka det hela tiden som det kan bli aktuellt. så kanske kan man våga sig på lite sex ändå haha =) mannen kommer bli glad